Domeniile în care numărul angajaților a crescut chiar și cu peste 80%. Date oficiale

06 Sept. 2021, 11:04
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
06 Sept. 2021, 11:04 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Numărul mediu al salariaților a crescut în trimestrul II 2021 față de trimestrul II 2020 cu 8,3%, pe fundalul descreșterii indicatorului în cauză în trimestrul II 2020 față de trimestrul respectiv din anul anterior cu 8,2%. Creșteri ale numărului mediu de salariați s-au înregistrat în toate activitățile economice, arată datele Biroului Național de Statistică.

Cele mai semnificative creșteri s-au înregistrat în:

  • activități de cazare și alimentație publică – cu 83,7% (față de -60,5% în trimestrul II 2020 față de trimestrul II 2019);
  • construcții – cu 19,4% (-9,5%);
  • informații și comunicații și tranzacții imobiliare – cu 16,8 și, respectiv, 16,4% (+2,4% și -8,1%).

Comparativ cu trimestrul I 2021, numărul mediu al salariaților a crescut cu 1,4%. Cele mai semnificative creșteri (în special în virtutea caracterului sezonier al activităților) s-au înregistrat în:

  • agricultură, silvicultură și pescuit – cu 13,3%;
  • industria extractivă – cu 9,7%;
  • construcții – cu 7,6%.

Scăderi ale numărului mediu de salariați în trimestrul II 2021 față de trimestrul I 2021 s-au înregistrat în activitățile:

  • învățământ – cu 1,8%;
  • administrație publică și apărare; asigurări sociale obligatorii – cu 0,3%.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală