Conferința „Retail & Fast-moving consumer goods Market” a adunat zeci de producători locali și bussinessuri din Moldova

13 Mart. 2024, 11:20
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
13 Mart. 2024, 11:20 // Actual //  MD Bani

Conferința „Retail & Fast-moving consumer goods Market în Republica Moldova” a adunat la Chișinău zeci de producători locali, branduri și bussinessuri aferente domeniului. Evenimentul B2B organizat de către Modern Buyer România se află la a 6-a ediție și a avut loc într-un mediu modern și vibrant în incinta centrului inovativ Digital Park.

Printre subiectele abordate de către speakerii invitați în cadrul expoziției s-au trasat concluzii privind reușitele sectorului de comerț modern din Republica Moldova, cât și a tendințelor și oportunităților pentru producătorii din industria alimentară și a băuturilor, precum și pentru comercianți.

În agenda evenimentului s-a conturat și poziția fermă a țării noastre pe arealul internațional privind piața retail.

Lanțurile mari de supermarketuri din Moldova aleg tot mai mulți producători locali, printre care produsele lactate, vinurile cât și legumele și fructele întregistrează o pondere de 80 la sută pe rafturi.

Organizarea expozițiilor de acest tip crează un mediu propice pentru bussines network și colaborare dintre sectorul privat și a instituțiilor de stat.

Сele mai mari 12 reţele de magazine din Rep.Moldova, realizează, cumulat, o cifră de afaceri de peste 21,5 miliarde de lei moldoveneşti, în creştere cu peste 31% faţă de 2023. De asemenea, aceşti 12 comercianţi au realizat un profit de aproximativ 16 milioane de lei moldoveneşti, în 2023. Aceşti comercianţi sunt angajatori importanţi la nivel naţional, având, împreună, peste 10.000 de salariaţi. Aşadar, avem un comerţ modern care creşte constant de la an la an şi care va schimba şi modelul de vânzare a produselor alimentare, modelul de claborare comerciant – producător.

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 16:29
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 16:29 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Mai multe companii-fanion ale Europei – între care constructorul auto Mercedes-Benz și grupul de lux LVMH – conduc o campanie corporativă menită să îmblânzească răspunsul Bruxelles-ului la noile amenințări comerciale lansate de Donald Trump, scrie Bloomberg. Executivi ai unor grupuri din industria auto, bunuri de lux și băuturi spirtoase au avut întâlniri neoficiale cu oficiali americani și au presat capitalele europene să ajungă rapid la un acord pentru a evita o escaladare tarifară.

Potrivit surselor citate, lobby-ul include solicitarea de a scoate produse-simbol ale Statelor Unite – precum bourbonul – de pe lista de exporturi vizate de represaliile Uniunii Europene, în speranța că Washingtonul va renunța la taxele anunțate de până la 50 % pe automobile și metale. Miza este deadline-ul din 9 iulie, dată la care Casa Albă ar putea oficializa noile tarife.

Comisia Europeană a pregătit o listă de contramăsuri ce ar putea taxa exporturi americane în valoare de circa 95 miliarde EUR, însă presiunile unor state membre și ale marilor grupuri industriale ar putea reduce pachetul de răspuns cu până la 70 miliarde EUR, spun sursele Bloomberg.

Industria europeană, îngrijorată de pierderile de piață și marjele tot mai subțiri pe piața americană, militează deschis – dar și pe canale diplomatice discrete – pentru un compromis rapid care să evite un nou război comercial transatlantic. Dacă negocierile eșuează, Bruxelles-ul ar putea activa setul de tarife de represalii chiar din luna august, lovind exporturi americane de agricultură, băuturi spirtoase și produse industriale.

De partea cealaltă, Trump susține că noile taxe sunt menite să „echilibreze” relațiile comerciale și să stimuleze producția în SUA, însă analiștii avertizează că un ciclu de tarife și contra-tarife ar afecta lanțuri de aprovizionare de miliarde și ar pune presiune pe creșterea economică de ambele părți ale Atlanticului.

Decizia finală a UE va depinde de rezultatul negocierilor de ultim moment, dar lobby-ul corporativ arată cât de mult cântărește sectorul privat în conturarea politicilor comerciale europene, atunci când locurile de muncă și profitabilitatea sunt puse în joc.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO