Compania aeriană a raportat luni o pierdere netă pe tot anul de 815 milioane de euro (989 milioane de dolari) luni, în timp ce restricțiile Covid-19 și-au scăzut nivelul de trafic în scădere cu 81%. Analistii prognozasera o pierdere neta de 933 milioane euro pentru cele 12 luni care se incheie in martie.
CEO-ul Ryanair, Michael O’Leary, a declarat că a fost un „an foarte dificil”, dar că compania „așteaptă cu nerăbdare un optimism extraordinar”, scrie CNBC.
Resctricțiile impuse împotriva Covid-19 au obligat compania să anuleze 80% din zboruri.
„În prima săptămână a lunii aprilie, am făcut puțin sub o jumătate de milion de rezervări. Șase săptămâni mai târziu, săptămâna trecută, am luat 1,5 milioane de rezervări. Așadar, vedem o revenire foarte puternică în rezervări; călătoria pare să înceapă din iunie, iulie, august „, a spus O’Leary.
„Cred că dacă aceste tendințe vor continua, vom căuta destul de optimisti în direcția unui al doilea trimestru foarte puternic de recuperare a traficului.”
Indiferent de recenta creștere, Ryanair se așteaptă să se apropie de egalitate doar în cele 12 luni până în martie 2022.„FY22 (întregul an fiscal 2022) continuă să fie o provocare, cu incertitudini în privința momentului și locului în care blocările Covid și restricțiile de călătorie vor fi ușurate”, a declarat într-un comunicat luni.
Ryanair se așteaptă ca traficul din an până în martie 2022 să fie la capătul inferior al intervalului său cuprins între 80 și 120 de milioane de pasageri. În anul până în martie 2021, compania aeriană a raportat 27,5 milioane de clienți.
În ciuda creșterii ritmului vaccinărilor și a guvernelor europene care au început să primească din nou turiștii, Ryanair nu se așteaptă ca prețurile să crească pe termen scurt. De fapt, O’Leary a declarat că există o „valoare imensă” pentru familiile britanice care doresc să își petreacă vacanța în Europa vara aceasta.
Cu toate acestea, el a avertizat că ar putea exista o anumită presiune a prețurilor la sfârșitul anului 2021 și până în vara anului 2022.