Celebrul „Ou de Iarnă” creat de Carl Fabergé, unul dintre cele mai cunoscute ouă pascale imperiale, a fost scos pentru a treia oară la licitație de casa Christie’s, scrie Forbes.
Bijuteria a fost ultima dată achiziționată în 2002, pentru suma record de 9,58 milioane de dolari, de către un colecționar din Qatar, șeicul Saud bin Muhammad Al Thani. Înainte de aceasta, în 1994, același obiect fusese vândut cu 5,58 milioane de dolari.
„Oul de Iarnă” a fost realizat ca dar al țarului Nicolae al II-lea pentru mama sa, împărăteasa Maria Feodorovna. Piesa, considerată un vârf al artei Fabergé, impresionează prin complexitatea și rafinamentul său: corpul este sculptat din cristal de stâncă, unul dintre cele mai dificil de prelucrat materiale, „surpriza” ascunsă în interior este o coșuleț de platină cu anemone, înfrumusețat cu diamante roz, fiecare floare este sculptată dintr-un singur bloc de cuarț alb, iar tulpinile și staminele sunt realizate din sârmă de aur, iar designul monocrom și virtuozitatea execuției i-au consolidat reputația de capodoperă unică.
Din 1885 până în 1916, Casa de bijuterii Fabergé a realizat 50 de ouă pascale pentru familia imperială rusă, după ce Carl Fabergé a primit titlul de „bijutier al Curții Imperiale”. Colaborarea cu dinastia Romanov a încetat odată cu Revoluția din 1917, compania fiind naționalizată, iar Carl Fabergé reușind să părăsească Rusia înainte de moartea sa, în 1920.
Astăzi, Ouăle Fabergé rămân unele dintre cele mai râvnite opere de artă decorativă, fiecare licitație fiind urmărită cu interes de colecționari și muzee de prestigiu din întreaga lume.