Viitorul războiului: Drona de 400 de dolari cu piese de pe AliExpress care distruge un tanc de 2 milioane de dolari

30 Oct. 2023, 14:50
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
30 Oct. 2023, 14:50 // Actual //  Lupu Eduard

Trupele ruse au lansat un atac necruțător asupra Avdiivka de mai bine de două săptămâni, într-un efort total de a încercui forțele ucrainene în acea zonă.

„Situația este foarte grea. Luptăm pentru a menține contolul în jurul orașului. Dacă inamicul controlează aceste zone, atunci toată logistica și drumurile care duc la oraș vor fi sub controlul său”, a declarat pentru Politico sergentul Yegor Firsov, comandantul adjunct al unei unități a armatei ucrainene

În fața unui inamic cu un număr superior de trupe și vehicule blindate, luptătorii ucraineni se apără cu ajutorul unor drone minuscule, care nu costă mai mult de câteva sute de dolari, dar care pot livra o încărcătură explozivă capabilă să distrugă un tanc rusesc care valorează mai mult de 2 milioane de dolari.

Dronele FPV utilizate în astfel de lovituri sunt echipate cu o cameră la bord care permite operatorilor calificați, precum Yegor Firsov, să le direcționeze către ținta lor cu o precizie maximă.

Înainte de război, un adolescent putea spera să primească o astfel de dronă cadou de Anul Nou. Acum, aceste drone sunt folosite ca arme agile care pot schimba rezultatele pe câmpul de luptă.

„Este greu să gestionezi emoția când un pilot de dronă lovește un tanc. Întregul grup și tot plutonul este fericit. Toată lumea țipă și se îmbrățișează. Deși nu-l cunosc pe omul care le-a adus această fericire”, a scris Firsov într-o postare pe Facebook.

O dronă FPV cântărește până la un kilogram, are patru motoare mici, o baterie, un cadru și o cameră conectată wireless la ochelarii de protecție purtați de un pilot care o operează de la distanță.

Poate transporta până la 2,5 kilograme de explozibil și poate lovi o țintă cu o viteză de până la 150 de kilometri pe oră, explică Pavlo Tsybenko, director interimar al academiei militare Dronarium.

„Această dronă costă până la 400 de dolari și poate fi făcută oriunde. Am făcut-o și noi folosind microcipuri importate din China și alte piese pe care le-am cumpărat de pe AliExpress. Cadrul din carbon l-am făcut singuri. Și, da, bateriile sunt de la Tesla”, a spus Tsybenko pentru Politico, arătând dronele FPV personalizate folosite de academie pentru a antrena viitorii piloți de astfel de aparate.

Tehnologie contagioasă

Dronele comerciale au fost folosite pentru prima dată în lupta Azerbaidjanului – în cele din urmă de succes – de a prelua regiunea separatistă Nagorno-Karabah de la separatiștii armeni. Utilizarea lor s-a extins rapid în războiul rusesc din Ucraina.

Totodată, la începutul acestei luni, militanții Hamas au folosit astfel de drone pentru a elimina apărarea de la granița cu Israelul. Pentru ucraineni, videoclipul cu o dronă folosită de Hamas care distruge un tanc de luptă israelian aruncând o grenadă a fost un film pe care l-au mai văzut înainte.

Experții ucraineni în drone și oficialii serviciilor de informații sunt convinși că specialiștii ruși au instruit Hamas în arta războiului cu drone – deși Moscova neagă acest lucru.

„Numai noi și rușii știm cum să facem asta – și cu siguranță noi nu i-am învățat”, a declarat Andriy Cherniak, reprezentant al Direcției de Informații Militare a Ucrainei.

Antrenament secret

În timp ce armatele NATO ezită să folosească drone comerciale care sunt fabricate în principal în China sau din componente din China, unele țări occidentale și-au arătat deja interesul să învețe din experiența Ucrainei în ceea ce privește războiul cu dronele.

Mai mulți oficiali ucraineni, care au dorit să își păstreze anonimatul, au declarat pentru Politico că forțele speciale și unitățile antiteroriste din două țări NATO de la granița cu Rusia au urmat cursuri ale operatorilor de drone ucraineni în ultimele șase luni.

Accentul a fost pus pe contracararea dronelor mici kamikaze și a dronelor comerciale care pot fi utilizate cu succes pentru recunoaștere sau transmisia semnalului video, a spus unul dintre oficiali.

Antrenamentul de bază pentru un pilot de dronă durează cinci zile. Învățarea pilotării unei drone kamikaze durează mai mult de 20 de zile, a spus Tsybenko.

Experiența pe câmpul de luptă a determinat guvernul ucrainean să-și schimbe preferința în ceea ce privește dronele.

„Dronele FPV sunt instrumente eficiente pentru distrugerea inamicului și protejarea țării noastre. Ministerul Apărării face tot posibilul pentru a crește numărul de drone”, a declarat ministrul Apărării al Ucrainei, Rustem Umerov.

Joc de echipă

Fiecare pilot de dronă FPV lucrează în tandem cu unități de recunoaștere aeriană, care zboară cu un DJI Mavic sau alt tip de dronă cu transmițătoare video și audio pentru a observa misiunea.

„Drona FPV își pierde semnalul video aproape de țintă. Deci, cealaltă dronă ajută pilotul și unitățile de sprijin să înțeleagă că ținta a fost într-adevăr lovită”, a spus Tsybenko.

Ceea ce pare simplu necesită, de fapt, o coordonare strânsă între zeci de oameni.

„Totul pare atât de simplu. Îți pui ochelari și „Bam!” ai distrus un tanc. De fapt, oamenii noștri petrec ore întregi căutând ținte. Se uită la videoclipuri și găsesc ținte pe care inamicul le-a ascuns cu grijă”, a precizat Tsybenko.

Dar eficacitatea dronelor FPV a fost observată și de Moscova. Rușii, care la început erau în urma Ucrainei în războiul cu drone, au învățat din greșelile lor. Și acum extind metodele Ucrainei. Forțele ruse au acum „nenumărate” drone FPV pe care le folosesc pentru a ucide soldați ucraineni.

Rusia și-a lansat, de asemenea, propriile linii de producție și elaborează noi tactici pentru a desfășura drone „în roiuri”. „Este o amenințare foarte mare pe câmpul de luptă”, a avertizat Tsybenko.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău