Au crescut veniturile furnizorilor din vânzarea serviciilor de Internet mobil. Compania cu cea mai mare cotă de piață

20 Sept. 2021, 16:54
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
20 Sept. 2021, 16:54 // Actual //  MD Bani

Veniturile obținute de furnizori din vânzarea serviciilor de Internet mobil a crescut, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 9,7% și a alcătuit 314,5 milioane lei. De asemenea, numărul total al utilizatorilor care au accesat Internetul mobil prin rețele 4G a crescut, comparativ cu sfârșitul anului 2020, cu circa 181,8 mii (+11%) și a alcătuit peste 1,8 milioane, având o pondere de peste 70% din totalul utilizatorilor serviciilor de Internet mobil în bandă largă. Compania cu cea mai mare cotă de piață, în funcție de venituri este Orange Moldova, fiind urmată de Moldcell.

Astfel, în Republica Moldova, peste 70% de utilizatorii de Internet mobil au folosit rețele 4G.

Potrivit datelor statistice privind evoluția pieței serviciilor de acces la Internet mobil în trimestrul II al anului 2021, prelucrate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), numărul total al utilizatorilor de Internet mobil în bandă largă s-a majorat, în perioada de raport, cu 153,4 mii (+6,5%) și a însumat peste 2,5 mil., în timp ce numărul utilizatorilor de Internet mobil dedicat a scăzut cu circa 19 mii (-9,8%) și au totalizat 175,5 mii. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet mobil în bandă largă, raportată la 100 de locuitori, a sporit cu 7,4 puncte procentuale și a ajuns la 97,2%.

De asemenea, datele prezentate ANRCETI, de către furnizorii de reţele şi servicii de comunicaţii mobile (Orange Moldova, Moldcell şi Moldtelecom – Unite) arată că în perioada de raportare volumul total al traficului de Internet mobil s-a majorat, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 35,3% și a totalizat 48 milioane GB, traficul generat de utilizatorii de Internet mobil prin smartphone a crescut cu 71,2% și a însumat circa 32 mil. GB, iar traficul generat de cei care au utilizat accesul dedicat la Internet mobil a scăzut cu 4,6% și a totalizat peste 16 mil. GB. Un utilizator care a accesat Internetul mobil de pe smartphone a generat în medie un trafic lunar (AUPU) de 4,7 GB, iar un utilizator care a folosit accesul dedicat la Internet mobil – un AUPU de 29,9 GB.

Potrivit acelorași date, volumul total al veniturilor obținute de furnizori din vânzarea serviciilor de Internet mobil a crescut, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cu 9,7% și a alcătuit 314,5 mil. lei, iar veniturile realizate din vânzarea serviciilor de Internet mobil dedicat au scăzut cu 13,1% și au alcătuit 50,3 mil. lei. Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) de Internet mobil de pe smartphone s-a majorat cu 0,7% și a alcătuit 38,7 lei, iar ARPU de Internet mobil dedicat a crescut cu 5,7% și a alcătuit 93,6 lei.

La sfârșitul perioadei de raportare, furnizorii de servicii de acces la Internet mobil deţineau, în funcţie de venituri, următoarele cote de piaţă: Orange Moldova – 60%, Moldcell – 33% şi Moldtelecom – 7 %.

Realitatea Live

20 Iul. 2024, 09:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
20 Iul. 2024, 09:56 // Actual //  Lupu Eduard

Grecia a urcat o poziție în topul preferințelor turiștilor, fiind plasată acum pe locul patru. 75% dintre cetățenii de pe continent și-au exprimat dorința de a vizita statul elen în următoarele luni, înregistrând o creștere de șase puncte procentuale față de anul trecut.

În plus, Grecia este în top și în privința creșterii cheltuielilor turiștilor europeni în primul semestru din 2024, conform celui mai recent studiu al European Travel Commission (ETC). Cheltuielile de călătorie au crescut cu 25% în Grecia și Spania, cu 20% în Italia și cu 16% în Franța, toate destinațiile mediteraneene fiind în fruntea listei vizitatorilor europeni.

Studiul arată o creștere semnificativă a interesului pentru călătorii în rândul europenilor în perioada iunie-noiembrie 2024, pe fondul cererii solide din partea turiștilor spanioli, italieni și britanici. În toate cele trei țări, opt din zece respondenți au indicat că intenționează să călătorească în perioada menționată.

De asemenea, 36% dintre europeni vor să facă cel puțin o călătorie în următoarele luni, o creștere de 6% față de anul trecut. Alți 33% vor să facă o a doua călătorie, iar 24% trei sau mai multe călătorii.

Cererea pentru destinațiile mediteraneene este la un nivel ridicat, cei mai mulți turiști europeni (45%) preferând zonele însorite pentru viitoarea lor vacanță. Interesul pentru sudul Europei este la un nivel stabil comparativ cu 2023, dar a scăzut cu 10% față de 2022, nu și în Grecia. Crește în continuare cererea pentru destinațiile din vestul și nordul Europei, cu 18% și, respectiv, 13%.

Spania și Italia sunt principalele alegeri ale turiștilor europeni, fiecare fiind preferată de 8% dintre respondenți. Ele sunt urmate de Franța (7%) și Grecia (6%).

Vizitatorii sunt interesați în următoarele șase luni de „soare și mare” (19%), „cultură și patrimoniu” (17%), „natură și excursii” (14%) și „city breaks” (13%).

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău