Cum câștigi bani în timp ce navighezi pe internet fără să faci nimic

07 Iun. 2022, 10:53
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
07 Iun. 2022, 10:53 // Au Bani //  MD Bani

O firmă de tehnologie canadiană numită Surf, care anul trecut a lansat o extensie de browser cu același nume, recompensează oamenii pentru că stau pe net.

Navigarea pe internet este una dintre cele mai ușoare modalități de a câștiga bani, scrie BBC. Cu toate astea, vei câștiga foarte puțini bani în raport cu timpul investit. Dar principalul beneficiu este că nu va trebui să faci nimic, doar să fii online ca de obicei și să câștigi bani în timp ce faci asta.

Site-urile de navigare plătite oferă de obicei membrilor lor o bară de vizualizare pe care o pot descărca. Când stai pe net, aceste bare de vizualizare afișează diferite tipuri de reclame.

Aceste reclame sunt sursa reală de a câștiga bani pentru companiile sau site-urile web pe care le-ai vizualizat. Companiile mari plătesc site-urile web pentru aceste reclame și aceste site-uri, la rândul lor, oferă o parte din banii câștigați din reclame. Deci, în acest fel, câștigi bani fără niciun efort.

Aceste date urmărite ajută utilizatorii precum Google și Facebook să câștige miliarde și miliarde de dolari pe an în venituri din publicitate, deoarece folosesc informațiile pentru a ne direcționa reclame.

De exemplu, atunci când îți cauți o nouă pereche de blugi, foarte curând o să-ți apară reclame. Cu toții am văzut că acest lucru se întâmplă în ceea ce privește orice ne-am gândit să cumpărăm.

Nivelul la care suntem urmăriți online în acest fel este oarecum deranjant. Un european mediu are date despre utilizarea internetului partajate de 376 de ori pe zi, potrivit unui studiu recent. Pentru SUA, acest lucru aproape se dublează la 747.

Dar ce se întâmplă dacă nu numai că ai putea avea mai mult control asupra cât de mult din datele tale sunt partajate, dar și să câștigi bani din asta?

Aceasta este promisiunea unei firme de tehnologie canadiană numită Surf, care anul trecut a lansat o extensie de browser cu același nume. Recompensează oamenii pentru că stau pe net.

Încă în stadiul de lansare, programul funcționează prin ocolirea reclamelor de la Google. În plus, Surf oferă puncte care pot fi economisite și apoi răscumpărate pentru carduri cadou și reduceri.

Printre firmele înscrise până acum se numără Foot Locker, The Body Shop, Crocs și Dyson.

Surf subliniază că toate datele sunt anonime, adresele de e-mail și numerele de telefon nu sunt partajate și nu trebuie să-ți dai numele atunci când te înregistrezi. Cu toate acestea, cer vârsta, sexul și adresa aproximativă, dar acestea nu sunt obligatorii.

Ideea este că brandurile pot folosi datele pe care Surf le oferă, de exemplu, pentru a vedea care sunt cele mai populare site-uri web în rândul bărbaților cu vârste între 18 și 24 de ani din Los Angeles. Apoi își pot direcționa reclamele în consecință.

Surf nu a publicat detalii despre cât de mult pot câștiga oamenii, dar până acum spune că le-a permis utilizatorilor să câștige mai mult de 1,2 milioane de dolari.

Un utilizator al Surf este Aminah Al-Noor, student la Universitatea York din Toronto, Canada, care spune că extensia i-a dat „controlul înapoi” asupra datelor ei online.

Cofondatorul și directorul executiv al Surf, Swish Goswami, spune că firma vrea să fie ca o „recompensă pentru cel care stă pe internet”.

El adaugă: „Din prima zi am fost clari cu utilizatorii. Le oferim posibilitatea de a-și controla datele. Cred că dacă ești direct cu oamenii și le spui de la început că le vei folosi datele doar într-un mod anonim, oamenii sunt mai confortabil să spună da.”

Surf-ul face parte dintr-o mișcare în creștere pe care unii comentatori au numit-o „tehnologie responsabilă”, deoarece oferă oamenilor mai mult control asupra datelor lor.

Realitatea Live

16 Oct. 2025, 08:12
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
16 Oct. 2025, 08:12 // Slider //  bani.md

Philip Morris International (PMI) marchează un nou succes în eforturile sale de sustenabilitate: un milion de dispozitive încălzire a tutunului au primit deja o a doua viață prin programele de recondiționare derulate la nivel global. Deși compania și-a propus să atingă acest obiectiv până la sfârșitul anului 2025, realizarea a fost obținută mai devreme, confirmând angajamentul de a reduce impactul deșeurilor electronice asupra mediului și de a promova un model sustenabil de economie circulară.

Programul de recondiționare a dispozitivelor electronice de încălzire a tutunului a început în 2021, iar deja la finalul anului 2024, peste 860 de mii de produse au fost reparate și plasate pe piață, obiectivul fiind ca, până la sfârșitul anului 2025, să fie recondiționate un milion de dispozitive – un scop împlinit. Pentru a atinge acest obiectiv, PMI a trebuit să facă față unor provocări precum estimarea și raportarea volumelor de dispozitive recondiționate, adaptarea la reglementările din diverse piețe, integrarea programului de recondiționare într-un lanț global de aprovizionare complex și asigurarea sustenabilității pe termen lung.

Programul de recondiționare a dispozitivelor fără fum face parte din strategia companiei privind gestionarea deșeurilor de post-consum. Aceasta include programe de colectare a dispozitivelor în cadrul cărora consumatorii pot returna dispozitivele nefuncționale, iar ulterior acestea sunt reparate sau reciclate de către specialiștii de la centrele specializate ale PMI din Ungaria și Japonia.

Europa a contribuit cu cea mai mare parte a volumului de dispozitive recondiționate sau reparate, datorită hub-ului din Budapesta, care a permis extinderea rapidă în țări precum Germania, Grecia, Italia, Polonia, România, Elveția, Marea Britanie, Cehia și Portugalia. Japonia a avut, de asemenea, un rol major, contribuind cu aproximativ o treime din volumul total al dispozitivelor.

Și Republica Moldova s-a alăturat programului de recondiționare prin intermediul lansării Iluma Refreshed. Inițiativa oferă consumatorilor o opțiune sustenabilă, păstrând în același timp toate standardele de calitate și performanță ale produselor noi. Dispozitivele Iluma recondiționate provin din programele de colectare ale Philip Morris și parcurg un proces complex de reparare sau recondiționare în centrele specializate. Înainte de a ajunge din nou în mâinile consumatorilor, acestea trec prin teste stricte de calitate, care asigură că funcționează impecabil. Ulterior, fiecare produs este comercializat într-un ambalaj special, marcat ca recondiționat, dar cu garanția unei experiențe la același nivel cu un dispozitiv nou.

Inițiativa de recondiționare a dispozitivelor a început cu IQOS, dar PMI lucrează în prezent la extinderea conceptului de „a doua viață” pentru întreg portofoliul de produse. Echipele de design se asigură că toate produsele sunt gândite pentru a fi reparabile, prelungind durata lor de viață și reducând consumul de materii prime noi. Prin această abordare, Philip Morris International își reafirmă poziția de companie progresistă, care integrează inovația, responsabilitatea socială și sustenabilitatea.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII