Castel Mimi lansează campania “Alege vinuri din soiuri autohtone”

22 Sept. 2023, 15:23
 // Categoria: Comercial // Autor:  MD Bani
22 Sept. 2023, 15:23 // Comercial //  MD Bani

La aniversarea a 130 de ani de la fondare, Castel Mimi, una dintre cele mai frumoase 15 vinării din lume, dă startul unei campanii prin care va promova vinurile produse din soiuri autohtone de struguri. Prin astfel de iniţiative, ne dorim să creştem plantaţiile cu viţă-de-vie moldovenească, să înregistrăm o producţie mai mare de vin şi astfel, prin exporturi, să ne facem cunoscute soiurile în lumea întreagă.

Castel Mimi a demonstrat în ultimii ani că vinurile produse din soiuri autohtone de struguri pot concura uşor cu cele internaţionale. Am lansat cinci vinuri create exclusiv din soiuri autohtone – „Sfăditele”, „Sânzienele”, „Rară Neagră Rose”, „Fetească Neagră” şi „Rara Neagră”, cupaje în care am folosit combinaţii dintre strugurii din soiuri autohtone.

Putem afirma cu certitudine că am reuşit să producem vinuri pe placul conaţionalilor noştri, dar şi a străinilor care le-au încercat. Vom continua să câştigăm încrederea consumatorilor din ţară şi de peste hotare prin producerea a şi mai mult vin din soiuri autohtone. Pentru asta, vom extinde plantaţiile cu viţă-de-vie şi vom crea cupaje în care vom combina soiurile străine cu cele autohtone. Şi pentru ca mai mulţi străini să ne cunoască, vom prezenta vinurile noastre din soiuri autohtone la expoziţii internaţionale şi le vom da prioritate la export.

Pentru că simbolurile ţării şi a tradiţiilor noastre stau la loc de cinste, la Castel Mimi, am reprodus unele dintre ele pe etichetele sticlelor din seria de vinuri Clasice. Fiecare simbol are o tălmăcire şi o semnificaţie deosebită.

Spre exemplu spirala reprezentată pe sticla de vin alb „Sânzienele” nu e nimic altceva decât hora dansată în noaptea de Sânziene, sărbătoare religioasă care descrie mişcarea soarelui şi trecerea timpului.

Pe când pieptenele imprimat pe sticla de „Rose Rară Neagră” semnifică gândurile rele ale unei femei, care sunt date uitării prin pieptănatul părului. Este un rose deosebit şi senzual, care emană feminitate.

Aţi sesizat sau nu, dar pe etichetele sticlelor de „Rara Neagră” de la Castel Mimi avem simbolul „mâini în şold”, întâlnit pe iile tradiţionale din spaţiul românesc, care semnifică autoritatea feminină şi maternă. Asocierea cu „Rara Neagră” vine de la denumirea populară a soiului, căruia i se mai spune „Băbeasca”.

 „Soarele” îl întâlniţi pe cupajul din trei soiuri reunite sub numele de „Fetească Neagră”. Simbolul se regăseşte frecvent pe cămăşile şi covoarele tradiţionale şi reprezintă puterea, bogăţia şi viaţa.

Simbolul vecinelor certate, exprimat prin două spirale opuse, este la fel un ornament des întâlnit pe broderiile tradiţionale, care şi-a găsit loc şi pe sticla unuia dintre vinurile clasice de la Castel Mimi. Am reuşit să creăm un cupaj de neimaginat, format din două soiuri care se resping – „Fetească Neagră” şi „Rara Neagră”, dar care în sticla „Sfăditele” şi-au găsit astâmpăr şi chiar au creat o combinaţie uimitoare.

Castel Mimi vă îndeamnă să consumaţi vin raţional, dar oriunde aţi fi în lumea mare, să vă mândriţi cu originele pe care le aveţi. Să alegeţi pentru masa de sărbătoare vinuri din soiuri autohtone şi să deveniţi astfel un ambasador a tot ce ţine de ACASĂ, de MOLDOVA.

Realitatea Live

31 Oct. 2025, 16:58
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
31 Oct. 2025, 16:58 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Giganții globali ai industriei alcoolului traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimele decenii. Valoarea de piață a celor mai mari producători de bere, vin și băuturi spirtoase listați la bursă a scăzut cu 830 de miliarde de dolari în ultimii patru ani, potrivit unei analize realizate de Bloomberg, citată de Agerpres.

Sectorul trece printr-o transformare structurală profundă, alimentată de schimbarea comportamentului consumatorilor, preocupările tot mai mari legate de sănătate și presiunile economice globale.

„Avem o schimbare structurală în desfășurare: oamenii beau mai puțin”, a explicat Sarah Simon, analist la Morgan Stanley, avertizând că marii producători sunt forțați să se adapteze rapid unui model de consum complet diferit.

Acțiunile unor companii precum Diageo (Johnnie Walker, Smirnoff), Pernod Ricard, Rémy Cointreau, Brown-Forman (Jack Daniel’s) și Treasury Wine Estates au coborât în 2025 la minimele ultimului deceniu. În China, titlurile gigantului Kweichow Moutai se tranzacționează cu peste 40% sub vârful atins în 2021.

Criza este alimentată de tarifele comerciale americane, de dobânzile ridicate care reduc cheltuielile de consum, dar și de creșterea prețurilor materiilor prime. În China, restricțiile privind consumul de alcool la evenimente oficiale și scăderea încrederii gospodăriilor au amplificat declinul.

Marile grupuri din industrie se confruntă cu niveluri ridicate ale datoriilor, restructurări și o volatilitate crescută a managementului. În ultimul an, companii precum Diageo, Rémy Cointreau, Campari, Treasury Wine, Molson Coors și Suntory și-au schimbat directorii generali, iar Moutai a pierdut doi președinți în mai puțin de doi ani.

Un sondaj Gallup arată că, în SUA, ponderea adulților care consumă alcool a coborât la cel mai scăzut nivel din 1939, anul în care au început măsurătorile. Organizația Mondială a Sănătății și autoritățile americane promovează reducerea consumului de alcool, accentuând declinul în rândul generațiilor X, Y și Z.

„Impactul asupra consumului de alcool este de patru ori mai mare decât cel al crizei financiare. Nu ne vom întoarce la ritmurile de creștere din trecut”, avertizează Laurence Whyatt, analist la Barclays.

Pentru a compensa pierderile, marii producători lansează băuturi fără alcool și explorează noi segmente de piață. Carlsberg a introdus un cidru non-alcoolic, campari a lansat băutura Crodino în SUA, diageo a cumpărat brandul american Ritual Zero Proof, iar divizia de băuturi a LVMH, Moët Hennessy, a investit în producătorul de spumant fără alcool French Bloom.

Cu toate acestea, perspectivele rămân sumbre. Analista Sarah Simon afirmă că acțiunile companiilor din industria alcoolului primesc acum cele mai multe recomandări negative dintre toate firmele de bunuri de consum din Europa.

„Industria alcoolului începe să semene tot mai mult cu cea a tutunului — o comparație de neimaginat acum cinci ani”, spune Andrew Gowen, director de cercetare la Bell Asset Management, adăugând că declinul vânzărilor va forța companiile să reducă costurile și să lanseze produse mai ieftine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII