Fața nevăzută a șefilor. Dumitru Țîra, Realitatea: Sunt prea liber în gândire ca să mă las influențat de presiuni

17 Mai 2021, 10:10
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
17 Mai 2021, 10:10 // Interviu //  MD Bani

„Of, iar șeful a venit la oficiu!”

„Nu vede că nu reușesc?”

„I-am cerut majorare de salariu și …”

Lista reproșurilor față de un șef nu credem că are margini. Mai devreme sau mai târziu, orice director va avea întrebări, posibil și nepuse, din partea echipei sale.

Pentru cei care nu au curajul să întrebe direct, Bani.md a lansat un proiect deosebit de orice ați întâlnit până astăzi – „Fața nevăzută a șefilor”. Zeci de șefi vor răspunde celor mai „incomode” de pus din partea angajaților.


Primele răspunsuri sunt cele ale șefului nostru, Dumitru Țîra, fondatorul și directorul grupului de presă Realitatea.

Istoria Mea

Am ajuns în domeniul media oarecum accidental, urmare propunerii de a administra și de a conduce proiectul Publika.

În 2013 am plecat din Publika și am lansat pe cont propriu proiectul Realitatea. La început pe domeniul online, după care și Realitatea TV.

Pentru că realitățile se schimbă în fiecare zi, iar piața media TV este abundată de televiziuni în retransmisie care absorb aproximativ 80% din banii de publicitate, Realitatea TV nu a rezistat și în 2017 am fost nevoit să o închidem și să reducem din platformele online operate, de la 7 site-uri ajungând la 3.

Anul 2021 este un an de relansare a grupului.

Am reușit să facem un rebranding modern a site-urilor Realitatea.md, bani.md și rlive.md.

De asemenea, în noiembrie 2020, am lansat prima televiziune de transmisiuni în direct a evenimentelor publice – RLIVE TV.

Este, totodată, prima televiziune care nu are niciun cablu, bazată în totalitate pe softuri și inteligență de programare.

Cum reușesc să fiu un coechipier

Asta e simplu. În fiecare zi muncesc de rând cu colegii, deși media nu este unicul proiect de care mă ocup. Echipa, ca și orice om, are nevoie de comunicare, înțelegere, suport, îndemnuri, realizări și multe altele care formează pasiunea de a schimba lumea, de a schimba Republica Moldova.

Presiunilor apărute le fac față…

Mereu am avut grijă să acționez preventiv, astfel încât să nu ajung în situații de presiuni financiare sau de timp. Alt tip de presiuni, nu cunosc și nu am cunoscut. Sunt prea liber în gândire și la cap, ca să mă las influențat de presiuni.

Au fost încercări de mai multe ori, directe sau prin instanțe, dar acum ne putem doar aminti cu zâmbet :).

Deciziile privind majorările de salariu le iau…

Prefer să dau noi oportunități de câștig suplimentar, decât să majorez salariile.

Salariile în companie sunt decente și corespund efortului depus. Oamenii trebuie să fie comozi psihologic cu salariile pe care le iau.

Aleg oamenii după principiul…

Cu oamenii e tare complex. Trebuie să vrea să facă, să învețe, să se dezvolte, să fie deschiși la minte și în aceste condiții vor avea cel mare suporter în persoana mea.

 

Echipa o motivez prin

Hahahaha … prea multe secrete … Bomboane, cafea, condiții ok, stimulare financiară periodic, și multă comunicare. Până la pandemie, făceam două petreceri pe an. Acum, nu e prea posibil.

 

NOTA REDACȚIEI: Echipa cere.

 

Organizarea este foarte importantă. Noi suntem organizați și avem grijă să facem toate impecabil.

Planificarea face parte din elementul de prevenție și dezvoltare. Planificarea oferă posibilitatea operării proceselor în mod calm și respectiv reușit.

Control.  Am multă încredere în colegii mei, dar periodic am grijă să verific dacă e realizat task-ul sau s-a uitat )). Nu sunt obsedat deloc de control. Oamenii noștri sunt responsabili și atenți la tot ce trebuie de făcut.

Sunt Director și asta înseamnă

… responsabilitate, pentru oamenii din echipă, pentru afacere, pentru dezvoltare și multe altele care sunt direct legate de viitorul nostru. Nu sunt doar director, sunt proprietarul afacerii. Respectiv, sunt foarte mulți factori care trebuie monitorizați.

Aș mai fi vrut să…

Aș fi vrut să avem mai mulți bani, pentru a ne dezvolta mai rapid.

Când eram mic visam să…

Nu mai țin minte. Mass media m-a învățat că ieri nu mai contează, este important ce facem azi și la ce ne gândim pentru mâine.

 

Vrei să afli detalii despre șeful tău sau ești șef și ai multe de zis:

Scrie-ne în adresa redacției Bani.md : contact@bani.md

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII