Serviciul Vamal anunță despre finalizarea lucrărilor de dezvoltare ale sistemului digital – E-AEO. Ce presupune

05 Apr. 2022, 10:59
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
05 Apr. 2022, 10:59 // Actual //  MD Bani

Serviciul Vamal și USAID anunță despre finalizarea lucrărilor de dezvoltare ale sistemului digital – E-AEO. În acest sens, directorul adjunct al Serviciului Vamal, doamna Lidia Ababii, și directorul adjunct al Programului USAID Reforme Structurale în Moldova, domnul Radu Vrabie, au desfășurat o ședință de lucru.

Sistemul E-AEO reprezintă digitalizarea completă a procedurilor de solicitare și acordare a statutului AEO (Agent Economic Autorizat), fiind dezvoltat de către Programul USAID Reforme Structurale în Moldova. Principalul avantaj al unei companii care deține statutul AEO este că aceasta beneficiază de încrederea sporită în relațiile sale cu Serviciul Vamal dar și cu partenerii internaționali. Acest fapt generează multiple avantaje atât pentru agentul economic propriu zis, prin faptul că se confirmă onestitatea și transparența activității sale, cât și pentru mediul de afaceri din Republica Moldova la general – subliniind dorința de a se integra în comunitatea internațională și, de asemenea, îmbunătățește bunele practici din cadrul Serviciului Vamal, contribuind la transparența și rapiditatea procedurilor. Toate aceste avantaje sunt îmbunătățite substanțial prin noul sistem digital – E-AEO – elaborat cu susținerea Programului USAID Reforme Structurale în Moldova.

„Asigurarea siguranței și securității lanțului de aprovizionare, facilitarea comerțului,  implementarea noilor instrumente internaționale în domeniul vamal, precum este AEO, sunt priorități atât ale Republicii Moldova ca stat, cât și ale Serviciului Vamal ca autoritate de implementare a politicii statutului în domeniul vamal. Versiunea electronică a Programului AEO, SIA „E-AEO„ va permite gestionarea automatizată a raporturilor juridice și administrative ce derivă din reglementările naționale de înregistrare, depunere, examinare a cererilor și emitere a autorizației AEO”, a declarat directorul adjunct al Serviciului Vamal, Lidia Ababii.

Și Radu Vrabie, directorul adjunct al Programului USAID Reforme Structurale în Moldova a subliniat importanța digitalizării AEO.

„Scopul E-AEO este de a oferi digitalizarea completă a Programului Agent Economic Autorizat – AEO Moldova (etapele de pregătirea, procesul de autorizare, procesele de audit și evaluare a riscurilor, managementul, monitorizarea și procesul de reevaluare). Un alt scop este reducerea operațiunilor pe suport de hîrtie și a interacțiunilor în persoană dintre reprezentanții Serviciului Vamal și cei ai mediului de afaceri. De asemenea, a fost realizat un sistem stabil de evidență și trasabilitate a programului AEO”, a menționat Radu Vrabie.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală