Limita de piață a platformei de jocuri video a crescut, pe măsură ce investitorii au cumpărat acțiuni cu aproape 55% mai mari decât prețul său de referință.
Casa pe care Dave „Builderman” Bazsucki a construit-o continuă să crească pe măsură ce platforma de jocuri pe care a cofondat-o, Roblox, a intrat astăzi pe piața de valori. Acțiunea, care a fost listată direct la NYSE în această dimineață, s-a închis la 69,47 USD, cu 54% peste prețul său de referință de 45 USD. Acest lucru nu numai că a scăzut capitalul de piață în creștere, dar a sporit și averea lui Baszucki cu aproximativ 1,4 miliarde de dolari, oferindu-i o valoare netă estimată de 4,2 miliarde de dolari, scrie Forbes.
Fondată în 1998, Roblox este o platformă de jocuri care oferă copiilor și adolescenților (și o populație demografică în creștere de adulți tineri) instrumentele pentru a-și construi propriile jocuri, simulări și alte experiențe virtuale. La rândul lor, acei creatori pot câștiga bani reali atunci când jucătorii cheltuiesc moneda virtuală a platformei, Robux, fie pentru acele jocuri, fie pentru articole speciale din ele – peste 328 milioane dolari anul trecut. Jucătorii au petrecut peste 30 de miliarde de ore pe site în 2020.
„Avem o viziune imensă pentru compania pe care vrem să o construim”, spune Craig Donato, directorul de afaceri al Roblox. Cu capitalul strâns prin ieșirea la bursă, el spune că compania își propune să angajeze mai mult, să își continue expansiunea internațională și să investească în mai multe experiențe pentru publicul său.
CEO-ul Gamefam, Joseph Ferencz, a cărui companie dezvoltă jocuri exclusiv pe Roblox, a declarat într-un e-mail că IPO validează creșterea viitoare a platformei. „IPO-ul Roblox trezește investitorii, mărcile de consum la nivel mondial și companiile de divertisment de top pentru faptul că Roblox, la fel ca YouTube, este acum o componentă indispensabilă a experienței mărcii. Este un fenomen de cultură pop construit pentru a dura ”.
În mod surprinzător, platforma virtuală interactivă a cunoscut o mare creștere în timpul pandemiei, timp în care numărul utilizatorilor zilnici a crescut cu 85%, iar numărul de ore petrecute pe platformă crește cu 124%. Veniturile totale ale companiei pentru 2020 au ajuns la 924 milioane dolari.