Care sunt brandurile de lux cu cea mai bună valoare la revânzare

18 Oct. 2021, 08:34
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Oct. 2021, 08:34 // Actual //  bani.md

Ceasurile Rolex continuă să fie o investiție, iar Bottega Veneta este brandul fashion cu cea mai puternică ascensiune în ultimul an  – este concluzia unui studiu realizat de un site specializat în compararea prețurilor și analiza modului în care evoluează în timp valoarea obiectelor de lux, scrie forbes.ro.

Fiindcă traversăm o perioadă aflată sub zodia imprevizibilului, dar nu vrem să renunțăm la lucrurile care ne fac viața frumoasă, site-ul Rebag a elaborat o analiză care poate fi de ajutor în eventualitatea în care ne propunem să ne rentabilizăm obiceiurile de cumpărare.

Rebag a analizat modul în care trecerea timpului afectează prețul obiectelor de lux: ceasuri, bijuterii și genți. Website-ul a folosit pentru acest studiu un instrument dezvoltat in-house, denumit CLAIR (Comprehensive Luxury Appraisal Index for Resale).

Hermès, Chanel și Louis Vuitton continuă să fie cele mai importante nume în moda de lux – le avantajează tradiția și modul în care își asigură controlul asupra prețului și portofoliului, arată studiul Rebag.

Cel mai bine „îmbătrânesc” gențile Hermès, Chanel și Louis Vuitton, în timp ce în zona rarefiată a orologeriei de lux, anumite modele de ceasuri Rolex se dovedesc a fi o investiție inspirată, valoarea lor crescând odată cu trecerea timpului. În ceea ce privește bijuteriile, Van Cleef & Arpels este numele alegerii înțelepte.

Hermès ocupă prima poziție a topului realizat de platfroma online Rebag: la revânzare, gențile Birkin obțin până la 90% din prețul inițial. Pe poziția a doua se află gențile Louis Vuitton, care păstrează 80% din prețul de vânzare, cu 17 procente mai mult decât anul trecut, iar locul al treilea este ocupat de Chanel, cu 75% (creștere de 12% față de 2020).

Louis Vuitton Eva

Accesoriile de mici dimensiuni își conservă cel mai bine valoarea: portofelele pot aduce profit la revânzare (valoarea lor crește cu două procente peste prețul inițial), poșetele păstrează 97% din valoarea inițială iar trusele cosmetice – 92%.

Cât despre branduri – accesoriile Louis Vuitton se află pe prima poziție cu 92%, urmate de Saint Laurent cu 80% și Chanel cu 79%.

Set Van Cleef & Arpels din aur, rubine, safire și diamante

Bijuteriile high-end Van Cleef & Arpels aduc la revânzare 95% din prețul inițial, ceasurile Rolex – 82%, iar ceasurile și bijuteriile Cartier – 74%.

Analiza Rebag arată în mod specific că, în momentul de față, cele mai căutate produse în sectorul accesoriilor de lux sunt sunt geanta Louis Vuitton Eva (167%), ceasul Rolex Oyster Perpetual Submariner Automatic Watch Stainless Steel și Cerachrom 40 (116%) și brățara Cartier Love (102%) – în paranteze este notată valoarea la revânzare comparativ cu prețul de retail.

Platforma online estimează că în perioada următoare brandurile ale căror produse își vor conserva foarte bine valoarea sunt Tiffany & Co.’s (datorită noilor ambasadori, Beyoncé și Jay-Z) și Bottega Veneta – datorită marketingului îndrăzneț, designului inovator și noului management.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII