Casa de pariuri 1xBet, cu rădăcini în Rusia, ar putea pierde licența internațională

02 Dec. 2022, 11:20
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Dec. 2022, 11:20 // Actual //  bani.md

Casa de pariuri 1xbet, cu legături strânse cu Rusia, ar putea intra forțat în faliment, în Curaçao, jurisdicția offshore în care este înregistrată. Procedura urmează să fie inițiată la solicitarea Procurorului General al acestei țări insulare din Caraibe, afiliată Regatului Țărilor de Jos.

În acest mod, Curaçao intenționează să își spele imaginea de hub offshore pentru jocuri de noroc, în contextul scandalurilor în care este implicată casa de pariuri cu rădăcini rusești, scrie portalul iGamingNext.

De mai mulți ani, 1xBet și compania sa mamă, 1XCorp, cu sediul central în Cipru, operează în baza licenței Curaçao e-Gaming (CEG), emisă de statul insular din Caraibe.

Procedura de insolvabilitate a 1XCorp a fost inițiată în noiembrie 2021 într-o instanță din Curaçao. Cazul a fost înaintat în august 2021 de către Fundația pentru reprezentarea victimelor jocurilor de noroc online (SBGOK), o organizație care reprezintă jucătorii care susțin că au fost înșelați de operatorii licențiați în Curaçao. Grupul care a depus plângerea susține că 1XCorp, compania mamă a 1xBet, a refuzat să plătească câștigurile clienților și că datorează taxe neplătite în Curaçao.

Deși instanța s-a pronunțat inițial în favoarea SGBOK și a declarat falimentul 1XCorp, compania a contestat cu succes decizia și a obținut anularea acesteia. SGBOK a mers cu recurs în instanță și a avut câștig de cauză, dar a urmat un nou recurs. În data de 25 noiembrie, Procurorul general din Curaçao a recomandat oficial Curții Supreme de Justiție să susțină falimentul 1xBet. Iar presa locală scrie că, de regulă, Curtea ține cont de recomdnările Procuraturii Generale.

Autorii articolului relatează că suita controverselor legate de 1xBet are o istorie lungă. Aici ei amintesc despre cel mai recent caz, când casa de pariuri a fost acuzată de colectarea datelor personale ale ucrainenilor, în condițiile războiului cu Rusia și despre retragerea licenței de către autoritățile de la Kiev.

Un alt scandal scos în evidență ține de practicile dubioase, folosite de această casă de pariuri în Marea Britanie, în perioada de până la 2019, relatate de  The Sunday Times.

Potrivit publicației britanice, Cluburile de fotbal Chelsea, Liverpool și Tottenham Hotspur s-au confruntat atunci cu acuzații de spălare a imaginii 1xBet, una dintre cele mai controversate firme de pariuri din lume, ale cărei operațiuni în Marea Britanie au fost suspendate.

1xBet a fost creată în 2007. În 2019, compania a sponsorizat Chelsea FC și Liverpool FC, până în momentul în care operațiunile sale au fost interzise în Marea Britanie, ca urmare a investigației de la Sunday Times.

Cu toate acestea, în august 2022, 1xBet a încheiat un acord de sponsorizare cu clubul de fotbal Paris Saint-Germain, devenind partenerul său oficial regional în Africa și Asia, în pofida trecutului controversat al casei de pariuri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală