Viitorul domeniului imobiliar. De ce se va ține cont la construcția unei clădiri și ce rol va avea digitalizarea

21 Iun. 2021, 14:57
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
21 Iun. 2021, 14:57 // Au Bani //  MD Bani

Directorii imobiliari ai Forumului Economic Mondial au făcut preziceri pentru viitorul domeniului imobiliar. Este un viitor în care clădirile oferă confort, sunt echipate evenimente fără precedent, susțin sănătatea umană și planetară și sunt accesibile pentru toată societatea. Este
o viziune în care se află imobilul viitorului viabil, durabil, rezistent și accesibil.

Astfel, potrivit analizei Forumului Economic Mondial, în viitor domeniul imobiliar se va baza pe patru piloni:

1. Viabilitate

Viabilitatea va pune accent pe sănătate, calitate înaltă, centrarea spre oamneni, spații inteligente, care sporesc starea de bine și productivitatea.

2. Sustenabilitate

În viitor, domeniul imobiliar va pune accentul și pe sustenabilitate, vor folosi materiale ecologice și vor opta pentru spații care vor fi în ambianță cu mediul.

Clădirile reprezintă aproape 40% din global emisiile de gaze cu efect de seră. De aceea se dorește reducerea carbonului până la emisii zero.

3. Reziliență

În centrul rezistenței clădirilor se află orașele, clădirile și oamenii care le ocupă, care protejează viitorul prin atenuarea efectelor de evenimente naturale și artificiale neprevăzute, cum ar fi crizele climatice, financiare și de sănătate și păstrarea identității culturale a comunităților. Activele trebuie să reziste la o varietate de șocuri imprevizibile, iar oamenii trebuie să fie cât mai flexibili pentru a se adapta.

4. Accesibilitate

În viitor domeniul imobiliar va pune accent pe furnizarea unui spațiu de calitate pentru a trăi și a conduce
afacerea, ceea ce este esențial pentru sănătatea generală a societății.  Costul spațiului, precum și locația, poate împiedica oamenii să trăiască în condiții noemale.

Utilizarea tehnologie în domeniul imobiliar

Tehnologia și soluțiile digitale vor fi printre cei mai importanți facilitatori pentru a inaugura noua eră a domeniului imobiliar, permițând nu numai personalizarea spațiilor în funcție de necesitățile ocupanților (de ex. temperatura, umiditate) dar și ducând operațiunile de construcție la următorul nivelul și abordarea durabilității și accesibilității:
– Clădiri bazate pe date și autonomie:
Clădirile autonome învață, se se adaptează continuu și să răspundă nevoilor oamenilor precum și a mediului înconjurător. Exploatarea unui feedback continuu bazat pe datele puse la dispoziție de infrastructura digitală a clădirilor va îmbunătăți considerabil experința locatarului. Clădirile autonome se reglează automat, adaptându-se la interior și exterior dinamic pentru condiții de muncă optime, pentru o productivitate sporită și care are grijă de sănătatea oamenilor.
– Costuri de construcție:

design inovator și tehnici de construcție, precum și cele mai avansate materialele pot ajuta la scăderea considerabilă a costurilor, sprijinind astfel accesibilitatea.
– Securitate cibernetică și confidențialitate: proprietatea datelor și reglementările de utilizare vor fi esențiale în următorul  deceniu. Confidențialitatea și securitatea trebuie să fie în topul priorităților în procesul de digitalizare pentru a asigura proprietarii și locatarii că sunt în siguranță.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală