Acțiunile Alphabet au scăzut luni cu până la 4%, cu aproximativ 55 de miliarde de dolari din valoarea de piață. Totul după ce un comentariu al cotidianului The New York Times a sugerat că se intensifică concurența pe piața de căutare pe mobil. Chinezii dau o lovitură năpraznică Google.
Știrea publicată de New York Times a afirmat că Samsung ia în considerare înlocuirea Google ca motor de căutare implicit în toată gama sa de dispozitive în favoarea Bing Search de la Microsof. O mișcare agresivă care ar putea pune în pericol venituri anuale de aproximativ 3 miliarde de dolari pentru Alphabet, compania marca Google cu un nou nume.
Un contract similar între Alphabet și Apple, care valorează aproximativ 20 de miliarde de dolari în venituri anuale pentru Alphabet, urmează să fie reînnoit în cursul acestui an.
Angajații Google au fost șocați când au aflat în martie că Samsung se gândește să înlocuiască Google, iar mesajele interne ale angajaților Alphabet analizate de New York Times au arătat „panică” în rândul personalului.
Inteligența artificială provoacă un cutremur
Google se confruntă cu o concurență sporită în domeniul căutărilor pentru prima dată în ultimele decenii, după ce Microsoft a încorporat ChatGPT de la OpenAI în rezultatele căutărilor sale Bing la începutul acestui an. Google a deținut mult timp un monopol esențial pe piața de căutare, deținând o cotă de piață de aproximativ 90%.
Iar Alphabet lucrează din greu pentru a-și apăra cota de piață, potrivit raportului, cu o echipă de peste 160 de persoane care lucrează pentru a încorpora funcții de inteligență artificială în produsul său de căutare Google.
Dar acest lucru ar putea să nu fie suficient dacă Samsung decide să seteze Bing ca motor de căutare implicit pe sutele de milioane de dispozitive mobile pe care le livrează în fiecare an. Deși Google ar putea fi transformat în continuare în motorul principal de căutare pe dispozitivele Samsung dacă se va ajunge la un acord între Samsung și Microsoft, ar fi necesar ca utilizatorii să modifice singuri setările telefonului pentru a face această schimbare.
O ultimă șansă pentru Google
Samsung are o relație de lungă durată atât cu Alphabet, cât și cu Microsoft, întrucât preinstalează diverse aplicații de la ambele companii pe dispozitivele sale, iar negocierile dintre Samsung și Microsoft sunt încă în curs de desfășurare și ar putea ajunge în continuare să aibă Google ca furnizor implicit, potrivit analiștilor media.
Dar reporterii NYT evidențiază în articolul publicat cât de mult este în joc pentru Alphabet pentru a-și apăra cota de piață în domeniul căutărilor și pentru a-și recâștiga competitivitatea pe piața căutărilor generative cu inteligență artificială, la care ChatGPT prosperă. O primă prezentare a răspunsului Google la ChatGPT, denumit Bard, a fost un eșec.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!