ANTRIM lansează o nouă campanie de promovare a ofertei turistice locale: De Crăciun, Moldova te așteaptă acasă

28 Dec. 2021, 17:35
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
28 Dec. 2021, 17:35 // Au Bani //  MD Bani

Turismul rural și viața simplă de la țară, alături de experiențele culturale, gastronomice și vinicole autentice fac Republica Moldova să fie o destinație turistică autentică, care merită să fie descoperită, chiar și în pandemie. În perioada sărbătorilor de iarnă, Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova (ANTRIM) în colaborare cu Ministerul Culturii, cu suportul Activității de Susținere a Competitivității din Industria Ușoară și cea a Turismului MCTA EDGE, finanțat de USAID au lansat campania „De Crăciun, Moldova te așteaptă acasă”. Campania are drept scop promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică.

Inițiativa își propune să readucă în prim plan oferta turistică a țării noastre, în perioada vacanțelor de iarnă, care include activitățile specifice traiului liniștit de la sate: distracții în aer liber, experiențe culturale caracteristice comunităților rurale, dar și posibilitatea de a cunoaște tradițiile populare, prin bucatele pregătite de gospodinele satului, servite alături de vinurile de calitate produse de cramele moldovenești.

Tradițional, în perioada sărbătorilor de iarnă pensiunile din întreaga țară se întrec în multitudinea de activități puse la dispoziția turiștilor care le calcă pragul. Astfel, oaspeții pot participa la ateliere de gătit sarmale, plăcinte și cornulețe cu vișine, pot admira împrejurimile satelor mergând la plimbări cu sania și își pot ajusta activitățile sejurului, în funcție de preferințe.

Toate acestea, în condițiile în care, sărbătorile de iarnă în Moldova au devenit sinonim cu mese copioase, doldora cu bucate tradiționale, în jurul cărora sunt așezați oamenii dragi și rudele plecate peste hotare, care urmează îndemnul – „De Crăciun, Moldova te așteaptă acasă”.

Astfel, campania de promovare surprinde cele mai autentice momente trăite de mii de familii și care sunt mesajul central al celor 3 materiale video, cu rețetele celor mai deosebite bucate tradiționale (sarmale, friptură cu mămăligă și cornulețe cu vișină) îmbinate armonios cu tradițiile de iarnă și atmosfera călduroasă, din seara de ajun, pe muzica colindelor interpretate de „Surorile Osoianu”.

Natalia Țurcanu, director executiv ANTRIM: „Prin această campanie online ne-am dorit să apropiem oamenii în perioada sărbătorilor, pentru că nimic nu se compară cu amintirile din copilărie, căldura cuptorului la care ne gătea bunica sarmale de Crăciun sau emoțiile pe care le trezește un colind ascultat în prag de toată familia. Sărbătorile de iarnă sunt despre familie, iar noi ne-am dorit să convingem fiecare oaspete că în Moldova se poate simți ca în familie, ca acasă. În această campanie arătăm atmosfera adevărată, autentică a vieții rurale, de la pensiunile din Moldova – spațiu unde tradițiile sunt păstrate cu sfințenie.”

Campania „De Crăciun, Moldova te așteaptă acasă” din acest an este despre fiecare dintre noi și ne amintește despre faptul că tradițiile valorează enorm și sunt un atu pentru oferta turistică a RM și doar împărtășindu-le cu alții le putem păstra pentru viitor.

Campania se va desfășura până pe 7 ianuarie 2022 și este promovată atât local cât și pe piețele primare pentru oferta turistică a țării: România, Ucraina, Italia, Polonia și alte state europene. Oaspeții și cei care-și doresc să descopere Moldova de Crăciun, pot afla mai multe informații despre opțiunile pentru o vacanță de iarnă autentică, accesând portalul național www.moldova.travel.




Realitatea Live

26 Iul. 2024, 15:19
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
26 Iul. 2024, 15:19 // Actual //  Lupu Eduard

În șase luni ale anului 2024, veniturile totale ale bugetului de stat au constituit cca 31,3 miliarde de lei, înregistrând o creștere de peste 2,3 miliarde de lei sau cu 8,2% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Date publicate de Ministerul Finanțelor arată că veniturile din impozitul pe venit s-au redus cu 297,5 milioane de lei, la 6,1 miliarde de lei în șase luni le anului 2024 față de perioada similară a anului precedent. Încasările din impozitul  pe proprietate s-au comprimat cu 530 milioane de lei, la 4,7 miliarde de lei.

Totodată, taxa din comerțul exterior s-a redus cu 147,6 milioane de lei, la 1,1 miliarde de lei.

Granturile externe s-au comprimat cu 213,5 milioane de lei, la 500 milioane de lei.

Încasările din veniturile administrate de către Serviciul Fiscal de Stat reprezintă 14,4 miliarde de lei, iar din cele administrate de către Serviciul Vamal – 17,7 miliarde de lei.

Cheltuielile bugetului de stat au constituit 37,5 miliarde de lei. Comparativ cu perioada similară a anului 2023, acestea sunt mai mari cu 2% sau cu 749 milioane de lei.

Executarea bugetului de stat, la finele lunii mai s-a încheiat cu un deficit în sumă de 6,2 miliarde de lei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău