Comerțul feroviar transfrontalier între Rusia și Coreea de Nord a fost reluat, după doi ani de pauză din cauza restricțiilor cauzate de pandemia de Covid-19, relatează The Moscow Times.
Agenția Interfax a transmis miercuri, 2 noiembrie, că primul tren de marfă a plecat spre punctul de frontieră cu Coreea de Nord, Khasan-Tumangang. În el se aflau 30 de cai pursânge.
Potrivit informațiilor vamale ruse, între anii 2010 și 2019, Phenianul a importat 138 de cai la un cost de 584.302 de dolari. În 2019, Rusia i-a trimis 12 cai, aceștia având o mare valoare simbolică în mitologia și cultura politică nord-coreeană, precum și ponei.
Următorul transport feroviar către Coreea de Nord va consta în produse medicale.
Cum a susținut Phenianul Moscova
Coreea de Nord a fost una dintre primele țări care și-a închis granițele, în ianuarie 2020, deși nu a raportat oficial nicio infecție cu Covid-19 timp de mai bine de doi ani.
Săptămâna trecută, oficialii vamali ruși au acuzat sancțiunile impuse de ONU Coreei de Nord, una dintre cele mai sărace țări din lume.
Presa sud-coreeană a raportat, luna trecută, că Phenianul a început pregătirile pentru deschiderea unor noi birouri comerciale în Rusia, pentru a extinde importurile de făină și energie. Potrivit surselor sud-coreene, Coreea de Nord a importat grâu din Rusia în august și gaze în octombrie, în schimbul sprijinului pentru invazia Ucrainei.
Coreea de Nord s-a aflat printre cele cinci țări care au votat împotriva rezoluției ONU care condamna Moscova pentru războiul declanșat în Ucraina. De asemenea, a fost a treia țară care a recunoscut regiunile Donețk și Lugansk ale Ucrainei ca state independente, după referendumurile ilegale organizate de separatiștii proruși.
Mai mult, există informații că Phenianul ar vrea să trimită muncitori în Donețk și Lugansk pentru a ajuta la reconstrucția zonelor după război.