Cum o mamă singură de 28 de ani și-a transformat indemnizația de 1.200 $ într-o afacere de 1.300.000 $

25 Mai 2021, 07:24
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
25 Mai 2021, 07:24 // Oameni şi Idei //  MD Bani

După ce a fost concediată din slujba sa în 2019, Ellie Diop a aplicat și a fost respinsă de la peste 50 de locuri de muncă. Atunci a realizat că trebuie să fie mai creativă pentru a-și asigura copiii, fiind mamă singură. Dar, după ce a fost șomeră un an, nu a avut prea multe de investit în costurile de pornire.

Când Diop a primit anul trecut cecul de stimulare de 1.200 de dolari, ea a spus că a văzut ocazia să investească în ea însăși și să-și valorifice experiența de afaceri, management și marketing pentru a începe o companie de coaching.

Odată cu pandemia, a observat că mulți mileniali căutau să înțeleagă cum să înceapă o afacere.

„Am văzut o mulțime de întrebări fără răspuns”, a spus ea. “Atât de mulți antrenori de afaceri erau bărbați sau femei singure fără copii sau femei într-o relație fără copii. Nu am văzut pe nimeni care să-mi poată oferi punctul de vedere, așa că am decis să devin acea persoană”.

Văzând spațiul insuficient deservit de pe piață, ea a lansat Ellie Talks Money în 2020, o afacere de coaching online pentru a ajuta milenialii să înființeze afaceri, să aplice la credite de afaceri și să obțină subvenții.

Zece luni mai târziu, afacerea ei a generat venituri de peste un milion de dolari, potrivit documentelor vizualizate de Business Insider.

Iată cum Diop și-a transformat verificarea stimulului într-o afacere cu șapte cifre.

A folosit o parte din cecul de stimulare pentru a-și finanța costurile de pornire

Diop a căutat o platformă de social media care să-i permită să-și ofere produsele și serviciile la un cost redus, odată ce a fost gata să le vândă. După ce a cercetat diferitele opțiuni timp de o lună, ea a spus că a decis să se concentreze pe Instagram. În rolul său corporativ anterior, ea a gestionat Instagram-ul companiei sale și a învățat cum să creeze o pagină atrăgătoare din punct de vedere vizual la un cost relativ scăzut.

„Mi-am folosit experiența în lumea corporațiilor pentru a începe”, a spus ea. „Știam că voi avea nevoie de o iluminare bună, de un site web și de un instrument pentru a-mi edita imaginile și a crea primul meu produs.”

Diop a cheltuit 170 de dolari pe două lumini inelare pentru a se asigura că ar putea crea fotografii atrăgătoare din punct de vedere vizual. Cu fonduri limitate disponibile, ea a decis să-și construiască propriul site web. A cheltuit 145 USD pentru a cumpăra numele domeniului, a construi site-ul web și a plăti pentru primul an de găzduire.

După ce a cercetat un instrument accesibil pentru a-și edita fotografiile și a crea imagini atrăgătoare pentru Instagram, Diop a achiziționat un abonament Canva pro pentru 120 USD.

Ea și-a menținut costurile de marketing scăzute

Diop a cheltuit aproximativ 450 de dolari pentru a obține echipamentul de care avea nevoie pentru a începe. Apoi a decis să se concentreze pe oferirea de valoare gratuită pentru a-și atrage publicul ideal, ceea ce i-a permis să își mențină costurile de marketing scăzute.

„Am petrecut 45 de zile parcurgând Instagram în fiecare zi, cercetând, urmărind hashtaguri, înainte de a-mi face prima postare”, a spus Diop. „Este important să analizăm cine are succes în domeniu, să analizăm ceea ce fac, care funcționează și să identificăm nevoile pe care nu le îndeplinesc”.

Ea a oferit conținut de calitate gratuit, care i-a atras publicul țintă. Apoi, cu un buget de 150 USD, a plătit pentru postările sponsorizate pe paginile care au atins publicul ei țintă, un cost de aproximativ 25 USD pe post.

Odată ce a început să-și construiască un public, Diop și-a dezvoltat primul produs folosind Canva. Nu avea mulți bani de cheltuit pentru marketing, așa că și-a oferit gratuit cursul și serviciile clienților săi ideali în schimbul unor recenzii.

“De asemenea, am făcut apeluri gratuite de coaching pentru oameni timp de două săptămâni înainte de a lansa apelurile mele de coaching plătite. Așa am primit mărturii la început”, a spus ea.

A apărut în mod constant și autentic

Când Diop a început să-și vândă primul produs, avea să ajungă în fața publicului aproape în fiecare zi prin Instagram Live. A fost o ocazie de a-și comercializa publicul gratuit. Ea continuă să apară în mod constant.

„Fii în fața publicului tău”, a spus ea. „Clienții dvs. trebuie să vă placă, să aibă încredere în voi, astfel încât aceștia să poată reveni în continuare.

Realitatea Live

20 Nov. 2025, 17:55
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
20 Nov. 2025, 17:55 // Actual //  MD Bani

Maib, Veo Worldwide Moldova și Dyninno – cei mai apreciați angajatori din Republica Moldova. Află ce alte companii au intrat în clasamentul realizat de platforma wherewework.md

  • Maib, Veo Worldwide Moldova și Dyninno ocupă primele trei poziții în Top Angajatori wherewework Moldova 2025;
  • Maib urcă pe locul 1, de pe locul 3 în 2024;
  • Cegeka Moldova și Roslin intră pentru prima dată direct în top 10;
  • Pentru prima dată, topul include și clasamente pe industrii.

Chișinău – 18 noiembrie 2025: Maib, Veo Worldwide Moldova, Dyninno, Cegeka Moldova și Roslin sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, potrivit Top Angajatori wherewework Moldova, un proiect wherewework.md, cea mai mare comunitate online a angajaților din Moldova și una dintre cele mai importante din Europa Centrală și de Est.

Topul a fost realizat pe baza feedbackului oferit în mod anonim de angajați, în perioada 16 noiembrie 2024 – 31 octombrie 2025. Clasamentul wherewework Moldova este singurul top bazat exclusiv pe opiniile angajatilor și nu pe percepția publică sau campaniile de imagine ale companiilor.

Poziția fiecărei companii în clasament a fost stabilită pe baza notei generale (70%) și a evaluărilor pentru cinci criterii suplimentare, fiecare cu o pondere de 6%, considerate esențiale de către angajați: oportunități de avansare, pachet salarial, echilibrul între viața profesională și cea personală, management, proceduri și valori organizaționale.

O noutate a ediției din acest an este faptul că, pentru prima dată în istoria clasamentului, rezultatele sunt disponibile și pe industrii. Acest lucru îi ajută pe angajați să compare mai ușor angajatorii de top din diferite sectoare și oferă un reper credibil pentru specialiștii în HR în evaluarea culturilor organizaționale.

În ediția din acest an, primele trei poziții sunt ocupate de aceleași companii ca în 2024: Maib, Veo Worldwide Moldova și Dyninno. Ascensiunea Maib pe primul loc reprezintă una dintre cele mai remarcabile evoluții. Dacă în 2024 banca se afla pe poziția a treia, anul acesta a reușit să urce în fruntea clasamentului, datorită aprecierilor constante ale angajaților pentru mediul de lucru, cultura internă, stabilitate, programele de dezvoltare profesională și atmosfera organizațională.

„Această recunoaștere confirmă că la Maib oamenii sunt în centrul a tot ceea ce facem. Locul I în topul wherewework Moldova reflectă angajamentul nostru continuu de a crea un mediu de lucru bazat pe o cultură a inovației, aprecierii și dezvoltării, un loc în care fiecare angajat se simte valoros, ascultat și motivat să crească. Cultura Maib este despre oameni, energie și dorința de a face lucrurile mai bine zi de zi. Vom continua să o dezvoltăm, astfel încât să atragem și să păstrăm cei mai buni profesioniști, să asigurăm un mediu de lucru conform celor mai bune practici, încurajând performanța, dezvoltarea personală și profesională a echipei Maib la toate nivelurile”, spune Svetlana Bodaci, Director Resurse Umane Maib.

