Antreprenorii autohtoni participă la un expo-târg organizat de CCI la Bălți. Sunt prezenți 30 de agenți economici

24 Sept. 2021, 11:36
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
24 Sept. 2021, 11:36 // Actual //  MD Bani

În perioada 22 – 24 septembrie 2021, la Bălți se desfășoară expo-târgul specializat „Procasa”, ediţia a XXVI-a şi salonul alimentar „Gurman”, ediţia a XVII-a. La eveniment participă mai mulți antreprenori autohtoni care au posibilitatea să-și prezinte produsele: miere, suvenire, lumânări, etc.

Potrivit președintelui CCI a RM Sergiu Harea, în pofida pandemiei, pentru susținerea antreprenorilor autohtoni, Camera continuă să organizeze evenimente ce promovează produsele/ serviciile autohtone.

„Pandemia ne-a închis multe uși, a trebuit să renunțăm la evenimente frumoase care aduceau un plus valoare nu doar antreprenorilor, ci și consumatorilor, însă împreună cu partenerii noștri Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC) în cadrul Proiectului „Optim – Oportunități prin Tehnologii și Inovație în Moldova” realizat de HELVETAS Swiss Intercooperation, am reușit să procurăm 30 de corturi, care vor putea fi folosite la expo-târgurile organizate în aier liber. Vreau să aduc sincere mulțumiri proiectului pentru susținerea acordată la procurarea corturilor, și reiterez importanța acestora pentru CCI dar și mediu de afaceri. Acest eveniment ne dă speranțe că și în continuare vom putea organiza expoziții iar antreprenorii își vor putea prezenta produsele în siguranță. Totodată, le urez antreprenorilor prezenți la expo-târgul din Bălți succes, , a declarat Sergiu Harea.

La Expo-târgul specializat cu genericul „Totul pentru casă” participă 30 de agenţi economici din municipiile  Bălţi şi Chişinău, oraşele Drochia, Soroca, Călăraşi, Ungheni, Ceadîr-Lunga, Comrat şi raioanele Rîşcani, Glodeni, Făleşti, Donduşeni, Briceni, Nisporeni, Ialoveni, Basarabeasca, dar şi Centrul de Creaţie al Copiilor Miron Blanc,  Studioul „Tezaur” al Centrului de Cultură şi Tineret din Bălți şi meşteri populari din regiune.

Evenimentul organizat de Filiala Bălţi a Camerei de Comerţ şi Industrie a RM (CCI a RM) în parteneriat cu primăria municipiului Bălţi, se desfășoară în piața centrală Vasile Alecsandri din Bălţi.

Ediţia curentă a expo-târgului din municipiul Bălți este susţinută de Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC) în cadrul Proiectului „Optim – Oportunități prin Tehnologii și Inovație în Moldova” realizat de HELVETAS Swiss Intercooperation.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII