Un nou succes marca Victoriabank – top angajator și în 2023

12 Feb. 2024, 10:59
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  bani.md
12 Feb. 2024, 10:59 // Bănci şi Finanţe //  bani.md

Anul 2023 marchează a treia victorie consecutivă a Victoriabank în cadrul acestui important studiu de piață, ceea ce confirmă faptul că angajații au parte de un mediu de lucru sănătos, stimulativ și echitabil. Acest lucru consolidează încrederea clienților, partenerilor și investitorilor în capacitatea băncii de a livra servicii de înaltă calitate și de a pune pe primul loc starea de bine a echipei.

Acesta nu este doar un succes remarcabil, ci și o realizare cu totul specială, deoarece Victoriabank este singura bancă din Moldova care a intrat în top 10 cei mai buni angajatori ai anului. Rezultatele studiului acoperă diverse aspecte ale mediului de lucru, inclusiv condițiile de muncă, oportunitățile de dezvoltare, salarizarea și beneficiile, colaborarea în cadrul companiei și relațiile cu superiorii și colegii.

Reușita din 2023 subliniază angajamentul constant al echipei băncii față de excelența în managementul resurselor umane și evidențiază o serie de beneficii și avantaje oferite atât angajaților, cât și companiei în ansamblu.

Mulțumim #OamenilorDeLaVictoriabank pentru contribuția la această realizare frumoasă. Împreună reușim să promovăm o cultură organizațională bazată pe human banking.

Rezultatele Victoriabank în cadrul cercetărilor de piață cu scopul desemnării angajatorilor de top:

  • Top Angajator al anului. Studiul Employer Brand Perception Survey din 2021, ediția 12
  • Victoriabank în topul preferințelor studenților, consolidându-și imaginea ca angajator de încredere. Studiu național realizat de Iolanta Mura și Riyang Phang, cu suportul AmCham Moldova.
  • Top angajator de pe piața din Republica Moldova în cadrul clasamentelor realizate pe platformele de recrutare de către echipele delucru.md și undelucram.md.
  • Top cel mai bun angajator. Studiul Employer Brand Perception Survey din 2022, ediția 13.
  • Top angajator Victoriabank în Top 10 printre din Cei mai buni angajatori din Republica Moldova conform platformei undelucram.md.
  • Top Angajator al anului. Studiul Employer Brand Perception Survey din 2023, ediția 14.

Victoriabank are aproape 1500 de angajați, cu o medie de vârstă de 36 de ani. Printre aceștia se numără și în prezent persoane angajate încă în primii ani de la fondarea băncii.

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO