Cel mai mare transportator aerian din Europa recrutează 20.000 de angajați. Specialiștii IT sunt la mare căutare

21 Nov. 2022, 15:34
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
21 Nov. 2022, 15:34 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Grupul german Lufthansa, cel mai mare transportator aerian din Europa, a demarat luni o campanie pentru a recruta 20.000 de angajaţi în Europa, pe fondul unei relansări puternice a traficului aerian şi al penuriei de mână de lucru în acest sector, informează AFP.

Lufthansa recrutează 20.000 de noi colaboratori specializaţi în „45 de meserii”, la facilităţile din Germania, Austria, Elveţia şi Belgia, a informat grupul german într-un comunicat de presă. Compania este interesată în mod special să recruteze „tehnicieni, specialişti în IT, jurişti, piloţi şi personal de cabină”, adaugă Lufthansa.

O parte din aceste oferte de angajare vizează crearea de noi posturi, iar restul sunt destinate înlocuirii salariaţilor care au părăsit grupul, a precizat un purtător de cuvânt pentru AFP.

Conform cifrelor publicate recent, Lufthansa avea 108.000 de salariaţi la finele lunii septembrie şi intenţionează să majoreze acest număr la aproximativ 115.000 la finele lui 2023, ceea ce ar fi mai puţin decât cei 138.000 de angajaţi pe care grupul îi avea la finele lui 2019, înaintea pandemiei de Covid-19.

Pentru a avea succes cu recrutările sale, transportatorul aerian va lansa o campanie de comunicare „în presă, pe radio şi online precum şi pe toate reţelele sociale”, pentru a ajunge la candidaţii de care are nevoie.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

La fel ca şi restul transportatorilor aerieni, Lufthansa suferă de pe urma unei penurii de angajaţi, după ce numeroşi salariaţi ai companiilor aeriene au părăsit definitiv sectorul după pandemie. Chiar şi Lufthansa a eliminat 30.000 de posturi între 2020 ş 2021, din cauza crizei sanitare.

În prezent, grupul german, care pe lângă Lufthansa deţine şi companiile Austrian, Swiss, Eurowings şi Brussels Airlines, profită de o relansare puternică a traficului aerian şi în doilea trimestru al acestui an a realizat primul său profit trimestrial din ultimii doi ani.

La mijlocul lunii septembrie, statul german şi-a vândut restul acţiunilor pe care le mai deţinea la Lufthansa, companie la care în 2020 deţinea o participaţie de 20%, ca urmare a unui plan de salvare în valoare de nouă miliarde de euro.

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO