Ce (PROFIT) are Bemol de la comercializarea unui litru de benzină A95. DOC

07 Mai 2021, 11:16
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
07 Mai 2021, 11:16 // Bani și Afaceri //  MD Bani

În premieră, cifre din contabilitatea unei rețele de benzinării din Moldova, au fost publicate online.

Nu, nu este o scurgere de informații.

Administrația companiei este cea care a decis să transparentizeze la maxim modul de formare a prețurilor la combustibili..

„În contextul modificărilor la prețurile cu amănuntul ale principalelor tipuri de produse petroliere și pentru informarea corectă a clienților noștri, compania Bemol Retail SRL a decis sa facă publice informațiile cu privire la costul de achiziție și formarea prețului de vânzare.”, scrie compania BEMOL în cadrul unui comunicat de presă.

Compania s-a referit, în special, la calculele realizate pe data de 28 aprilie 2021, când a fost operată majorarea prețului la combustibili.

Calculul arată că la vânzarea fiecărui litru de benzină, compania suferă pierderi de 4 bani.

Costul de achiziție la produsele petroliere este determinat de costul de import, taxele și impozitele aferente devămării produselor, precum și costurile de transport legate de livrarea pe teritoriul Republicii Moldova.

În acest context, conform Legii privind piața produselor petroliere, precum și metodologiei de calcul aplicate de ANRE la determinarea costurilor reglementate atribuite exclusiv segmentului produselor petroliere, ultima modificare a prețului de vânzare cu amănuntul din 28 aprilie 2021 include următoarele componente financiare:

Cu această ocazie, ne exprimam deschiderea de a prezenta persoanelor competente, inclusiv reprezentanților mass media, politicienilor și altor persoane publice interesate, informațiile financiare detaliate, documente confirmative și alte informații legate de acest calcul. Informațiile și materialele aferente, pot fi solicitate la sediul Bemol Retail SRL, situat pe adresa: Municipiul Chișinău, str. Moara Roșie 5/1.

De asemenea, în orice moment ne puteți contacta, apelând linia telefonică directa 14-009 sau prin intermediul adresei electronice: info@bemol.md.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII