Legenda telecomunicațiilor se stinge! Scade numărul abonaților și vânzările

20 Iun. 2022, 15:17
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
20 Iun. 2022, 15:17 // Actual //  Lupu Eduard

În primele trei luni ale anului curent, pe piaţa serviciilor de telefonie fixă a continuat diminuarea numărului de abonaţi, a traficului de voce și a vânzărilor serviciilor respective, tendinţă ce se menține pe această piață mai mulți ani la rând, arată datele ANRCETI.

Astfel, numărul de abonați a scăzut, față de sfârșitul anului 2021, cu 0,8% și a totalizat peste 991,9 mii, traficul de voce generat de abonați s-a diminuat, comparativ cu primul trimestru al anului trecut, cu 20,5% și a însumat 225,4 mil. minute, iar volumul vânzărilor acestor servicii a scăzut cu 12,8% şi a alcătuit circa 78 mil. lei.

Potrivit datelor prezentate Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) de către furnizorii activi de servicii de telefonie fixă, numărul total de abonaţi ai SA „Moldtelecom” s-a micșorat cu 0,8% și a alcătuit 886,2 mii, iar numărul cumulat de abonaţi al furnizorilor alternativi de telefonie fixă a înregistrat o scădere de 0,7% şi a însumat circa 105,7 mii. În urma acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă, raportată la 100 de locuitori ai republicii, nu a suferit schimbări, constituind 38,1%.

Diminuarea volumului total al traficului de voce în reţelele fixe a fost determinată de diminuarea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul iniţiat către rețelele internaționale a scăzut cu 15,4%, în rețelele internaționale de intrare a scăzut cu 28,6%, traficul efectuat în reţelele fixe s-a micșorat cu 25,7%, iar traficul către reţelele mobile – cu 5,8%. În consecință, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s-a diminuat cu 20,2% şi a alcătuit 115,3 minute.

Dinamică negativă a vânzărilor a condus la micșorarea venitului mediu lunar per abonat (ARPU) cu circa 10,4%, acesta alcătuind 21,1 lei. SA „Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 27,1 lei, iar furnizorii alternativi – un ARPU mediu de 17,4 lei.

La sfârșitul primului trimestru al anului 2022, cota de piaţă a SA „Moldtelecom”, în funcție de cifra de afaceri, a alcătuit 92,9%, în scădere cu 0,6 p.p.

 

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău