Levi’s părăsește piața din Federația Rusă și caută cumpărători pentru magazine

23 Mai 2022, 10:05
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
23 Mai 2022, 10:05 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Lanțul de denim Levi Strauss & Co a decis să părăsească în sfârșit piața rusă după 29 de ani de activitate. Potrivit Kommersant, compania a oprit livrările de mărfuri și caută cumpărători pentru afacerile cu amănuntul. În acest context, partenerii de franciză ai companiei americane vor putea stabili importuri paralele de Levi’s în ţară, spun experţii.

Potrivit sursei citate, compania caută cumpărători pentru o parte din magazinele sale din Federația Rusă. De asemenea, a oprit livrările de mărfuri și intenționează să-și vândă stocurile prin intermediul altor site-uri.

Unul dintre potențialii cumpărători ai magazinelor Levi’s din Federația Rusă ar fi Turkish Fiba Holding A.S.

Levi Strauss & Co a fost fondat în 1853. Primul magazin din Rusia a fost deschis în 1993. În prezent, în țară există aproximativ 90 de magazine Levi’s, dintre care unele pot fi francizate. Venitul total al grupului în 2021 a fost de 5,8 miliarde de dolari, partea rusă a afacerii reprezentând nu mai mult de 2%. Managerul de brand Levi Strauss Moscow LLC a avut o cifră de afaceri de 9,37 miliarde de ruble în 2021, un profit net de 2,29 miliarde de ruble.

În martie, sediul central al Levi’s a anunțat suspendarea activităților comerciale și a oricăror investiții în Rusia din cauza operațiunii militare a Federației Ruse pe teritoriul Ucrainei. Chip Berg, directorul executiv al Levi Strauss & Co, a declarat ulterior pentru Financial Times că compania nu are de gând să redeschidă magazine în Rusia în 2022.Potrivit unor informații, compania a expediat bunuri pentru noul sezon conform planului și au spus că nu sunt așteptate alte livrări.

Amintim că, în urma invaziei Ucrainei de către Rusia, mai multe companii străine au decis să părăsească piața rusă.

Realitatea Live

08 Dec. 2025, 15:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
08 Dec. 2025, 15:24 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

La cinci ani de la preluarea guvernării, PAS revine asupra politicilor privind susținerea producătorilor locali și lansează campania „Cumpăr BUN de-acasă”, menită să încurajeze populația să opteze pentru produse autohtone în perioada sărbătorilor și pe tot parcursul anului. Inițiativa vine însă într-un context în care autoritățile au renunțat anterior la măsura de protejare a producției interne: cota obligatorie de 50% pentru produsele moldovenești pe rafturile magazinelor.

Campania, lansată la 3 decembrie de Ministerul Agriculturii, reprezintă o schimbare de ton față de poziția adoptată de guvernare în anii trecuți, când orice formă de intervenție în favoarea producătorilor locali era criticată și respinsă în numele liberalizării pieței. Fostul director executiv al Asociației Forța Fermierilor, Alexandr Slusari, salută întoarcerea autorităților spre producătorii autohtoni, dar consideră măsura insuficientă.

„Este bine că măcar în al cincilea an de guvernare PAS s-a lansat campania „Cumpăr BUN de-acasă”. Dar este categoric insuficient. Avem nevoie de o campanie amplă, de rafturi speciale, de spoturi la TV, de reguli clare pentru supermarketuri. Importul unor mărfuri pe care le producem și noi distruge economia națională”, a declarat Slusari.

Acesta amintește că alte state europene protejează activ producătorii locali, iar Moldova ar trebui să adopte practici similare, inclusiv prin programe de alimentație sănătoasă în instituțiile publice și politici ferme pentru menținerea producției autohtone pe piață.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII