După o perioadă complicată pentru industria avia, sectorul își revine câte puțin. De asemenea, își revine și cererea pentru avioane private.
Astfel, de la începutul anului şi până în prezent Airbus a primit comenzi pentru cinci avioane private, dintre care patru sunt pentru modelul ACJ220. De asemenea, există noi oportunităţi de afaceri în Orientul Mijlociu şi SUA, a declarat preşedintele diviziei Airbus Corporate Jets, Benoit Defforge.
„Ne aşteptăm ca Orientul Mijociu să fie o reală oportunitate în următorii ani”, a adăugat Defforge.
În prezent sunt peste 60 de avioane private produse de Airbus Corporate Jets care zboară în Orientul Mijlociu, fiecare cu o vechime medie de peste 10 ani, ceea ce înseamnă că există o oportunitate pentru producătorul european să reînnoiască flota. Chiar dacă piaţa din SUA este una mai dificilă de pătruns, Benoit Defforge estimează că relansarea acestei pieţe creează loc suficient pentru creştere. În schimb, China devine o piaţă mai dificilă din cauza dificultăţilor de a accesa piaţa, în condiţiile în care Beijingul a reintrodus restricţii pentru a ţine sub control pandemia. În plus, Airbus Corporate Jets a fost nevoit să îşi înceteze eforturile de vânzări în Rusia, pentru a respecta sancţiunile internaţionale, chiar dacă între 10 şi 15% din flota companiei este în această ţară.
Defforge a mai spus că modelul de avion A220 corporate jet va intra în serviciu la începutul anului următor şi este aşteptat să dea un nou impuls vânzărilor. Pe termen lung, compania Airbus Corporate Jets se aşteaptă să vândă între cinci şi zece avioane ACJ220 în fiecare an. Acest model de avion privat este bazat pe avionul de linie Airbus A220-100 şi va putea zbura pe o distanţă de până la 10.500 de kilometri, suficientă pentru a face legătura între Londra şi Los Angeles.