Bijuteria-cruce purtată de Lady Dianei, scoasă la licitaţie pentru 120.000 de lire sterline

29 Dec. 2022, 09:17
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Dec. 2022, 09:17 // Actual //  bani.md

Lady D a împrumutat bijuteria de la proprietar, fostul CEO al Garrard, casa de la care şi-a luat inelul de logodnă, iar acum va fi licitată la Sotheby’s din Londra luna viitoare.

A fost purtată de Diana în mai multe ocazii, fiind poate cea mai impresionantă bijuterie purtată de prinţesă în scurta ei viaţă. Este Crucea Attallah, care îşi ia numele de la fostul CEO al Asprey & Garrard, casa de bijuterii strâns legată de prinţesa dispărută în accidentul din 1997.

Naim Atallah i-a împrumutat-o ​​prinţeieo. Iar acum, Ramsay Atallah a decis s-o scoată la licitaţie, iar Sotheby’s se aşteaptă la o cifră-record, între 80.000 şi 120.000 de lire sterline.

„Tatăl meu şi Prinţesa Diana erau prieteni şi îmi amintesc că venea adesea să-l întâmpine în magazinul istoric de pe Regent Street, unde se aflau birourile lui şi i-a cerut în mai multe rânduri să-i împrumute pandantivul din 1920 pe care îl iubea”, explică Ramsay. Attallah.

Crucea a fost purtată de Diana ca pandantiv pe un colier lung de perle numit Colier Lacul Lebedelor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

09 Feb. 2025, 09:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
09 Feb. 2025, 09:51 // Actual //  Ursu Victor

Rusia se confruntă cu o criză gravă în transportul petrolului, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite și alte state occidentale. Pe 10 ianuarie, Departamentul Trezoreriei SUA a inclus 161 de tancuri petroliere rusești pe lista neagră, o măsură ce afectează atât transportul țițeiului, cât și al produselor petroliere.

Potrivit Bloomberg, sancțiunile au un efect devastator asupra capacității Rusiei de a exporta petrol. În 2024, 57% din țițeiul exportat de Moscova a fost transportat pe nave care acum sunt sancționate. Numărul total al tancurilor petroliere afectate de sancțiuni, fie ele impuse de SUA, UE sau Regatul Unit, a ajuns la 265, ceea ce reprezintă o parte semnificativă a flotei utilizate pentru transporturi maritime de petrol, potrivit Bloomberg.

Costurile de transport pentru țițeiul rusesc au crescut vertiginos. Conform Argus Media, tarifele de transport au crescut cu aproape 50% din momentul impunerii sancțiunilor. De exemplu, transportul unui baril de petrol din Marea Baltică până în India a ajuns la 13 dolari, comparativ cu 10 dolari înainte de sancțiuni.

Multe dintre tancurile petroliere sancționate întâmpină dificultăți în a-și îndeplini funcțiile. Unele nave sunt blocate în porturi rusești sau chineze, în timp ce altele sunt folosite pentru stocare temporară, fără a putea efectua transporturi regulate.

Rusia depinde acum de așa-numita „flotă din umbră”, formată din nave cumpărate pentru a eluda sancțiunile. Totuși, aceste soluții devin din ce în ce mai costisitoare și riscante, având în vedere că sancțiunile continuă să se extindă. În plus, achiziția de noi nave sau utilizarea celor existente devine tot mai complicată, pe măsură ce riscurile de sancționare cresc.

Pe măsură ce sancțiunile reduc capacitatea Rusiei de a transporta petrol, Moscova se confruntă cu provocări majore. Costurile de transport cresc, iar opțiunile alternative devin din ce în ce mai limitate. Dacă situația continuă, exporturile de petrol ale Rusiei ar putea suferi o scădere semnificativă, cu implicații economice grave.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală