Atenție pentru șoferii moldoveni care circulă în România! Se schimbă taxele de drum în anul 2024

31 Ian. 2024, 10:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
31 Ian. 2024, 10:56 // Actual //  bani.md

Rovinieta 2024. Taxele de drum vor fi modificate pentru transportatorii rutieri de mărfuri și transportatorii rutieri de persoane. Noile schimbări vor fi aplicate din martie.

Rovinieta 2024. Taxele de drum vor fi modificate pentru transportatorii rutieri de mărfuri și transportatorii rutieri de persoane. Noile schimbări vor fi aplicate din martie.

Anumite schimbări importante referitoare la rovinietele pe care trebuie să le achite transportatorii rutieri de mărfuri și transportatorii rutieri de persoane urmează să se aplice de la începutul lunii martie 2024, conform unei ordonanțe recent oficializate de către Executiv.

OG 14/2024 a venit cu mai multe ajustări la taxele de drum datorate de transportatorii rutieri, acestea aplicându-se efectiv din 11 martie 2024. De precizat, totuși, că rovinietele valabile la data amintită își vor păstra valabilitatea.

Rovinieta 2024. Taxele de drum aplicate începând cu 11 martie și noutățile aferente

Rovinieta, cunoscută ca taxa de drum, va suferi câteva modificări. Ministerul Transporturilor arată că taxele de drum se aplică în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 424/2002. Actul normativ transpune în legislaţia națională prevederile Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri.

Vehicule pentru transportul de marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) de până la 3,5 tone:

o zi – 8,6 euro (nu exista anterior);

se elimină tariful pentru șapte zile de 6 euro;

zece zile – 11,5 euro (nu exista anterior);

30 zile – 18,2 euro (anterior 16 euro);

60 zile – 28,8 euro (nu exista anterior);

se elimină tariful pentru 90 zile de 36 euro;

12 luni – 96 euro (neschimbat).

Pentru transport marfă

Rovinieta 2024. Pentru vehicule destinate transportului de marfă cu MTMA de peste 3,5 tone și de până la 7,5 tone, se aplică:

o zi – 4 euro (neschimbat);

șapte zile – 16 euro (neschimbat);

30 de zile – 32 euro (neschimbat);

se elimină tariful pentru 90 zile de 92 euro;

12 luni – 320 euro (neschimbat).

Rovinieta 2024. Vehicule pentru transportul de marfă cu MTMA de peste 7,5 tone și de până în 12 tone:

o zi – 7 euro (neschimbat);

șapte zile – 28 euro (neschimbat);

30 zile – 56 euro (neschimbat);

se elimină tariful pentru 90 zile de 160 euro;

12 luni – 560 euro (neschimbat).

Rovinieta 2024: taxa de la 12 tone în sus

Vehicule pentru transportul de marfă cu MTMA de la 12 tone în sus, cu maximum trei axe (inclusiv):

o zi – 9 euro (neschimbat);

șapte zile – 36 euro (neschimbat);

30 zile – 72 euro (neschimbat);

se elimină tariful pentru 90 zile de 206 euro;

12 luni – 720 euro (neschimbat).

Vehicule pentru transportul de marfă cu MTMA de la 12 tone în sus, cu minimum patru axe (inclusiv):

o zi – 11 euro (neschimbat);

șapte zile – 55 euro (neschimbat);

30 zile – 121 euro (neschimbat);

se elimină tariful pentru 90 zile de 345 euro;

12 luni – 1.210 euro (neschimbat).

Vehicule pentru transportul de persoane care au peste nouă locuri pe scaune (inclusiv șoferul) și până la 23 de locuri pe scaune (inclusiv șoferul):

o zi – 4 euro (neschimbat);

șapte zile – 16 euro (anterior 20 euro);

30 zile – 32 euro (anterior 52 euro);

se elimină tariful pentru 90 zile de 120 euro;

12 luni – 320 euro (neschimbat).

Rovinieta 2024. Vehicule pentru transportul de persoane cu peste 23 de locuri pe scaune (inclusiv șoferul):

o zi – 7 euro (neschimbat);

șapte zile – 28 euro (anterior 35 euro);

30 zile – 56 euro (anterior 91 euro);

se elimină tariful pentru 90 zile de 210 euro;

12 luni – 560 euro (neschimbat).

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2025, 16:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Mai 2025, 16:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Statul român, prin Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM), a depus prima ofertă neangajantă pentru achiziționarea operatorului Portului Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova – firma ICS Danube Logistics, controlată în prezent de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Potrivit documentelor obținute de Profit.ro, oferta a fost înregistrată pe 24 aprilie 2025, marcând un prim pas concret al României pentru preluarea singurului port maritim al Republicii Moldova, situat strategic la kilometrul 133,8 al Dunării, în vecinătatea granițelor cu România și Ucraina, scrie profit.ro.

Pentru a susține acest demers, compania românească a lansat o procedură de achiziție de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei, necesare evaluării activelor și realizării unui raport de due diligence. Cinci operatori economici au depus oferte pentru acest contract, urmând ca firma câștigătoare să finalizeze analiza în termen de trei săptămâni.

Tranzacția este urmărită cu atenție și de alți potențiali investitori strategici. Printre aceștia se numără MBF Port Burgas din Bulgaria, controlată de frații Kiril și Georgi Domuschiev – oameni de afaceri influenți și proprietari ai clubului de fotbal Ludogorets Razgrad. De asemenea, BERD a anunțat anterior că poartă discuții și cu investitori din Turcia, Olanda și Danemarca.

Portul Giurgiulești este singurul port maritim al Republicii Moldova și un nod logistic crucial, conectat trimodal – pe cale ferată, rutier și fluvial. În 2023, portul a înregistrat un record de 2,17 milioane de tone de mărfuri transbordate, o creștere de aproape 19% față de anul precedent.

Terminalele portului permit importul de combustibili, îngrășăminte și materiale de construcții, precum și exportul de cereale, ulei, șrot și deșeuri metalice. Giurgiulești funcționează și ca port satelit al Constanței, de unde vin livrări regulate de produse esențiale.

Directorul general al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, a declarat recent că accentul operațional va fi pus pe nevoile importatorilor și exportatorilor moldoveni, menționând investiții în infrastructura cerealieră și digitalizarea operațiunilor.

BERD a devenit unic proprietar legal al portului în 2021, după ce a sprijinit financiar proiectul încă din 1995. Banca internațională a anunțat că urmărește atragerea unui investitor strategic capabil să continue dezvoltarea infrastructurii portuare și să asigure stabilitatea economică a proiectului.

Deși obiectivele guvernului român sunt în prezent confidențiale din rațiuni de concurență, sursele oficiale arată că Bucureștiul tratează acest proiect ca un obiectiv de interes strategic pentru întărirea conectivității regionale, a cooperării economice cu Republica Moldova și a prezenței în bazinul Mării Negre și Dunării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO