Milioane de americani au pornit afaceri de la zero în 2020, întrucât contextul pandemiei i-a determinat să-și transforme hobby-urile în business, potrivit FT.
Publicaţia americană dă exemplul unei tinere de 27 de ani din San Diego, California, care lucrează în domeniul sănătăţii. Ea a început o mică afacere cu lumânări parfumate, iniţial din dorinţa de a le da cadouri de Crăciun prietenilor şi membrilor familiei. A realizat în scurt timp că evoluţia rapidă a comerţului online şi întoarcerea oamenilor către comunităţile locale generează o oportunitate de business fără precedent.
Ea este doar un exemplu, întrucât peste 4,4 milioane de afaceri noi s-au înfiinţat în SUA din martie anul trecut şi până acum, conform biroului american de statistică. Evoluţia depăşeşte semnificativ numărul înregistrat în mod obişnuit în cadrul recesiunilor – când afaceri mai vechi se închid şi mulţi oameni rămân fără loc de muncă.
„Ceea ce vedem este o tedinţă contra-ciclică a liber profesioniştilor şi antreprenorilor, în timpul recesiunilor adânci. (…) Oamenii nu mai pot găsi un loc de muncă aşa că încearcă pe cont propriu. Ce este neobişnuit legat de situaţia actuală ţine de magnitudinea fenomenului, nu de direcţie”, a explicat John Haltiwanger, profesor de economie în cadrul Universităţii din Maryland, citează Ziarul Financiar.
Tendinţa începută în primele zile ale pandemiei de Covid-19 se menţine şi în 2021. Doar în luna ianuarie, americanii au înfiinţat circa 500.000 de businessuri noi.
„Comunitatea economică a subestimat rezilienţa indivizilor din clasa muncitoare”, a explicat Swati Bhatt, profesor de economie în cadrul Universităţii Princeton