Adio, colonelul Sanders! După McDonald’s, și KFC își vinde operațiunile din Rusia

06 Iul. 2022, 04:27
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
06 Iul. 2022, 04:27 // Actual //  bani.md

Yum! Brands Inc., gigantul american de fast-food care deține brandul KFC, a anunțat marți că se află „într-un stadiu avansat” al negocierilor privind vânzarea restaurantelor sale din Rusia unui cumpărător local, relatează Interfax.

Anunțul vine după ce luna trecută Yum! Brands a transferat franciza Pizza Hut unui operator local care a inițiat un rebranding al unităților, compania americană intenționând să părăsească de tot piața din Rusia în semn de protest față de războiul din Ucraina și a presiunilor puse de sancțiunile occidentale fără precedent împotriva economiei țării conduse de Vladimir Putin.

Măsura vânzării brandului KFC vine după ce compania a anunțat anterior că își suspendă toate investițiile și activitățile din Rusia și că își închide restaurantele din această țară. Yum! Brands a anunțat de asemenea că va dona toate profiturile obținute deja anul acesta în Rusia în scopuri umanitare.

În Rusia au funcționat aproape 1.000 de restaurante fast-food KFC și 50 de pizzerii Pizza Hut, majoritatea acestora funcționând pe bază de franciză.

Yum! Brands Inc. este cea mai mare companie din lume după numărul de restaurante, deținând pe lângă KFC și Pizza Hut și cunoscutul lanț de restaurante Taco Bell.

La jumătatea lunii mai marii rivali de la McDonald’s au anunțat la rândul lor că au ajuns la un acord cu un cumpărător local pentru a-și vinde operațiunile din Rusia după peste 30 de ani de funcționare în țară.

McDonald’s și-a plătit timp de aproape 3 luni angajații din Rusia înainte să anunțe că părăsește definitiv această piață.

Lanțul rusesc care a cumpărat restaurantele de la compania americană le-a redeschis în luna iunie, schimbând elementele de branding și meniurile francizei recunoscute în întreaga lume.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII