Calea ferată din enclava lui Krasnoselski la fier vechi! Cum le-au pus capac separatiștilor moldovenii cu ucrainenii

22 Aug. 2022, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Aug. 2022, 17:56 // Actual //  bani.md

Repunerea în funcțiune a segmentului de cale ferată Basarabeasca – Beryzino, regiunea Odesa ar putea crea condiții bune pentru o creștere durabilă a exporturilor Republicii Moldova.

„Tronsonul are o lungime de 23 de km, dintre care doar 1,2 km pe teritoriul țării noastre, dar din punct de vedere al logisticii de transport are importanță strategică în regiunea Mării Negre pentru că asigură conexiunea mai multor porturi din Ucraina și România. Republica Moldova va putea importa/exporta mărfuri prin portul Ismail suplimentar la cel de la Reni, iar Ucraina – exporta în Moldova și în UE, suține ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu.

Reluarea circulației trenurilor marfare pe segmentul Basarabeasca – Beryzino, cu ieșire la mare și ocolind Transnistria, va crește atractivitatea infrastructurii  de transport a Moldovei în contextul cererii regionale și globale sporite la grâu, produse petroliere, minerale, îngrășăminte, alte poziții.

„Cu vechea nouă „scurtătură” feroviară operațională de azi, cu segment transnistrean al hotarului moldo-ucrainean închis și cu podul de la Kuchurhan aruncat în aer încă în prima lună de război, infrastructura feroviară și stocul rulant din stânga Nistrului devin un morman de fier vechi cu perspective mai mult decât incerte. Cea de a doua linie de cale ferată care traversează regiunea transnistreană la nord de mulți ani deservește aproape exclusiv uzina metalurgică de la Râbnița și a pierdut relevanța de tranzit”, susține ministrul Infrastructurii.

Până în prezent transportul rutier a fost cel mai frecvent utilizat de exportatorii moldoveni:  73,1% din mărfurile exportate în primul semestru au fost transportate cu transportul auto, 16,6% – pe calea maritimă și 9,6% – cu transportul  feroviar.

Linia de cale ferată Basarabeasca-Berezino  nu mai este utilizată din anul 1997. Or, refacerea tronsonului cu o lungime de 23 de kilometri a fost realizată de către feroviari într-un timp record – două luni.

După reabilitarea tronsonului de 22 de kilometri de cale ferată prin teritoriul Ucrainei și a unui tronson de 1 kilometru pe teritoriul Moldovei între stațiile Berezino-Basarabeasca va fi lansată legătura feroviară către Belgorod-Dnestrovsc până la portul Ismail și portul Reni.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

25 Nov. 2024, 14:44
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
25 Nov. 2024, 14:44 // Actual //  Ursu Victor

Sergiu Tofilat, membru al Consiliului de Observatori al Moldovagaz, a lansat acuzații grave la adresa autorităților moldovenești, afirmând că directorii ANRE, împreună cu deputatul PAS Radu Marian, dar și cu sprijinul Gazprom și al propagandiștilor pro-ruși, apără cu îndârjire conducerea de la Moldovagaz. Acesta susține că acest comportament reprezintă o „trădare de patrie”, având în vedere contextul geopolitic tensionat și dependența energetică a Republicii Moldova de Rusia.

Tofilat a declarat că lista de „avocați” ai Moldovagaz nu este completă și că este esențial ca țara să își cunoască „eroii”, făcând apel la transparență și responsabilitate în gestionarea resurselor energetice naționale. El a subliniat că susținerea instituțiilor și a celor care administrează gazele naturale din Republica Moldova, într-un context în care securitatea energetică este un subiect de mare importanță, ridică întrebări legate de interesele naționale și de viitorul țării.

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a emis, sâmbăta trecută, o opinie critică asupra proiectului de lege care prevede instituirea unui mecanism de desemnare a conducerii temporare pentru întreprinderile energetice. Potrivit ANRE, legislația actuală oferă suficiente instrumente pentru asigurarea continuității activității Moldovagaz, inclusiv în procesul de achiziție a gazelor naturale.

De cealaltă parte, Radu Marian, președintele Comisiei parlamentare economie, buget și finanțe, a respins acuzațiile lui Tofilat, precizând că proiectul trebuia să fie gestionat inițial de Ministerul Energiei. „Pe oameni îi interesează ca resursele energetice să fie accesibile și din surse stabile, nu telenovelele politice,” a spus Marian, adăugând că va analiza proiectul doar după ce acesta ajunge la Parlament.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală