Motivul pentru care veți decide să comandați cadourile de Crăciun din China de acum, din iunie. Altfel – Întârziere

21 Iun. 2021, 14:36
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
21 Iun. 2021, 14:36 // Actual //  MD Bani

Iunie s-ar putea să fie puțin devreme pentru a începe să sortați lista de cadouri de Crăciun, dar există cel puțin un motiv pentru a face aceste comenzi cât mai curând. Acest lucru se datorează faptului că un focar de COVID în sudul Chinei a cauzat o întârziere uriașă de containere de transport maritim nelivrate, care ar putea dura câteva luni pentru a fi manipulate și această perioadă ar putea ajunge până în sezonul de sărbători.

Totul a început când orașul port Guangzhou a înregistrat o creștere a numărului de cazuri de COVID la începutul acestei luni. Guvernul chinez a ajuns să blocheze părți din Guangzhou timp de peste o săptămână și a impus restricții stricte de călătorie locuitorilor orașului.

Potrivit unui raport CNN, acest blocaj a provocat o întârziere semnificativă a transporturilor – în special în Yantian, un port major aflat la 50 de mile distanță de Hong Kong. Înainte de blocare, portul Yantian gestiona zilnic aproximativ 36.000 de containere, dar un focar COVID în rândul muncitorilor din doc a dus la închiderea operațiunilor întregului șantier naval, scrie CNN.

Acum, muncitorii din portul Yantian se străduiesc să îndepărteze restanțele care se înfundă pe căile navigabile, conform unui raport al știrilor locale Eastmoney. Totuși, congestia cauzată de această întârziere de o săptămână a avut un efect de domino asupra activității de transport maritim din Guangdong, provocând supraîncărcări și în alte porturi de containere din Shenzhen și Guangzhou.

Peter Sand, analist șef de transport maritim a declarat că aceste întârzieri au creat un colaps în sistem și „s-ar putea ca oamenii să nu găsească tot ce căutau pe rafturi atunci când cumpărau cadouri de Crăciun, mai târziu, an de an”.

Vincent Clerc, șeful afacerilor ocean și logistică al lui Maersk, a declarat pentru Seatrade Maritime News că se așteaptă ca întârzierile de transport maritim din Yantian să dureze până la 16 zile, ceea ce ar putea fi o „întrerupere mai mare” decât blocarea „Ever Date” în Canalul Suez.

Știrile despre această întârziere a transportului maritim în China și efectele sale indirecte vin în timp ce industria navală globală se confruntă cu o criză fără precedent.

Prețurile bunurilor de consum în SUA au crescut după ce pandemia a transformat lanțul de aprovizionare în unul instabil.

Porturile din Long Beach și Los Angeles se confruntă cu blocaje de trafic maritim din cauza volumelor mari de transport maritim, navele stau în repaus timp de săptămâni, în timp ce lucrătorii portuari cu personal se luptă să proceseze o supraîncărcare de containere.

Întârzierile de expediere de-a lungul lanțului de aprovizionare și scumpirea expedierilor articolelor pe rute maritime duc la creșteri ale prețurilor pentru mărfuri peste tot. În SUA au existat deficiențe de produse din luna mai, pentru orice, de la semiconductori și medicamente, la focuri de artificii și articole din meniul Starbucks, cum ar fi ceaiul verde cu gheață și sirop de alune.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală