Brandul francez de frumusețe L’Occitane spune că își va menține deschise magazinele din Rusia, în ciuda invaziei Ucrainei. Livrarea a fost oprită în Rusia, dar vânzările pe site-uri par să fie încă deschise. Unii clienți au criticat L’Occitane pentru decizia sa și au cerut boicotarea mărcii
Firma a declarat pentru BBC că a discutat despre închiderea magazinelor sale „pe larg”, dar a spus că nu a făcut-o pentru că vrea să protejeze personalul de potențiale „retalii”.
Sute de mărci internaționale, inclusiv L’Oreal și Estee Lauder, au închis deja magazinele și au încetat vânzările online în Rusia, în semn de protest față de război.
Firma de cosmetice, care are spa-uri și magazine în orașe rusești, inclusiv Moscova și Sankt Petersburg, a spus că nu își poate asuma „riscul” de a-și închide magazinele.
„În acest moment, nu putem garanta că cei 700 de angajați ai noștri din Rusia nu se vor confrunta cu represalii dacă încetăm să activăm în țară”, a declarat un purtător de cuvânt pentru BBC. „Suntem deosebit de îngrijorați pentru angajații noștri care au rude în Ucraina sau care sunt de origine ucraineană”. „În același timp, ne angajăm ferm față de partenerii noștri și angajații acestora din Ucraina”.
Firma a spus că a condamnat ferm invazia „nejustificată și neprovocată” a Rusiei și și-a redus semnificativ operațiunile în Rusia, suspendând planurile de investiții și toate transporturile în țară. În același timp, a refuzat să comenteze dacă a continuat vânzările online în țară și care ar fi impactul opririi livrărilor asupra magazinelor sale din Rusia.
L’Occitane are 3.085 de puncte de vânzare cu amănuntul în întreaga lume. Anul trecut a avut vânzări de 1,5 miliarde de euro.
Alte magazine internaționale încă deschise în Rusia au spus că nu pot închide magazinele din cauza acordurilor complexe de franciză care le împiedică să se retragă. Burger King și grupurile hoteliere Marriott și Accor se numără printre firmele restricționate de aceste aranjamente.
Marți, s-a descoperit că unele magazine independente Nike funcționează în Rusia la peste o săptămână după ce marca de îmbrăcăminte sport a anunțat că își închide temporar toate magazinele din țară.
Profesorul Vanessa Burbano, de la Columbia Business School din SUA, a spus că consistența între afirmații și acțiuni este importantă pentru mărcile cu operațiuni în Rusia.
„Riscul ca companiile să facă afirmații care ar putea să nu fie percepute ca fiind în concordanță cu acțiunile lor este că ar putea fi văzute ca o spălare verde în contextul Ucrainei, ceea ce ar fi dăunător pentru reputația lor”.