În premieră pentru Top Angajatori wherewework Moldova, două companii noi intră direct în top 10: Cegeka Moldova, furnizor internațional de servicii IT și soluții software, și Roslin, companie specializată în dezvoltarea de software de management și servicii de call-center pentru industria transporturilor. Apariția lor în clasament subliniază evoluția pieței muncii și interesul tot mai mare al angajaților pentru organizațiile care investesc în dezvoltare profesională, tehnologii moderne și medii de lucru orientate spre performanță.

„Ca în fiecare an, topul Angajatori wherewework Moldova reflectă vocea reală a angajaților, nu imaginea proiectată de companii. Faptul că vedem o diversificare tot mai mare a industriilor prezente în clasament arată că tot mai multe companii, indiferent de domeniu sau mărime, investesc cu adevărat în experiența angajaților. Clasamentul din acest an arată o maturizare a pieței muncii, în care transparența, respectul față de oameni și echilibrul între viața profesională și cea personală devin criterii esențiale de performanță organizațională. Piața muncii din Moldova devine tot mai complexă și mai competitivă. Angajații nu mai caută doar un loc de muncă stabil, ci un mediu care îi respectă, îi dezvoltă și le oferă sens. Pentru companii, experiența pe care o oferă angajaților a devenit un diferențiator strategic”, declară Costin Tudor, CEO wherewework.

Topul celor mai apreciați 10 angajatori în Republica Moldova:

  1. maib
  2. Veo Worldwide Moldova
  3. Dyninno
  4. Cegeka Moldova
  5. Roslin
  6. Kaufland Moldova
  7. Victoriabank
  8. DRÄXLMAIER Group Moldova
  9. METRO Moldova
  10. Moldindconbank

Clasamentul wherewework Moldova pe industrii:

 Bănci

  1. maib
  2. Victoriabank
  3. Moldindconbank

BPO&Servicii

  1. Veo Worldwide Moldova
  2. Dyninno
  3. Roslin

IT&C

  1. Cegeka Moldova
  2. Amdaris
  3. Endava Moldova

Retail

  1. Kaufland Moldova
  2. METRO Moldova
  3. Linella

Producție industrială

  1. DRÄXLMAIER Group Moldova
  2. Gebauer & Griller Moldova
  3. SE Bordnetze Moldova

Telecomunicații

  1. Orange Moldova
  2. Moldcell
  3. Moldtelecom

Topul general integral va fi disponibil pe wherewework.md.

Dacă vrei să-ți evaluezi și tu angajatorul în mod anonim, înregistrează-te pe wherewework.md și, în felul acesta, vei contribui la procesul de transparentizare și informare în piața muncii din Republica Moldova.

Despre wherewework.md:

wherewework.md face parte din rețeaua internațională wherewework, o platformă creată pentru a conecta într-un mod transparent și eficient angajații și angajatorii. Platforma oferă candidaților informații relevante despre angajatori și experiența de lucru în companii, iar organizațiilor le pune la dispoziție soluții pentru construirea brandului de angajator și pentru recrutare țintită.

Rețeaua de platforme wherewework este prezentă în 14 țări, alături de Republica Moldova, în România, Polonia, Cehia, Grecia, Ungaria, Ucraina și Bulgaria, precum și în Algeria, Egipt, Maroc, Tunisia, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite. Cu peste 5 milioane de utilizatori la nivel internațional, wherewework este una dintre cele mai mari platforme dedicate relației angajat-angajator din regiunile Europa Centrală și de Est (CEE) și Orientul Mijlociu și Africa de Nord (MENA).

 

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII