Tendinţe: Va persista munca de la distanţă şi după pandemie?

19 Sept. 2021, 10:38
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
19 Sept. 2021, 10:38 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Angajaţii din birouri nu se vor întoarce probabil fulltime la birou deoarece companiile s-au obişnuit deja cu aranjamente flexibile în timpul pandemiei, a spus recent şefa Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde.

Iar mulţi salariaţi au descoperit că le este mult mai bine dacă măcar câteva zile pe săptămână ar lucra de acasă sau poate de pe plaja mării sau de la cabana din vârf de munte. Apoi, pandemia nu se va termina prea curând.

Într-un interviu pentru CNBC, Marc Benioff, CEO-ul companiei americane de software Salesforce, a remarcat că populariatea muncii de la distanţă în rândul angajaţilor de rând i-a luat pe şefii din business prin surprindere.

„La birou nu se întorc atât de mulţi angajaţi pe cât s-au aşteptat şefii lor“, a spus Benioff. „Se observă un număr foarte mic de oameni la birou pentru că angajaţii sunt mai productivi de acasă.“ Munca de la distanţă este percepută ca având şi dezavantaje. Unii anagajaţi cred că lipsa contactului şi a interacţiunii cu colegii şi şefii are un impact negativ asupra dezvoltării carierei. Pandemia a adus schimbări mari în ceea ce priveşte modul în care muncim, determinând multe com­panii să treacă de la o cultură având în centru biroul, la moduri mai flexibile de muncă. Totul este într-o fază experimentală, în condiţiile în care companiile încearcă să creeze şi să testeze modele de lucru post-pandemie eficiente pentru propriile operaţiuni şi angajaţi, scrie BBC.

Multe organizaţii fac tot posibilul pentru a face munca mai flexibilă, cât şi mai puţin împovărătoare graţie ultimelor dezbateri privitoare la sănătatea mentală, echilibrul dintre muncă şi viaţă şi burnout.

Unele companii merg pe modelul remote, în timp ce altele optează pentru modelul hibrid.

Cu sediul în Varşovia, dar cu huburi importante în San Francisco, Londra şi Berlin, Codility, care ajută firmele de inginerie să angajeze talente, are peste 150 de angajaţi în 30 de ţări. Înainte de pandemie, compania era deja flexibilă cu structura, însă pe fondul pandemiei CEO-ul acesteia, Natalia Panowicz, a decis să treacă definitiv la o structură remote.

Este un proces în plină desfăşurare, iar liderii de companii va trebui să-şi adapteze strategiile viitoare în faţa unor noi provocări, cum ar fi epuizarea angajaţilor, criza forţei de muncă şi perspectiva unor noi tulpini de coronavirus.

Însă nu toţi sunt mulţumiţi de această tranziţie. Într-un interviu acordat CNBC, CEO-ul Salesforce Marc Benioff remarca faptul că popularitatea muncii de la distanţă i-a luat pe şefii de companii prin surprindere, iar unii ezită adesea să cedeze controlul, chiar dacă s-a dovedit că munca de la distanţă este mai productivă.

În Europa, marile companii au fost obligate să amâne revenirea la birou după apariţia tulpinii delta, scrie Bloomberg. În timp ce City-ul londonez asistă la revenirea la birou a unui număr în creştere de oameni, unele bănci oferă de asemenea aranjamente flexibile.

Şefa BCE Christine Lagarde a admis că mari părţi ale forţei de muncă nu dispun de „luxul de a alege“.

În Europa de est, majoritatea polonezilor şi-ar dori să lucreze de la distanţă cel puţin două zile pe săptămână, după ce s-au obişnuit cu acest mod de lucru, notează The First News.

În SUA, interesul faţă de munca de la distanţă a crescut puternic în timpul pandemiei şi persistă chiar în condiţiile redeschiderii economiei, sugerând că tendinţa s-ar putea menţine şi după pandemie, sugerează un studiu recent realizat de Glassdoor, potrivit CNBC.

Realitatea Live

18 Aug. 2025, 09:16
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  bani.md
18 Aug. 2025, 09:16 // Oameni şi Idei //  bani.md

Estera Untilă are doar 19 ani, dar activează deja în domeniul Social Media Marketing (SMM) și și-a propus un obiectiv ambițios: să ajungă la venituri de 10.000 de euro lunar până la sfârșitul acestui an.

Subiectul este abordat în cel mai nou episod al emisiunii „Afaceri la Microscop”, unde se discută despre secretele succesului în SMM și cum poate fi construită o carieră solidă la o vârstă fragedă.

Totodată, programul analizează ce ar trebui să ceară un antreprenor de la un social media marketer și, în același timp, ce ar trebui să ofere acesta în schimb. O altă temă pusă pe masă este cine reușește să câștige bine în acest domeniu și cine nu reușește să își găsească nici măcar clienți.

Emisiunea „Afaceri la Microscop” poate fi urmărită joi, de la ora 20:00, pe RLIVE TV, și în reluare sâmbătă, de la ora 22:00.

Cât de profitabile sunt afacerile mari în Republica Moldova? Ce trebuie să știi înainte să investești

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII