Aeroportul refuză o ofertă de 1 milion de euro anual de la compania care gestionează spațiile comerciale de la aerogară

27 Feb. 2025, 14:02
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
27 Feb. 2025, 14:02 // Actual //  bani.md

Compania „AEROFOOD”, care administrează mai multe localuri în incinta Aeroportului Internațional Chișinău, printre care Plai, Air Cafe și Business Lounge, anunță despre sistarea activității din data de 28 februarie curent. Potrivit unui comunicat de presă, compania începe evacuarea bunurilor care îi aparțin. Firma spune că, „decizia are la bază o notificare emisă în temeiul unei hotărâri unilaterale și nejustificate adoptată de conducerea Întreprinderii de Stat „Aeroportul Internațional Chișinău”.

Compania mai scrie că aeroportul a refuzat o ofertă anuală de peste un milion de euro pentru utilizarea spațiilor comerciale.

„Dorim să informăm că, încă din 12 februarie 2025, compania „AEROFOOD” a propus Î.S. „Aeroportul Internațional Chișinău” un preț pentru închirierea acestor spații mai mare decât cel stabilit la licitație, și anume de 1 149 360 euro anual. Această ofertă ar fi ajutat aeroportul să evite pierderile generate de cele trei concursuri anulate.

Până la publicarea acestui comunicat de presă, compania nu a primit un răspuns oficial și întâmpină dificultăți în încetarea activității și evacuare a bunurilor în termenii stabiliți prin contractul de locațiune. Pe această cale, „AEROFOOD” SRL reiterează oferta sa către AIC și solicită ca, până la 28 februarie 2025, să primească un răspuns privind acceptarea acesteia sau, în cazul respingerii, să fie eliminate toate impedimentele care împiedică evacuarea bunurilor din spațiile aeroportului”, se arată în comunicat.

Compania susține că rămâne interesată să continue să ofere servicii de calitate și să investească în dezvoltare, ceea ce va duce inclusiv la crearea de locuri de muncă suplimentare, față de cele 350 existente astăzi.

„Trebuie să menționăm că „AEROFOOD” a realizat investiții semnificative pentru implementarea și modernizarea conceptului de utilizare a spațiilor „Food and Beverage” din incinta aeroportului. Mai mult, în anul 2024, compania noastră a achitat în bugetul de stat peste 50 de milioane de lei. În toți acești ani în care a activat la aeroport, compania „AEROFOOD” a deservit peste 25 de milioane de pasageri. Totodată, informăm că „AEROFOOD” SRL și-a desfășurat activitatea în strictă conformitate cu legislația în vigoare, respectând toate obligațiile și oferind servicii de calitate pasagerilor. În acest context, ne cerem scuze față de consumatorii noștri, pe care i-am obișnuit, de-a lungul anilor, cu produse și servicii de calitate. Din păcate însă situația actuală ne obligă să acționăm în conformitate cu deciziile unilaterale și absolut nejustificate impuse de administrația aeroportului”, se mai arată în comunicat.

Menționăm că licitația a fost lansată în anul 2024, iar ulterior a fost amânată de câteva ori. În spațiul public s-a iscat un adevărat scandal, întrucât existau bănuieli rezonabile că o companie franceză ar fi favorizată. Conducerea țării a negat acuzațiile.

Între timp, autoritățile au anunțat că intenționează să renunțe la organizarea repetată a licitației pentru restaurantele de la Aeroport, potrivit unei declarații a șefului Agenției Proprietății Publice (APP). Roman Cojuhari a spus că noua administrație a aerogării se descurcă destul de bine, motiv pentru care ar putea și în viitor administra acele spații scoase încă anul trecut la licitație.

Realitatea Live

16 Iul. 2025, 15:02
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  bani.md
16 Iul. 2025, 15:02 // Oameni şi Idei //  bani.md

Tânărul antreprenor Alexandru Borta demonstrează că TikTok poate fi o sursă serioasă de venit și în Republica Moldova. Cu o agenție de promovare specializată pe această platformă și venituri de aproximativ 10.000 de euro lunar, Alexandru își propune să își dubleze câștigurile și să-și extindă prezența în industrie.

 

În noul episod „Afaceri la Microscop”, Alexandru Bordea și invitatul său au discutat despre:

  • Cum poți câștiga bani reali din TikTok în Moldova;
  • Secretele viralității și ce funcționează cu adevărat pe platformă;
  • Cum își monetizează conținutul influencerii locali precum Caras sau Maria Karapa;
  • Strategii clare pentru cei care vor să-și promoveze afacerea eficient sau să construiască un brand personal puternic pe TikTok.

Episodul se adresează antreprenorilor digitali, creatorilor de conținut și celor care vor să înțeleagă cum funcționează una dintre cele mai influente platforme ale momentului.

„Afaceri la Microscop” se difuzează joi, de la ora 20:00, pe RLIVE TV și în reluare sâmbătă, la ora 22:00.

95% dintre oameni nu înțeleg aceste lucruri despre bani! Adevărul incomod de care alegem să fugim

 
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA