FOTO Povestea aeronavelor Air Moldova care din cinci „au devenit” una

07 Mart. 2023, 16:00
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
07 Mart. 2023, 16:00 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Începând cu 2 martie, Air Moldova a început să anuleze mai multe zboruri. Sunt invocate dificultățile operaționale, anunțându-se că două avioane au fost reținute la sol, iar unul se află la deservire tehnică, scrie Realitatea.md.

Așadar, am încercat să aflăm câte aeronave are compania, câte dintre ele sunt utilizate actualmente pentru zbor și ce s-a întâmplat cu restul aparatelor de zbor.

Pe site-ul Air Moldova se arată că flota este de cinci avioane – două A321, două A319 și unul A320. Pe FlightRadar și Planespotters am identificat informația despre aeronave, doar că una dintre ele a fost scoasă din uz, conform acestor informații.

Cele cinci avioane sunt înregistrate ER-AXR, ER-AXL, ER-AXM, ER-AXA și YR-ADI.

ER-AXR este un Airbus A321-200, de 25 de ani, potrivit datelor de pe Planespotters. Avionul a fost scos din uz pe 3 martie 2022, se arată în informațiile platformei.

Celălalt avion A321 efectuează actualmente zborurile companiei. Este vorba despre YR-ADI, care a transportat pasagerii spre Egipt, Portugalia, Italia, Israel, Turcia, Franța, Germania, Irlanda și Marea Britanie începând cu 2 martie. De atunci, în dreptul lui figurează 40 de zboruri, unul este a fost anulat, iar în dreptul la altele trei este indicat statutul „unknow” (tr. red.: necunoscut).

Aeronava A319-100, înregistrată ER-AXL, este parcată la Verona. Informațiile Planespotters arată că aceasta a fost sechestrată acolo. Motivul nu se cunoaște. Redacția Realitatea a transmis o solicitare companiei aeriene, pentru a aflat din ce cauza aceasta este reținută la sol, dar nu a recepționat răspunsul până la ora publicării știrii.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Pe Flightradar se arată că avionul a zburat ultima dată pe 2 martie 2023, la Verona. Acesta urma să decoleze spre Chișinău, dar zborul a fost anulat. De atunci, aeronava nu a mai fost ridicată de la sol.

Despre celălalt A319, ER-AXM, se cunoaște că staționează de pe 19 decembrie 2022 la Montpellier, Franța. Motivul pentru care se află acolo nu este cunoscut.

Ultimul, avionul A320, înregistra ER-AXA, este cel mai probabil aeronava aflată la revizia tehnică. Avionul se află, la fel, la Montpellier, Franța, începând cu 28 februarie. 2023.

 

FlightRadar arată că înainte de a ajunge acolo, a zburat de la Chișinău la Paris.

Motivarea oficială a companiei, după anularea la rând a zborurilor, este că două aeronave sunt reținute la sol, iar una se află la reviza tehnică planificată și obligatorie. Numărul avioanelor care operează curse actualmente nu a fost precizat în comunicatele Air Moldova. La ora publicării știrii compania nu a răspuns încă la solicitări, pentru a preciza informația.

Între timp, Autoritatea Aeronautică Civilă a anunțat că „monitorizează îndeaproape situația curentă a operatorului aerian, inclusiv ultimele cazuri din Februarie și Martie curent și a demarat o anchetă în scopul stabilirii dacă deciziile companiei sunt luate cu bună credință”.

Realitatea Live

03 Dec. 2025, 18:06
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
03 Dec. 2025, 18:06 // Slider //  Grîu Tatiana

Decizia Europei de a înceta să mai importe gaz rusesc şi de a achiziţiona surse de energie mai scumpe va accelera procesul de pierdere a poziţiei de lider economic de către Uniunea Europeană, a avertizat miercuri purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov.

Acesta a declarat că măsura „nu va face decât să accelereze procesul observat în ultimii ani de pierdere a potenţialului de leadership al economiei europene”. Peskov a subliniat că această decizie va transforma Europa într-un importator dependent de gaze semnificativ mai scumpe decât cele ruseşti, ceea ce va afecta inevitabil economia UE şi îi va reduce competitivitatea.

Uniunea Europeană a decis miercuri să oprească definitiv importurile de gaze din Rusia până în noiembrie 2027. Parlamentul European a precizat că achiziţiile de gaze naturale lichefiate se vor încheia până la 31 decembrie 2026, iar importurile prin conducte până la 1 noiembrie 2027.

Bruxellesul urmează să prezinte o propunere legislativă la începutul anului viitor. Acordul impune statelor membre să prezinte planuri naţionale de diversificare, cu excepţia statelor care deja nu mai cumpără combustibil rusesc, direct sau indirect, la intrarea în vigoare a noii reglementări. În plus, achiziţiile vor fi supuse unui regim de ‘autorizare prealabilă’, necesitând notificarea Comisiei cu cel puţin o lună înainte pentru gazele ruseşti şi cu cinci zile înainte pentru gazul care provine de la alţi producători.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII