Criza creată artificial la Aeroportul Chișinău de către politicul Republicii Moldova

20 Iun. 2023, 10:57
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
20 Iun. 2023, 10:57 // Actual //  bani.md

Ca răspuns la declarațiile deputatului Radu Marian, compania Avia Invest SRL vine cu unele precizări.

„Cunoașteți bancul cu cele  treiplicuri? După alegeri câștigă un nou partid politic și vechea conducere le înmânează trei plicuri și le zic că atunci când va fi mai greu să deschidă pe rând câte un plic, în care va fi câte un răspuns la fiecare etapă complicată de guvernare. Noua guvernare ia în mâini puterea și începe a conduce țara, dar situația economică nu se schimbă și poporul cere socoteală, întrebând care sunt planurile de reabilitare a economiei și cine este vinovat? Dilema mare, noua guvernare deschide primul plic – unde scrie negru pe alb „DAȚI VINA PE GUVERNAREA PRECEDENTĂ, EI SUNT DE VINA”. După o perioadă, situația economică se agravează și mai mult, poporul iese în stradă și cere socoteală noii guvernări. Noua conducere are o dilemă, dar decide sa deschidă al doilea plic, unde scrie negru pe alb „DAȚI VINA ÎN CONTINUARE PE GUVERNAREA PRECEDENTĂ, MAI CEREȚI UN AN ȘI PROMITETI POPORULUI CĂ PESTE UN AN SITUAȚIA SE VA NORMALIZA LA SIGUR”. Mai trece un an, situația se înrăutățește si poporul iar cere socoteală guvernării, iar aceștia decid să deschidă al treilea plic, în care scrie alb pe negru „PREGĂTIȚI PLICURI PENTRU A LE TRANSMITE URMATOAREI GUVERNĂRI”.

Cam așa este și situația în cazul Republicii Moldova, iar domnul deputat Radu Marian are aceeași tactică, ca în exemplul de mai sus.

Reiterăm că taxele aeroportuare nu au fost stabilite de grupul Șor (I. Șor avea 12 ani in acea perioadă), dar de guvernul Republicii Moldova încă din anul 1999, fiind neschimbate până in prezent, chiar dacă Aeroportul a fost preluat de stat. Potrivit legii, pe perioada concesionarii, statul putea interveni oricând în modificarea taxelor aeroportuare, dat fiind faptul că acel contract de concesiune prevedea expres „propunerile ministerului de profil prin guvern” pentru modificarea taxelor aeroportuare.

Dar iată că guvernarea a aplicat un alt truc și de la 1 iulie 2023 intră în vigoare noile taxe aeroportuare, care par să diminueze doar la prima vedere, dar în același timp are alte taxe ascunse, care sunt în creștere. Astfel, pasagerii sunt induși în eroare și de fapt nimic nu se schimbă.
Ne întrebăm, ce face guvernarea în acest sens? În continuare alimentează poporul cu așa-zisele tratative operatorii low cost, care într-o zi vor opera pe aeroportul Chișinău?

S-a dat uitării și faptul că tot această guvernare a creat premisele ca aceste companii să plece din Chișinău, trâmbițând în dreapta și stânga despre amenințarea de război și necesitatea de a arunca în aer pista de decolare. Ce fac cetățenii Moldovei în acest caz, se întreabă cineva? Trist, pleacă la aeroportul din Iași și contribuie astfel la economia țării vecine.

P.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală