Din 27 februarie am fost nemijlocit implicat în procesul de transmitere a bunurilor în gestiunea statului, de la Aeroportul Chișinău. Acest proces a durat ceva timp, susține administratorul Aeroportului Chișinău care a organizat un tur de presă la aeroport.
Referindu-se la mașinile de lux destinate transportului pasagerilor VIP, administratorul spune că „e nevoie ca toate bunurile să ajungă în gestiunea statului”.
„Daca este să ne referim la aceste autoturisme, o parte din ele sunt automobile de lux, pe care o sa le inspectam în timpul ce urmează, din punctul meu de vedere și al colegilor mei, noi o sa demonstrăm că aceste bunuri constituie un element indispensabil a activității operaționale. Unul din serviciile pe care le prestează aeroportul de mai bine de 10 ani este un serviciu VIP. Este vorba de preluarea pasagerului de la bordul aeronavei până la salonul VIP. De aceea, este rațional ca aceste bunuri să rămână în proprietatea statului. Au fost achiziționate din activitatea operațională a aeroportului, și nu din așa-zisele investiții”, a declarat administratorul.
Aeroportul Internațional Chișinău, luat în concesiune de AviaInvest, a revenit înapoi în administrarea Statului în data de 23 noiembrie 2022, după decizia Curții de Apel Chișinău.
Avia Invest, controlată de Ilan Șor, a luat în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău pentru un termen de 49 de ani, iar statul a dat în judecată compania și a cerut anularea contractului de concesionare.
Drept răspuns Avia Invest a dat Moldova în judecată la Curtea de Arbitraj de la Stockholm. Compania a acuzat autoritățile de la Chișinău că o supun presiunilor și cere despăgubiri de 855 de milioane de euro. O decizie încă nu există.