Bogăția miliardarului Dave Baszucki crește la 4,2 miliarde de dolari. Care este motivul

11 Mart. 2021, 14:17
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
11 Mart. 2021, 14:17 // Au Bani //  MD Bani

Limita de piață a platformei de jocuri video a crescut, pe măsură ce investitorii au cumpărat acțiuni cu aproape 55% mai mari decât prețul său de referință.

Casa pe care Dave „Builderman” Bazsucki a construit-o continuă să crească pe măsură ce platforma de jocuri pe care a cofondat-o, Roblox, a intrat astăzi pe piața de valori. Acțiunea, care a fost listată direct la NYSE în această dimineață, s-a închis la 69,47 USD, cu 54% peste prețul său de referință de 45 USD. Acest lucru nu numai că a scăzut capitalul de piață în creștere, dar a sporit și averea lui Baszucki cu aproximativ 1,4 miliarde de dolari, oferindu-i o valoare netă estimată de 4,2 miliarde de dolari, scrie Forbes.

Fondată în 1998, Roblox este o platformă de jocuri care oferă copiilor și adolescenților (și o populație demografică în creștere de adulți tineri) instrumentele pentru a-și construi propriile jocuri, simulări și alte experiențe virtuale. La rândul lor, acei creatori pot câștiga bani reali atunci când jucătorii cheltuiesc moneda virtuală a platformei, Robux, fie pentru acele jocuri, fie pentru articole speciale din ele – peste 328 milioane dolari anul trecut. Jucătorii au petrecut peste 30 de miliarde de ore pe site în 2020.

„Avem o viziune imensă pentru compania pe care vrem să o construim”, spune Craig Donato, directorul de afaceri al Roblox. Cu capitalul strâns prin ieșirea la bursă, el spune că compania își propune să angajeze mai mult, să își continue expansiunea internațională și să investească în mai multe experiențe pentru publicul său.

CEO-ul Gamefam, Joseph Ferencz, a cărui companie dezvoltă jocuri exclusiv pe Roblox, a declarat într-un e-mail că IPO validează creșterea viitoare a platformei. „IPO-ul Roblox trezește investitorii, mărcile de consum la nivel mondial și companiile de divertisment de top pentru faptul că Roblox, la fel ca YouTube, este acum o componentă indispensabilă a experienței mărcii. Este un fenomen de cultură pop construit pentru a dura ”.
În mod surprinzător, platforma virtuală interactivă a cunoscut o mare creștere în timpul pandemiei, timp în care numărul utilizatorilor zilnici a crescut cu 85%, iar numărul de ore petrecute pe platformă crește cu 124%. Veniturile totale ale companiei pentru 2020 au ajuns la 924 milioane dolari.

Realitatea Live

03 Sept. 2025, 15:06
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
03 Sept. 2025, 15:06 // Actual //  bani.md

Maib anunță o nouă inițiativă socială care aduce în prim-plan experiențele unor antreprenori curajoși, cu idei neconvenționale și inițiative construite din pasiune. Din septembrie, în fiecare lună, banca va prezenta publicului un nou parcurs inspirațional despre antreprenori care au ales să își urmeze visurile într-o manieră originală.

Un proiect social, nu comercial

Campania „Știm cum e să dezvolți o afacere acasă” își propune să ofere vizibilitate inițiativelor născute din curaj, nu doar din calcule financiare. Unele au crescut mari, altele abia prind contur – ceea ce le unește este originalitatea și puterea de a inspira.

„Este vorba despre acele afaceri care, chiar dacă nu se axează pe câștiguri financiare imediate, au un impact pozitiv și inspiră comunitățile din care fac parte”, a declarat Diana Driga, Brand Manager la maib. „Alegem să arătăm povești despre pasiune, curaj și creativitate. Vrem să le oferim celor care visează măreț o platformă unde să fie văzuți și susținuți.”

O lună, o poveste – 12 perspective de business

Pe parcursul unui an întreg, lunar, va fi publicat câte un video, – fiecare prezentând o viziune diferită despre antreprenoriat. Toate videourile vor fi publicate pe canalele oficiale maib și vor fi accesibile publicului larg. Selecția nu are la bază criterii comerciale – nu contează dacă afacerile sunt sau nu clienți ai băncii, ci dacă ideea sau parcursul lor merită să fie cunoscut.
Ne dorim să construim o arhivă reală de inspirație pentru toți cei care visează să înceapă, să continue sau să creadă din nou în propriul drum.

„Vrem să arătăm că se poate. Nu contează că afacerea pornește dintr-un spațiu modest, o bucătărie sau un balcon. Este vorba despre idei curajoase și despre curajul de a duce aceste idei la următorul nivel, chiar și în fața unor provocări mari”, adaugă Diana Driga.

Aveți o poveste care merită să fie auzită? Ați putea fi unul dintre protagoniștii campaniei.

Suntem în căutarea unor afaceri curajoase, memorabile, poate chiar un pic sărite de pe fix.

Ce ne atrage:

  • idei care nu seamănă cu nimic din ce ați mai văzut;
  • începuturi neașteptate;
  • pasiune fără limite;
  • oameni care au muncit pentru a dezvolta o idee aparent irealizabilă.

Aceasta nu este o competiție. Selecția nu se face pe bază de cifre sau rezultate, ci după ceea ce simțim că merită împărtășit.

Dacă credeți că povestea dumneavoastră poate inspira, surprinde sau schimba perspective, vă invităm să ne scrieți la: initiativa.acasa@maib.md:

  • cine sunteți;
  • care e povestea afacerii dumneavoastă;
  • și de ce credeți că lumea ar trebui să o cunoască.

Știm cum e să dezvolți o afacere acasă. maib

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII