The Telegraph: Transformarea Rusiei într-o subsidiară a Chinei este acum completă

18 Iun. 2023, 04:43
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Iun. 2023, 04:43 // Actual //  bani.md

Invazia Rusiei în Ucraina a eșuat spectaculos în obiectivul său de a cuceri Kievul în câteva zile. Armata sa pierde oameni într-un ritm catastrofal de-a lungul unei linii de front care se întinde pe sute de kilometri.

Și-a pierdut piața de petrol și gaze din Europa. S-ar putea spune că lucrurile nu s-ar putea înrăutăți cu mult pentru Rusia, dar e loc și de mai rău, scrie The Telegraph.

Odată cu confiscarea activelor străine săptămâna aceasta și cu majorări severe ale taxelor asupra afacerilor străine care rămân, Rusia va fi acum un stat paria – închis oricărei investiții străine.

Economia Rusiei s-ar putea să nu-și revină niciodată din acest război, cel puțin până când va avea loc o schimbare semnificativă de regim. Până atunci, pare condamnată să fie un stat sărac, corupt, singurul mijloc de supraviețuire este să devină o bază minieră pentru China.

Este o soartă tristă și departe de speranțele momentului când comunismul s-a prăbușit acum două decenii.

Contraofensiva ucraineană domină, pe bună dreptate, titlurile.

Rămâne de văzut pe parcursul verii cât teren pot recuceri forțele lui Volodimir Zelenski și dacă trupele epuizate ale Rusiei își pot menține liniile sau se vor prăbuși în fața unui asalt susținut.

Război economic în derulare

Și totuși, mult în spatele primelor linii, există și un război economic în derulare. Și Putin va fi înfrânt în acest război, indiferent de ce se întâmplă pe câmpul de luptă.

Am aflat recent că Kremlinul a semnat un ordin secret care le va permite oficialilor să sechestreze activele companiilor occidentale „obraznice” la prețuri reduse și ia în considerare și naționalizarea completă a unora dintre ele.

Celelalte companii europene și americane care au rămas în Rusia după război – precum producătorul de tutun Philip Morris, Unilever sau producătorul de bere Heineken – ar putea suferi în curând un șoc imens.

Activele lor pot fi vulnerabile la a fi preluate sub controlul statului sau împărțite între același grup de prieteni care au fost întotdeauna principalii beneficiari ai statului gangster al lui Putin.

În acest scenariu, fabricile, depozitele și rețelele de distribuție ar fi toate complet pierdute. Și, de parcă nu ar fi suficient de rău, acele afaceri care scapă de expropriere se confruntă cu creșteri potențial uriașe de taxe, deoarece guvernul începe și el să planifice un raid în sectorul corporativ.

Nu a existat niciodată un moment mai rău pentru a încerca să faci afaceri cu Rusia.
În disperarea sa, Kremlinul poate crede că acesta este lucrul inteligent de făcut. Poate fi singura opțiune care i-a mai rămas pentru a finanța un război din ce în ce mai scump.
Dar există două probleme pe termen lung.

Primul este că face țara paria pentru orice companie străină. Exproprierea a fost încercată doar de cele mai disperate regimuri și are de obicei consecințe catastrofale.

Președintele Mugabe a expropriat terenuri agricole și mine din Zimbabwe și a distrus puținul rămas din ceea ce a fost odată una dintre cele mai prospere economii din Africa.
În anii 1930, Mexicul era un producător de frunte de petrol, dar după ce activele importante ale companiilor petroliere au fost confiscate, a fost scos de pe piețele globale, exporturile s-au înjumătățit, iar Germania nazistă a ajuns să fie singurul său client major.

Povestea se desfășoară întotdeauna în același mod și întotdeauna țara care confiscă proprietatea privată este cea care iese mai rău.

Și mai rău, Rusia va pierde puținul acces pe care îl mai are la restul economiei globale.
Despărțită de restul lumii și lipsită de investiții străine, nu va putea mobiliza nici banii, nici expertiza de care va avea nevoie pentru a se reconstrui chiar și după încheierea războiului.

Este un sfârșit regretabil pentru o țară care odată promitea atât de multe.

Cu doar două decenii în urmă, Rusia făcea parte din BRIC –format din Brazilia, Rusia, India și China – despre care managerii de fonduri și bancherii de investiții erau convinși că vor domina prima jumătate a secolului XXI.

Performanța celorlalte trei țări poate să fi fost mixtă, ca să fie îngăduitori, dar toate au crescut și s-au dezvoltat, iar China și India, indiferent de defectele lor, sunt ambele mult mai bogate decât erau acum douăzeci de ani.
Prin contrast, Rusia lui Putin a fost un eșec lamentabil. În realitate, nu va fi mare diferență care este rezultatul războiului.

Chiar dacă există o înțelegere negociată cu Ucraina, Rusia nu mai are nicio speranță de a reveni la normal în viitorul apropiat. Odată ce activele sunt luate fără compensație, nimeni nu va dori vreodată să investească în țară în curând.

De asemenea, există puține șanse ca Rusia să dea companii proprii semnificative, în afara sectoarelor energetice și minerale.

Există o singură soartă care o așteaptă.
Rusia va deveni o exploatare pentru economia chineză și, deoarece Beijingul va fi singurul cumpărător al materiilor sale prime, nici măcar nu va obține un preț foarte bun.
Va fi săracă, haotică și subdezvoltată – gândiți-vă la Argentina, dar cu o echipă de fotbal slaba și multă zăpadă. Este un rezultat crud, dar exact la ceea ce Putin și-a condamnat acum țara.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală