De mai bine de 10 ani compania Rifero bucură consumatorii cu fructele uscate în ciocolată. Produsele au cucerit atât piața Republica Moldova cât și de peste hotare și au ajuns chiar și în Statele Unite ale Americii. Despre istoria afacerii, profit, provocări și produsele Rifero ne-a povestit Tudor Rotaru, directorul comercial al companiei în cadrul emisiunii 10 LEI.
Primele rețete au fost create în sânul familiei și eu erau apreciate de cei apropiați. Și acum, toată familia este implică în creșterea afacerii.
Gustul și procesul de producție manual este ceea ce diferențiază compania Rifero de concurenți, recunoaște Tudor Rotaru. De asemenea, dulciurile sunt produse fără utilizarea conservanților. Mai puțini cunosc, dar și ciocolate este produsă după rețetă proprie.
Până la lansarea Rifero, familia a avut și încercări de business! Astfel, locația fabricii nu este întâmplătoare. De asemenea, datorită acestui fapt nu au fost necesare investiții inițiale.
„Inițial am avut zero investiții deoarece am crescut mai mult organic, fără investiții din afară, fără credite. Pur și simplu banii care se acumulau din vânzări erau, bănuți cu bănuți, reinvestiți, ceea ce ne-a permis să crește cifra de afaceri mult peste nivelul care era inițial”, a menționat directorul comercial al Rifero.
Întrucât este o afacere în domeniul producerii și verificările de calitate sunt frecvente. Dar aceste controale sunt considerate chiar benefice de către producători, întrucât astfel se asigură de calitatea înaltă și inofensivitatea produselor.
Primul export a avut loc în anul 2015. De atunci produsele au ajuns pe rafturile magazinelor din România, Italia, Germania. De asemenea, a fost o tentativă de a exporta în SUA și Marea Britanie.
Compania crește și continuă să se extindă. Chiar în prima jumătate a anului 2023, compania a înregistrat o creștere cifrei de afaceri cu 64%.
„Noi permanent ne extindem, cu diverse produse, extindem capacitatea. Chiar și anul acesta, în prima jumătate de an este o cifră de +64% ceea ce indică o valoare destul de mare pentru vârsta noastră, puțin mai mult de 10 ani. Planul de viitor este la fel extinderea exportului ceea ce va aduce mai multe beneficii pentru țară”, a adăugat Tudor Rotaru.