Sumă record pentru o monedă din aur! A fost vândută cu 18,9 milioane de dolari

09 Iun. 2021, 11:23
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
09 Iun. 2021, 11:23 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

O monedă de colecţie, din aur, a fost vândută în Statele Unite pentru 18,9 milioane de dolari, în urma unei licitaţii organizată la New York. Este cel mai mare preț plătit vreodată pentru o monedă.

Moneda a fost vândută de designerul şi colecţionarul de pantofi Stuart Weitzman. Acesta a cumpărat-o în 2002, de asemenea cu preț record,  la acea dată de 7,6 milioane de dolari, scrie Reuters. Moneda are o valoare nominală de 20 de dolari.

Exemplarul, care face parte din ultima serie de monede din aur, denumită ”Double Eagle” şi emisă de Monetăria Statelor Unite în 1933, a devenit astfel cea mai scumpă monedă din lume, devansând dolarul din argint ”Flowing Hair” (bătut în 1794) şi vândut pentru 10 milioane de dolari în 2013, potrivit AFP.

Moneda reprezintă imaginea unei femei simbolizând libertatea pe faţă, iar pe verso, un vultur în zbor, şi a fost creată de sculptorul american Augustus Saint-Gaudens.

Nu a fost niciodată pusă în circulaţie întrucât preşedintele american din acea epocă, Franklin Roosevelt, demarase sfârşitul convertibilităţii monedei americane din aur. Statele Unite nu au mai emis monede din aur ulterior, cu excepţia unor serii limitate, de colecţie.

Câteva exemplare au apărut cu toate acestea pe piaţa colecţionarilor înainte de a fi confiscate de serviciile secrete americane, cu excepţia unei singure ”Double Eagle”, care a ajuns în colecţia numismatică a regelui Farouk al Egiptului.

Preţioasa monedă din aur a fost achiziţionată în 1995 de un colecţionar britanic care, după cinci ani de lupte în justiţie, a fost autorizat să o revândă legal designerului american Stuart Weitzman, în 2002.

Cu prilejul acestei vânzări, directoarea Monetăriei Statelor Unite i-a acordat lui Stuart Weitzman un certificat de monetizare, care a transformat obiectul într-o monedă americană oficială.

Designerul de pantofi, ale cărui creaţii sunt apreciate de numeroase celebrităţi, a strâns o colecţie unică, din care mai face parte, pe lângă ”Double Eagle”, şi ceea ce mulţi consideră a fi cel mai rar timbru din lume, British Guiana One-Cent Magenta, care a făcut totodată obiectul vânzării organizate marţi, potrivit AFP, citată de Agerpres.

Timbrul British Guiana, cu o valoare nominală de un cent, făcea parte dintr-o serie imprimată de urgenţă de administratorul poştei din Guyana Britanică (astăzi Guyana) în urmei unei întreruperi a aprovizionării cu timbre.

Stuart Weitzman a obţinut acest timbru de un cent, imprimat în 1856, în anul 2014 contra sumei de 9,4 milioane de dolari, un record neegalat pentru o piesă similară. În urma licitaţiei de marţi, a fost vândut pentru un preţ mai mic, de 8,3 milioane de dolari.

Realitatea Live



18 Iun. 2021, 18:35
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
18 Iun. 2021, 18:35 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Organismele de reglementare a concurenţei din Uniunea Europeană urmează să ia în vizor, din nou, motorul de căutare online Google prin lansarea unei investigaţii asupra practicilor sale de publicitate digitală. Potrivit surselor ancheta va fi lansată până la finele anului.

Ancheta lansată de Comisia Europene ar putea reprezenta o ameninţare pentru Google, care anul trecut a realizat venituri de 137 miliarde de dolari de pe urma publicităţii digitale, mai mult decât orice altă companie din lume, scrie Agerpres.

YouTube şi Gmail, au fost responsabile pentru cea mai mare parte din vânzările şi profiturile realizate de Google. Aproximativ 16% din veniturile companiei au venit de pe urma Google network business, în cadrul căreia alte companii media utilizează tehnologia Google pentru a vinde publicitate pe site-urile lor web şi aplicaţiile lor.

Conform unui chestionat trimis rivalilor Google şi terţelor părţi la începutul acestui an, chestionar consultat de Reuters, executivul comunitar i-a întrebat dacă advertiserii au primit reduceri atunci când utilizează intermediarii Google, care permit agenţiilor de publicitate sau agenţiilor media să cumpere publicitate de la mai multe surse.

În ultimul deceniu, Comisia Europeană a acordat amenzi în valoare totală de 8,25 miliarde de euro celui mai popular motor de căutare online din lume pentru că acesta şi-a blocat rivalii în ceea ce priveşte cumpărăturile online, smartphone-urile Android şi publicitatea online.