5 modalități care te ajută să atragi oferte de job pe Linkedin

04 Ian. 2022, 10:16
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
04 Ian. 2022, 10:16 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Dacă te întrebi ce este linkedin, atunci trebuie să știi că este cea mai utilizată platformă de recrutare, folosită în prezent de peste 80% dintre angajatorii care caută omul potrivit la locul potrivit. De aceea, dacă ești în căutarea unui job, este absolut necesar să îți faci un cont pe Linkedin, iar profilul tău trebuie să conțină toate informațiile relevante pentru formarea ta, pentru experiența ta profesională și pentru aptitudinile care te fac candidatul potrivit.

Nu uita că profilul tău de pe Linkedin este un CV virtual, extrem de important pentru cariera ta, o carte de vizită analizată de specialiștii în recrutare și head hunting care caută talente pentru companiile sau clienții lor.

Iată câteva sfaturi de la wallstreet.ro despre cum poți să-ți construiești un profil de Linkedin care să te facă atrăgător pentru angajatori, să te pună în valoare și să atragi oferte de job.

1. Titlul contului tău (headline-ul) este bine scris

Este primul lucru pe care îl văd cei care accesează platforma Linkedin, fie când caută candidații potriviți, fie când tu postezi ceva sau trimiți o cerere de conexiune. Titlul contului tău este setarea căreia trebuie să-i dedici cea mai mare atenție, astfel încât să reflecte exact experiența pe care o ai și cum îi poți ajuta, din punct de vedere profesional, pe urmăritorii tăi de pe Linkedin. Recrutorii folosesc cuvinte-cheie, astfel că la headline trebuie să treci poziția pe care o ai, de exemplu, trainer, asistent manager sau programator.

O greșeală des întâlnită, pe care te sfătuim să o eviți, este aceea de a trece în headline „În căutarea unui job în domeniul X”. Chiar dacă ești foarte presat și ai mare nevoie de un job, Linkedin are o opțiune care indică faptul că îți cauți de lucru, la secțiunea numită “Open to work”.

2. Poza de profil cu aspect profesionist

Există două tipuri de profiluri LinkedIn: cu sau fără poză de profil. Absența unei imagini inspiră lipsă de încredere și lipsă de profesionalism. Cea mai mare suspiciune atunci când lipsește poza de profil este posibilitatea ca acel cont să fie un cont fals, ceea ce limitează extrem de mult conexiunile pe care le poți face dacă dorești să-ți extinzi rețeaua, dar și ofertele pe care le poți primi din partea potențialilor angajatori.

Dacă alegi să îți publici poza, aceasta trebuie să inspire profesionalism. Evită pozele de la evenimente private, căci sunt complet nepotrivite.

3. Descrierea experienței la joburile pe care le-ai avut

De cele mai multe ori, cel mai bun predictor al succesului în recrutare pentru o anumită poziție este experiența anterioară a candidatului. De aceea este extrem de important să ai o scurtă descriere care să însoțească titlurile joburilor avute. Este ceea ce caută angajatorii pentru a identifica potrivirea cu sarcinile pe care candidatul perfect le va avea de îndeplinit și îi ajută să înțeleagă mai multe despre experiența ta în anumite joburi, având în vedere că doar din titlu nu îți poți da seama în ce anume constă munca respectivă. Este recomandat ca la fiecare poziție pe care o menționezi în CV-ul tău să adaugi o descriere de două, trei rânduri, care să includă și câteva informații despre cele mai importante realizări. Dacă locul tău de muncă anterior nu este foarte complex, îl poți descrie în maxim un rând.

4. Folosește cuvinte-cheie cu vizibilitate bună în căutări

Mecanismul de căutare joacă un rol foarte important în căutările angajatorilor. Dacă în descrierile pe care le faci în titlu, rezumat și în secțiunile profilului folosești cuvinte-cheie relevante pentru experiența și expertiza ta, atunci vei apărea rapid în căutări și îi vei ajuta pe recrutori să parcurgă rapid informațiile relevante despre tine. Astfel, ei vor putea lua o decizie în ceea ce privește potrivirea ta cu postul lor vacant.

Citeste si:
60% din români vor alt job pentru că se consideră subapreciați de…
60% din români vor alt job...
Powered by biztool

Ma numesc Cristian Sandu, sunt executor judecatoresc din anul 2012, membru cu drepturi depline al U.N.E.J.din Romania si al Camerei Executorilor Judecatoresti de pe langa Curtea de Apel Iasi, fiind nu
Cristian Sandu

I founded Luminspino with the mission to accompany a selected number of managers throughout their company’s shift into enhanced performance. Luminspino’s consulting approach is creative, exp
Raluca Ioana CIBU BUZAC

5. Oferă și obține recomandări

Este un lucru căutat de angajatori, mai ales recomandările pe care le primești din partea unor persoane proeminente și relevante pentru domeniul tău de activitate. Este foarte important ca recomandările să fie oneste, să fie obținute de la persoane cu care ai lucrat și să fie redactate într-o manieră profesionistă. Modalitatea cea mai facilă prin care poți obține recomandări este să le oferi și tu, la rândul tău.

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 12:23
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 12:23 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Grupul Banca Mondială l-a numit pe economistul german Ulrich Schmitt în funcția de manager de țară pentru Republica Moldova, începând cu 1 iulie 2025. El o succede pe Inguna Dobraja, care a condus portofoliul instituției la Chișinău din iulie 2021.

„Sunt onorat să reprezint Grupul Banca Mondială în Moldova, unde voi lucra activ cu sectoarele public și privat pentru a găsi soluții de creare a locurilor de muncă, îmbunătățire a capitalului uman și creștere a competitivității”, a declarat Schmitt, subliniind că statutul de țară candidată la UE și agenda de reforme oferă Moldovei „o mare oportunitate de creștere durabilă pe termen lung”, în pofida crizelor generate de războiul din Ucraina.

Conform Cadrului de Parteneriat cu Țara, Banca Mondială își concentrează sprijinul pe trei direcții: climat investițional și locuri de muncă, dezvoltarea capitalului uman și investiții ecologice — în special în infrastructură și agricultură. În paralel, instituția acordă asistență pentru digitalizarea și consolidarea capacităților din sectorul public și privat, în vederea alinierii la standardele europene.

Ulrich Schmitt a fost anterior manager de operațiuni al Băncii Mondiale pentru Myanmar și Thailanda, cu sediul la Bangkok, și deține peste 20 de ani de experiență în cadrul instituției, inclusiv roluri în Europa și Asia Centrală, Sri Lanka, Maldive și China. Schmitt este doctor în managementul resurselor naturale al Universității Tehnice din München.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO