Ultima zi de depunere a dosarului de angajare la CCI a RM. Se caută șef Secție Învățământ Dual

03 Mai 2022, 10:20
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
03 Mai 2022, 10:20 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) este un căutarea unui nou coleg. Mai exact, este vacantă funcția de șef Secție Învățământ Dual. Termenul limită de depunere a dosarelor este data de astăzi, 3 mai 2022.

Așadar, astăzi este ultima zi în care mai poți aplica la concursul de angajare. Iată care sunt condițiile pentru candidați:

  • studii de cel puțin nivel 6 ISCED în domenii conexe educației, economiei sau științelor administrative;
  • formare profesională în domeniul științelor educației;
  • fluență în română și rusă iar cunoașterea limbii engleze va constitui un avantaj;
  • competențe digitale.

De asemenea, experiența profesională în acest domeniu sau domenii conexe reprezintă un avantaj.

  • cel puțin 3 ani de experiență profesională  în educație sau arii conexe (experiența în domeniul parteneriatelor duale va constitui un avantaj);
  • experiență în procesul de negociere cu diferiți actori publici și privați;
  • cooperarea cu organizațiile internaționale în domeniul economic (va constitui un avantaj);
  • experiență în managementul proceselor.

Printre abilitățile pe care le solicită angajatorul se numără: capacitatea de lucra în echipă; perseverență, corectitudine, integritate, flexibilitate, responsabilitate, punctualitate, disponibilitate de a lucra în afara orelor de program în timpul perioadelor de maximă solicitare; flexibilitate la deplasări de serviciu, capacitate de a lua decizii în condiții de stres şi de a respecta termene limită.

Ce vei face?

În cadrul acestei poziții, candidatul ales va avea mai multe responsabilități, printre care:

  • facilitarea cooperării cu partenerii din cadrul programelor de învățământ profesional tehnic dual din Republica Moldova;
  • coordonarea și monitorizarea activităților de organizare și desfășurare a programelor de instruire practică în sistem dual;
  • cooperarea cu instituții de nivel național și internațional în vederea preluării bunelor practici și experiențe, dezvoltarea proiectelor de politici publice;
  • alte atribuții menite să conducă spre atingerea obiectivelor setate pentru secție.

Pentru a participa la concursul de angajare este necesar să expediezi CV-ul și o Scrisoare de motivație la adresa de email: dual@chamber.md, până la data de 03 mai 2022, cu mențiunea: Șef Secție învățământ dual.

Realitatea Live

09 Feb. 2025, 09:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
09 Feb. 2025, 09:51 // Actual //  Ursu Victor

Rusia se confruntă cu o criză gravă în transportul petrolului, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite și alte state occidentale. Pe 10 ianuarie, Departamentul Trezoreriei SUA a inclus 161 de tancuri petroliere rusești pe lista neagră, o măsură ce afectează atât transportul țițeiului, cât și al produselor petroliere.

Potrivit Bloomberg, sancțiunile au un efect devastator asupra capacității Rusiei de a exporta petrol. În 2024, 57% din țițeiul exportat de Moscova a fost transportat pe nave care acum sunt sancționate. Numărul total al tancurilor petroliere afectate de sancțiuni, fie ele impuse de SUA, UE sau Regatul Unit, a ajuns la 265, ceea ce reprezintă o parte semnificativă a flotei utilizate pentru transporturi maritime de petrol, potrivit Bloomberg.

Costurile de transport pentru țițeiul rusesc au crescut vertiginos. Conform Argus Media, tarifele de transport au crescut cu aproape 50% din momentul impunerii sancțiunilor. De exemplu, transportul unui baril de petrol din Marea Baltică până în India a ajuns la 13 dolari, comparativ cu 10 dolari înainte de sancțiuni.

Multe dintre tancurile petroliere sancționate întâmpină dificultăți în a-și îndeplini funcțiile. Unele nave sunt blocate în porturi rusești sau chineze, în timp ce altele sunt folosite pentru stocare temporară, fără a putea efectua transporturi regulate.

Rusia depinde acum de așa-numita „flotă din umbră”, formată din nave cumpărate pentru a eluda sancțiunile. Totuși, aceste soluții devin din ce în ce mai costisitoare și riscante, având în vedere că sancțiunile continuă să se extindă. În plus, achiziția de noi nave sau utilizarea celor existente devine tot mai complicată, pe măsură ce riscurile de sancționare cresc.

Pe măsură ce sancțiunile reduc capacitatea Rusiei de a transporta petrol, Moscova se confruntă cu provocări majore. Costurile de transport cresc, iar opțiunile alternative devin din ce în ce mai limitate. Dacă situația continuă, exporturile de petrol ale Rusiei ar putea suferi o scădere semnificativă, cu implicații economice grave.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală