Un afacerist din Moldova, cu mai mulți giganți globali, vrea să construiască un terminal de bitum la Constanța

24 Oct. 2023, 16:47
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
24 Oct. 2023, 16:47 // Actual //  bani.md

Oil Terminal, operatorul terminalului petrolier din portul Constanța, a primit scrisori de intenție din partea a 6 potențiali investitori interesați să se asocieze cu compania românească de stat pentru construirea unei facilități de depozitare și manipulare a bitumului pe un amplasament al Oil Terminal,potrivit infromațiilor Bursei de Valori București.

Printre companiile care au depus oferte indicative se numără:

  1. Takida Terminal SRL: Un angrosist de combustibili înființat anul trecut și controlat de omul de afaceri Constantin Leonov, din Republica Moldova.
  2. Euronova Energies SA: Un trader de țiței și produse petroliere înregistrat în Elveția, care este client al Oil Terminal.
  3. Frial SA: Un operator logistic și de depozitare din Portul Constanța, controlat indirect și condus de omul de afaceri libanez Fouad Khayat.
  4. OMV Petrom: O mare companie petrolieră și gazieră din România.
  5. Trafigura Pte. Ltd.: Divizia din Singapore a gigantului omonim al tradingului de mărfuri.
  6. Vitaro Energy SRL: O subsidiară românească a conglomeratului de trading de mărfuri Vitol.

Oil Terminal a anunțat anterior că dorește să construiască un terminal de bitum pe un amplasament propriu și că caută parteneri pentru acest proiect din cauza limitărilor financiare.

Proiectul ar urma să fie desfășurat în incinta Portului Constanța și are ca scop dezvoltarea facilităților de manipulare și depozitare a bitumului. Scrisorile de intenție primite vor fi analizate, iar ulterior vor fi propuse oferte ferme pentru aprobare Adunării Generale a Acționarilor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

06 Feb. 2025, 17:09
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
06 Feb. 2025, 17:09 // Actual //  bani.md

Zeci de automobile noi stau blocate de câteva zile în vamă, provocând întârzieri majore în livrarea comenzilor către clienți. Peste 30 de automobile ar fi fost reținute doar în vama Leușeni, iar acest blocaj este cauzat de aplicarea unei noi legi care a dat peste cap procesul de import în Republica Moldova, scrie autoblog.md.

Potrivit surselor, legea obligă importatorii să semneze contracte cu firme specializate în reciclarea mașinilor vechi, dar până în prezent, Guvernul nu a autorizat nicio companie să înceapă să opereze. În consecință, zeci de automobile noi și rulate sunt reținute la vamă, ceea ce provoacă întârzieri în livrări și nemulțumiri printre clienți.

Reprezentanții importatorilor se tem că acest blocaj va duce la o creștere a prețurilor mașinilor în viitor, întrucât întârzierea în livrarea acestora ar putea afecta stocurile și, implicit, costurile de import. Situația este, de asemenea, agravată de faptul că măsurile nu sunt încă implementate corespunzător, lăsând importatorii într-o stare de incertitudine.

@autoblog.md Mașini noi şi rulate stau blocate în vamă pentru că statul nu a gândit legea până la final… #moldova ♬ original sound – Constantin Mihalachi

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală