Ioniță demontează propaganda economică: Nu poți vopsi recesiunea în alb

17 Nov. 2025, 12:38
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
17 Nov. 2025, 12:38 // Actual //  Ursu Victor

Economistul Veaceslav Ioniță lansează un nou avertisment cu privire la modul în care autoritățile tratează subiectul recesiunii economice. Într-o analiză publicată pe Facebook, acesta acuză reprezentanți ai puterii și anumiți „experți de serviciu” că încearcă să manipuleze opinia publică și să nege date economice clare, doar pentru a apăra imaginea politică a guvernării.

Ioniță afirmă că Republica Moldova a intrat în recesiune în 2024, iar acest lucru este demonstrat de scăderea PIB în trei trimestre consecutive. Mai mult, el subliniază că aceasta este a treia recesiune a țării în ultimii cinci ani, un semnal evident al fragilității economiei naționale. Datele, afirmă economistul, au fost incluse și în studiul IDIS „Viitorul” – „100 cele mai presante probleme ale Republicii Moldova”, finanțat de Fundația Friedrich-Ebert.

Potrivit lui Ioniță, recesiunea nu este o întâmplare, ci rezultatul unei evoluții negative continue, caracterizate prin stagnare și inflație ridicată, fenomen pe care acesta îl numește pe numele real: stagflație.

Economistul critică dur reacțiile apărute după prezentarea datelor. El spune că un „expert de cohortă propagandistică” a declarat public că recesiunea este un „FALS”, negând evidențele economice. Ioniță ironizează situația, afirmând că respectivul „propagandist” se contrazice public, având postări mai vechi în care el însuși vorbea despre recesiune: „Probabil atunci nu primise încă linie de la partid”.

În opinia sa, tentativa de a minimaliza problemele este „o încercare jalnică, primitivă și lipsită de profesionalism” și reprezintă simptomul unei culturi politice care pune propaganda înaintea analizei economice reale.

Ioniță contrastează rolul economistului cu cel al propagandistului: primul trebuie să identifice problemele și să le explice publicului, în timp ce al doilea „neagă evidențele, intimidează dezbaterile și încearcă să convingă societatea că negrul este alb”.

Economistul avertizează că ignorarea realităților economice nu doar că sabotează discuțiile serioase, dar pe termen lung subminează încrederea și capacitatea de dezvoltare a țării: „Economia nu poate fi mințită la infinit, iar costurile acestei autoamăgiri sunt plătite de întreaga societate”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

17 Nov. 2025, 16:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Nov. 2025, 16:03 // Actual //  bani.md

La un an după ce a demonstrat calitatea produselor și a devenit primul producător autohton cu dreptul de a exporta ouă moldovenești în Uniunea Europeană, George Standard face un pas important în extinderea afacerii. Întreprinderea producătoare de carne, ouă și semifabricate, din raionul Edineț, anunță debutul direct pe piața românească.

După mai multe etape de verificări și confirmare a standardelor de calitate impuse de piața europeană, avicola a primit undă verde să vândă ouăle în rețeaua de supermarketuri Auchan din România. Este o victorie pentru producătorul autohton care spune că anume calitatea produselor sale face diferența atât pe piața internă, cât și cea externă.

„Suntem unici prin faptul că alimentăm păsările cu hrană naturală și îmbogățită, în care adăugăm flori de trifoi, mușețel și calendula. Nu utilizăm aditivi sau pigmenți sintetici. Folosim un conținut ridicat de porumb, ceea ce face ca gălbenușul să capete o culoare naturală, intensă, care nu poate fi obținută cu coloranți artificiali. Culoarea, gustul și structura oului nostru sunt complet naturale, ceea ce face ca produsele George Standard să fie diferite față de alte mărci de pe piața românească”, susține fondatorul Gheorghe Bîrlădean.

 

„Mai întâi calitatea și reputația, apoi creșterea afacerii și volumele”

Întreprinderea are în producție o gamă diversificată de produse – de la ouă și carne de pui, până la semifabricate din carne, mezeluri, pește și lactate. Producătorul moldovean cucerește deja piața românească cu ouă de calitate, dar țintește în viitor spre piața europeană cu peste 400 de milioane de consumatori.

„Mai întâi calitatea și reputația, apoi creșterea afacerii și volumele. Ne dorim să creștem producția și să devenim mai puternici ca producător european. Vom face tot posibilul să nu dezamăgim nici la capitolul calitate, nici la cel de stabilitate. Vrem ca fiecare cumpărător, luând în mână oul nostru, să poată spune: «Acesta este produs în Republica Moldova și este într-adevăr de o calitate înaltă». Exact așa cum se spune despre produsele Made in Japan sau Made in Germany”, afirmă Gheorghe Bîrlădean.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII