VIDEO Leova a devenit Veneția Moldovei! Un drum național sub ape, după ploile abundente

29 Mai 2024, 10:10
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
29 Mai 2024, 10:10 // Actual //  Lupu Eduard

Marți după-amiază, precipitațiile abundente au transformat orașul Leova în „Veneția Moldovei”, după ce un sector al drumului național R34 a fost acoperit de ape. Imaginile video publicate de un internaut arată un peisaj dramatic în care podul de la intersecția localităților Iargara și Sărata Nouă a fost inundat complet.

Podul face parte din segmentul de drum Hîncești-Leova-Cantemir, care este în curs de reabilitare de către o compania tucă OZKA. Proiectul de construcție a drumului R34 include reconstrucția sistemului rutier existent, reabilitarea a 9 poduri și a 57 de podețe tubulare, amenajarea stațiilor de așteptare a transportului public și restabilirea iluminatului stradal în localități.

Autoritățile locale și echipele de intervenție lucrează neîncetat pentru a evalua pagubele și a restabili circulația în zonă. Șoferii sunt sfătuiți să evite traseul și să folosească rute alternative până la finalizarea lucrărilor de reparație.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

07 Iul. 2024, 10:58
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
07 Iul. 2024, 10:58 // Actual //  Lupu Eduard

**Ungaria Investiții Majore în Infrastructură pentru Creșterea Veniturilor Statului**

**Budapesta, 7 iulie 2024** – Ministrul maghiar al transporturilor, János Lázár, a subliniat importanța infrastructurii rutiere pentru economia Ungariei, afirmând că dezvoltarea autostrăzilor și drumurilor rapide este crucială pentru creșterea veniturilor statului. „Cu cât sunt mai multe autostrăzi și drumuri rapide, cu atât mai mulți bani face statul,” a declarat Lázár. În prezent, guvernul colectează 1,5 miliarde de euro anual din taxe de drum, dar obiectivul este dublarea acestor încasări.

Ungaria, situată pe axa vest-est a Europei, joacă un rol esențial în transportul continental, motiv pentru care investițiile în infrastructură sunt esențiale, a explicat Lázár. Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul construcțiilor, din cauza măsurilor de austeritate și a suspendării accesului la fonduri europene, ceea ce a dus la stagnarea activității pe 300 de șantiere și la recesiune economică. Cu toate acestea, anul 2024 promite să fie diferit, cu fiecare minister prezentând planuri de investiții pe zece ani.

Planul Ministerului Transporturilor include un program extins de dezvoltare a infrastructurii rutiere și investiții de miliarde de euro în modernizarea căilor ferate. Lázár a asigurat că rețeaua feroviară maghiară, cu restricții de viteză pe 3.000-3.500 km din cei 6.000 km, va fi modernizată. „Suntem în discuții cu băncile de investiții europene pentru a contracta împrumuturi și a cheltui miliarde de euro în următorii patru ani pentru modernizarea căilor ferate,” a spus ministrul.

Ungaria se mândrește cu autostrăzile sale, care atrag fabrici și investiții străine, însă degradarea infrastructurii feroviare devine o problemă tot mai acută. Cu peste 80 km de cale ferată la 1.000 km², Ungaria este pe locul doi în regiune la densitatea rețelei feroviare, după Cehia. Polonia și România urmează cu densități mai mici, influențate de factori geografici.

În ceea ce privește electrificarea căilor ferate, Ungaria are un grad de electrificare de 41%, similar cu cel al României (38%), dar mai mic decât cel al Poloniei (63%) și Bulgariei (74%). Proiectele de modernizare feroviară din Ungaria includ construirea unei centuri feroviare în jurul Budapestei și conectarea aeroportului capitalei cu trenuri de mare viteză, în cooperare cu China.

Ungaria are o strategie ambițioasă pentru producția de material rulant feroviar până în 2030, având nevoie de 100.000 de locuri noi de muncă și creșterea capacității de transport de marfă la 70 de milioane de tone anual. De asemenea, proiectele includ dezvoltarea transportului feroviar suburban în jurul Budapestei și extinderea rețelei de tramvaie-trenuri în sudul țării.

Polonia și alte țări din regiune, precum Ucraina, investesc și ele masiv în modernizarea infrastructurii feroviare, fiecare având strategii naționale pe termen lung pentru dezvoltarea acestui sector crucial pentru mobilitatea și economia lor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău