Valentina Lebedeva, AO VITA: Antreprenorii sociali sunt antreprenori cu un scop mai grandios decât cel financiar

02 Dec. 2021, 14:54
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
02 Dec. 2021, 14:54 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Asociația Obștească VITA prestează servicii de blogging și programare pentru copii iar cu banii obținuți din vânzări refinanțează proiectele existente. Întrucât la începutul pandemiei era imposibil să obțină finanțare din partea fondurilor și a statului, asociația a decis să se autofinanțeze. Activitatea socială se desfășoară conform francizei Bloggers Lig & Junior Cod și este administrată de Valentina Lebedeva.

AO VITA a implemetat și continuă să implementeze numeroase proiecte dedicate tinerilor, copiilor cu dizabilități și părinților. Printre cele mai importante pot fi menționate: Festivalul creativității «Viața împreună», lansarea Manualului metodologic „Împreună cu tine. Metode, metodologie și practica activității de voluntariat în domeniul psihopedagogiei speciale”, licitație de caritate și expoziție cu vânzare «Angel Art»«Discover the World».

„Activitatea Asociației VITA are ca scop îmbunătățirea vieții copiilor și a tinerilor, inclusiv a celor cu dizabilități multiple și integrarea acestora în societatea noastră. Scopul principal este de a promova incluziunea copiilor cu dizabilități în toate sferele vieții, de a accelera integrarea socială și implicarea acestora în diverse activități, precum și de a atrage atenția societății și a organelor guvernamentale asupra modalităților de îmbunătățire a calității vieții și de protecție a drepturilor copiilor și tinerilor din Republica Moldova.”

În continuare, Asociația planifică să deschidă un centru unic care va avea rolul de susținere a familiilor și promovarea unei societăți incluzive.

În viziunea membrilor asociației, un business social are drept scop schimbarea în bine a societății și speră ca acest tip de afaceri să se dezvolte cât mai mult în țara noastră.

„Antreprenorii sociali sunt antreprenori cu un scop mai grandios decât cel financiar, spune Valentina Lebedeva, directoarea AO Vita. 

Campanie inițiată  și susținută de Proiectul transnațional Finance4SocialChange, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene (FEDER, IPA, ENI). Scopul proiectului este promovarea impactului social și stimularea dezvoltării companiilor interesate de soluționarea problemelor comunitare. ODIMM este partener, alături de alte 19 instituții din 15 țări din regiunea Dunării.

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 16:29
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 16:29 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Mai multe companii-fanion ale Europei – între care constructorul auto Mercedes-Benz și grupul de lux LVMH – conduc o campanie corporativă menită să îmblânzească răspunsul Bruxelles-ului la noile amenințări comerciale lansate de Donald Trump, scrie Bloomberg. Executivi ai unor grupuri din industria auto, bunuri de lux și băuturi spirtoase au avut întâlniri neoficiale cu oficiali americani și au presat capitalele europene să ajungă rapid la un acord pentru a evita o escaladare tarifară.

Potrivit surselor citate, lobby-ul include solicitarea de a scoate produse-simbol ale Statelor Unite – precum bourbonul – de pe lista de exporturi vizate de represaliile Uniunii Europene, în speranța că Washingtonul va renunța la taxele anunțate de până la 50 % pe automobile și metale. Miza este deadline-ul din 9 iulie, dată la care Casa Albă ar putea oficializa noile tarife.

Comisia Europeană a pregătit o listă de contramăsuri ce ar putea taxa exporturi americane în valoare de circa 95 miliarde EUR, însă presiunile unor state membre și ale marilor grupuri industriale ar putea reduce pachetul de răspuns cu până la 70 miliarde EUR, spun sursele Bloomberg.

Industria europeană, îngrijorată de pierderile de piață și marjele tot mai subțiri pe piața americană, militează deschis – dar și pe canale diplomatice discrete – pentru un compromis rapid care să evite un nou război comercial transatlantic. Dacă negocierile eșuează, Bruxelles-ul ar putea activa setul de tarife de represalii chiar din luna august, lovind exporturi americane de agricultură, băuturi spirtoase și produse industriale.

De partea cealaltă, Trump susține că noile taxe sunt menite să „echilibreze” relațiile comerciale și să stimuleze producția în SUA, însă analiștii avertizează că un ciclu de tarife și contra-tarife ar afecta lanțuri de aprovizionare de miliarde și ar pune presiune pe creșterea economică de ambele părți ale Atlanticului.

Decizia finală a UE va depinde de rezultatul negocierilor de ultim moment, dar lobby-ul corporativ arată cât de mult cântărește sectorul privat în conturarea politicilor comerciale europene, atunci când locurile de muncă și profitabilitatea sunt puse în joc.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO