Statul va acorda ajutor angajaților cu un regim de activitate redusă, în contextul schimbărilor determinate de pandemia COVID-19. Guvernul a aprobat astăzi o hotărâre în acest sens care prevede și Regulamentul privind acordarea ajutorului salariaților cu regim de activitate redusă.
Astfel, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, prin intermediul subdiviziunilor teritoriale, va examina cererile depuse de angajatori prin Ghișeul unic de raportare electronică – raportare.gov.md, iar ajutorul va fi achitat direct angajatorilor.
Potrivit informațiilor oferite într-un comunicat de presă, cuantumul ajutorului pe zi va putea fi stabilit în mărime de până la 50% din salariului mediu pe zi prognozat pentru anul în curs. Pentru achitarea acestor prestații, în anul 2021, în bugetul de stat au fost prevăzute mijloace financiare în sumă de circa 22 milioane de lei.
Menționăm că proiectul va contribui la menținerea activității agenților economici în perioade de criză social-economică, cum ar fi pandemia COVID-19 sau alte situații excepționale.
Potrivit ministrului Muncii și Protecției Sociale, scopul acestui mecanism este de a păstra locurile de muncă în perioadele cu activitate redusă. Acesta va putea fi aplicat și în alte situații de criză, decât cele generate de situația pandemică.