Potrivit Băncii Naționale a Moldovei, din valoarea totală a fraudelor efectuate fără prezența fizică a cardului, peste 33% s-au produs în rețeaua de acceptare a prestatorilor din străinătate.
BNM precizează că în practica internațională se utilizează un indicator relevant ce reflectă mărimea fraudelor aferente cardurilor bancare. Este vorba despre raportul dintre valoarea fraudelor și valoarea operațiunilor cu carduri de plată. Acest indicator, pentru trimestrul trei al anului trecut, constituie 0,0078% din valoarea totală a tranzacțiilor efectuate cu cardurile emise în Republica Moldova, la un nivel mai mic comparativ cu nivelul mediu european.
În ceea ce privește fraudele efectuate în țară cu cardurile de plată emise în străinătate, valoarea acestora a reprezentat 376,7 mii lei. Această valoare s-a diminuat pe parcursul ultimelor trimestre ca urmare a consolidării măsurilor de securitate aplicate pe partea de acceptare de către prestatorii de servicii de plată rezidenți, precizează BNM. Un exemplu sunt cerințele sporite de securitate pentru comercianții ce dețin platforme e-commerce, implementarea 3D Secure etc.
În cazul apariției unor suspiciuni cu privire la utilizarea neautorizată a cardului de plată, e necesar ca deținătorul acestuia să contacteze imediat banca emitentă și să solicite blocarea cardului. Serviciile suport clienți ale băncilor sunt disponibile fără întrerupere (24/7/365), inclusiv prin aplicațiile web sau cele mobile de deservire la distanță.