Care sunt brandurile de lux cu cea mai bună valoare la revânzare

18 Oct. 2021, 08:34
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Oct. 2021, 08:34 // Actual //  bani.md

Ceasurile Rolex continuă să fie o investiție, iar Bottega Veneta este brandul fashion cu cea mai puternică ascensiune în ultimul an  – este concluzia unui studiu realizat de un site specializat în compararea prețurilor și analiza modului în care evoluează în timp valoarea obiectelor de lux, scrie forbes.ro.

Fiindcă traversăm o perioadă aflată sub zodia imprevizibilului, dar nu vrem să renunțăm la lucrurile care ne fac viața frumoasă, site-ul Rebag a elaborat o analiză care poate fi de ajutor în eventualitatea în care ne propunem să ne rentabilizăm obiceiurile de cumpărare.

Rebag a analizat modul în care trecerea timpului afectează prețul obiectelor de lux: ceasuri, bijuterii și genți. Website-ul a folosit pentru acest studiu un instrument dezvoltat in-house, denumit CLAIR (Comprehensive Luxury Appraisal Index for Resale).

Hermès, Chanel și Louis Vuitton continuă să fie cele mai importante nume în moda de lux – le avantajează tradiția și modul în care își asigură controlul asupra prețului și portofoliului, arată studiul Rebag.

Cel mai bine „îmbătrânesc” gențile Hermès, Chanel și Louis Vuitton, în timp ce în zona rarefiată a orologeriei de lux, anumite modele de ceasuri Rolex se dovedesc a fi o investiție inspirată, valoarea lor crescând odată cu trecerea timpului. În ceea ce privește bijuteriile, Van Cleef & Arpels este numele alegerii înțelepte.

Hermès ocupă prima poziție a topului realizat de platfroma online Rebag: la revânzare, gențile Birkin obțin până la 90% din prețul inițial. Pe poziția a doua se află gențile Louis Vuitton, care păstrează 80% din prețul de vânzare, cu 17 procente mai mult decât anul trecut, iar locul al treilea este ocupat de Chanel, cu 75% (creștere de 12% față de 2020).

Louis Vuitton Eva

Accesoriile de mici dimensiuni își conservă cel mai bine valoarea: portofelele pot aduce profit la revânzare (valoarea lor crește cu două procente peste prețul inițial), poșetele păstrează 97% din valoarea inițială iar trusele cosmetice – 92%.

Cât despre branduri – accesoriile Louis Vuitton se află pe prima poziție cu 92%, urmate de Saint Laurent cu 80% și Chanel cu 79%.

Set Van Cleef & Arpels din aur, rubine, safire și diamante

Bijuteriile high-end Van Cleef & Arpels aduc la revânzare 95% din prețul inițial, ceasurile Rolex – 82%, iar ceasurile și bijuteriile Cartier – 74%.

Analiza Rebag arată în mod specific că, în momentul de față, cele mai căutate produse în sectorul accesoriilor de lux sunt sunt geanta Louis Vuitton Eva (167%), ceasul Rolex Oyster Perpetual Submariner Automatic Watch Stainless Steel și Cerachrom 40 (116%) și brățara Cartier Love (102%) – în paranteze este notată valoarea la revânzare comparativ cu prețul de retail.

Platforma online estimează că în perioada următoare brandurile ale căror produse își vor conserva foarte bine valoarea sunt Tiffany & Co.’s (datorită noilor ambasadori, Beyoncé și Jay-Z) și Bottega Veneta – datorită marketingului îndrăzneț, designului inovator și noului management.

Realitatea Live

05 Iul. 2025, 09:05
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
05 Iul. 2025, 09:05 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Premier Energy și FEE Nord au depus la Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică cereri oficiale de reducere a tarifelor reglementate, invocând scăderea costurilor de achiziție pentru perioada iunie-decembrie 2025.

FEE Nord (operatorul de stat care deservește raioanele din nord) propune micșorări de aproape 10 % pentru consumatorii racordați la joasă tensiune și până la 14,7 % la intrarea în rețeaua de transport. Concret, prețul solicitat la punctele de intrare în rețelele de transport este de 264 bani/kWh, față de 310 bani/kWh în prezent; la ieșirea din transport – 289 bani/kWh (-13,5 %); pentru consumatorii de medie tensiune – 318 bani/kWh (-12,6 %); iar pentru cei de joasă tensiune – 422 bani/kWh (-9,8 %).

Premier Energy, care alimentează centrul, sudul și municipiul Chișinău, solicită reduceri mai temperate, de circa 4-6 %. Noile tarife propuse sunt: 285 bani/kWh la intrarea în rețelele de transport (-5,6 %), 309,54 bani/kWh la ieșire (-5,0 %), 312,49 bani/kWh pentru consumatorii de înaltă tensiune (-5,0 %), 333,83 bani/kWh pentru medie tensiune (-4,9 %) și 393,76 bani/kWh pentru joasă tensiune (-4,0 %). Prețul mediu al serviciului universal ar scădea astfel la 374,45 bani/kWh, cu 8,7 % sub nivelul actual de 4,10 lei/kWh (410 bani).

Premier Energy contestă premisele de preț transmise de furnizorul central Energocom, susținând că valorile estimate pentru energia de pe bursa OPCOM ar fi „subestimate”, mai ales pentru lunile de vârf ale anului, și cere ANRE să ia în calcul calculele proprii, bazate pe un curs de 19,90 MDL/EUR și pe o majorare de 22 % a cotațiilor bursiere.

În prezent, tariful la  energia elecctrică este de 4,10 lei/kWh pentru curentul furnizat de Premier Energy, dar cu o compensație aplicată, consumatorii plătesc efectiv 2,34 lei/kWh până la finalul anului. 4,68 lei/kWh achită consumatorii pentru energia furnizată de FEE Nord (în nordul țării), tarif compensat la 2,84 lei/kWh.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO