CNN: Noile tancuri ale Ucrainei nu vor echilibra balanţa. Putin este foarte degajat, aşteptându-se la un KURSK 2.0

30 Ian. 2023, 05:15
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Ian. 2023, 05:15 // Actual //  bani.md

Cei care speră că principalele tancuri de luptă donate de aliaţii NATO Ucrainei vor avea un impact imediat în războiul acesteia cu Rusia ar trebui să-şi ajusteze aşteptările, transmite CNN.

După ce s-a confirmat că îi vor fi livrate tancuri M-1 Abrams,  Leopard  şi Challenger, Kievul se confruntă acum cu realităţile logistice şi operaţionale ale încorporării unui sortiment de armuri grele foarte diferite şi complexe în unităţi de luptă eficiente.

Dar mai întâi, ucrainenii trebuie să ia în considerare termenul de livrare, transmite CNN

Chiar şi cele mai optimiste estimări susţin că va dura luni pentru ca tancurile să intre pe câmpul de luptă în număr pentru a face o mare diferenţă, în timp ce în cazul tancurilor Abrams ar putea trece mai mult de un an până când Ucraina va putea să le desfăşoare.

Secretarul de presă adjunct al Pentagonului, Sabrina Singh, a declarat joi că Statele Unite vor furniza Ucrainei o versiune avansată a lui Abrams, M1A2.

SUA nu „au aceste tancuri disponibile în stocurile noastre americane”, a spus ea, adăugând că va dura „luni pentru a le transfera” în Ucraina.

Mulţi analişti spun că ar face lucrurile mai uşoare pentru Ucraina să rămână cu un singur tip de tanc de transferat şi asta face decizia Germaniei de a permite să fie transferate mai multe tancuri Leopard.

Tancurile de luptă principale moderne sunt piese complicate de arme. Arătând formidabil şi robust în exterior, o mare parte din eficienţa lor pe câmpul de luptă se rezumă la sistemele electronice şi computerizate sofisticate la baza lor.

Întreţinerea tancurilor, repararea acestora şi furnizarea pieselor necesare necesită o pregătire detaliată, de la echipajele din vehicule până la traseul logistic care le sprijină, la sute sau poate mii de mile de linia frontului în estul Ucrainei.

Deoarece Abrams este fabricat american, are „o coadă logistică foarte lungă care se întinde până în SUA”, a spus Drew Thompson, cercetător principal în vizită la Şcoala de Politici Publice Lee Kuan Yew de la Universitatea Naţională din Singapore.

Componentele cheie care se uzează sau sunt deteriorate în luptă ar trebui înlocuite cu piese americane, care ar trebui trimise la un depozit de reparaţii din Ucraina sau, eventual  din Polonia, care este gata să primească la rândul ei tancuri Abrams.

Thompson a spus că Pentagonul este bun în rezolvarea problemelor logistice dificile, „dar riscul este mare atât pentru SUA, cât şi pentru Ucraina”.

Gândiţi-vă câtă propagandă va face preşedintele rus Vladimir Putin când vor apărea imagini cu tancuri americane grav avariate  pe un câmp de luptă ucrainean.

Potrivit lui Drummond, care este consilier al producătorului de tancuri germane, peste 4.000 de tancuri Leopard sunt în serviciul armatelor europene. „Piesele de schimb sunt uşor disponibile din mai multe surse”, a spus el.

„Este cu siguranţă de preferat să poţi sprijini tancurile Leopard  de la o bază logistică europeană”, a spus Thompson.

Alte ţări NATO cu tancuri Leopard în arsenale includ Polonia, Grecia, Spania, Turcia, Ungaria, Danemarca, Portgual, Norvegia, Slovacia şi Republica Cehă. Solicitanţii NATO, Suedia şi Finlanda au, de asemenea, un număr substanţial de tancuri Leopard.

Drummond oferă, de asemenea, o perspectivă istorică asupra motivului pentru care cifrele sunt atât de importante din cel de-al Doilea Război Mondial, când tancurile Sherman fabricate în SUA s-au confruntat cu tancurile Tiger germane.

„Tigerul a fost cuantificabil mai bun decât Sherman în multe zone. Dar Sherman a fost destul de bun”, a spus el.

„Ceea ce i-a oferit cu adevărat un avantaj lui Sherman a fost că a fost conceput pentru a fi uşor de produs. Cu 49.234 de tancuri Sherman fabricate faţă de 1.347 tancuri germane Tiger, s-ar părea că cantitatea a depăşit calitatea”, a spus Drummond.

Există teama că Rusia ar putea învinge Ucraina în bătălii în care vor fi implicate tancuri.

Rusia produce între 200 şi 500 de tancuri pe an. Potrivit statisticilor, Rusia are peste 10,000 de tancuri, care includ o varietate de tancuri T-72, 3,000 de tancuri T-80 şi 200 de tancuri T-90, plus aproximativ câteva zeci de tancuri T-14 Armata de ultima generaţie.

Vladimir Putin era la universitatea din Moscova în momentul când Occidentul anunţa că va livra tancuri moderne Ucrainei. Dictatorul rus s-ar părea că era degajat.

Ştie că în bătălia de la Kursk din 1943, Armata Roşie dotată cu  5,128 de tancuri T-34 şi T-70 a  putut nimici armata nazistă care avea 2,928 tancuri Tiger I, Panzer III, Elefant, Panzer IV şi Panther cu tehnologie net superioară.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII