Cum o mamă singură de 28 de ani și-a transformat indemnizația de 1.200 $ într-o afacere de 1.300.000 $

25 Mai 2021, 07:24
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
25 Mai 2021, 07:24 // Oameni şi Idei //  MD Bani

După ce a fost concediată din slujba sa în 2019, Ellie Diop a aplicat și a fost respinsă de la peste 50 de locuri de muncă. Atunci a realizat că trebuie să fie mai creativă pentru a-și asigura copiii, fiind mamă singură. Dar, după ce a fost șomeră un an, nu a avut prea multe de investit în costurile de pornire.

Când Diop a primit anul trecut cecul de stimulare de 1.200 de dolari, ea a spus că a văzut ocazia să investească în ea însăși și să-și valorifice experiența de afaceri, management și marketing pentru a începe o companie de coaching.

Odată cu pandemia, a observat că mulți mileniali căutau să înțeleagă cum să înceapă o afacere.

„Am văzut o mulțime de întrebări fără răspuns”, a spus ea. “Atât de mulți antrenori de afaceri erau bărbați sau femei singure fără copii sau femei într-o relație fără copii. Nu am văzut pe nimeni care să-mi poată oferi punctul de vedere, așa că am decis să devin acea persoană”.

Văzând spațiul insuficient deservit de pe piață, ea a lansat Ellie Talks Money în 2020, o afacere de coaching online pentru a ajuta milenialii să înființeze afaceri, să aplice la credite de afaceri și să obțină subvenții.

Zece luni mai târziu, afacerea ei a generat venituri de peste un milion de dolari, potrivit documentelor vizualizate de Business Insider.

Iată cum Diop și-a transformat verificarea stimulului într-o afacere cu șapte cifre.

A folosit o parte din cecul de stimulare pentru a-și finanța costurile de pornire

Diop a căutat o platformă de social media care să-i permită să-și ofere produsele și serviciile la un cost redus, odată ce a fost gata să le vândă. După ce a cercetat diferitele opțiuni timp de o lună, ea a spus că a decis să se concentreze pe Instagram. În rolul său corporativ anterior, ea a gestionat Instagram-ul companiei sale și a învățat cum să creeze o pagină atrăgătoare din punct de vedere vizual la un cost relativ scăzut.

„Mi-am folosit experiența în lumea corporațiilor pentru a începe”, a spus ea. „Știam că voi avea nevoie de o iluminare bună, de un site web și de un instrument pentru a-mi edita imaginile și a crea primul meu produs.”

Diop a cheltuit 170 de dolari pe două lumini inelare pentru a se asigura că ar putea crea fotografii atrăgătoare din punct de vedere vizual. Cu fonduri limitate disponibile, ea a decis să-și construiască propriul site web. A cheltuit 145 USD pentru a cumpăra numele domeniului, a construi site-ul web și a plăti pentru primul an de găzduire.

După ce a cercetat un instrument accesibil pentru a-și edita fotografiile și a crea imagini atrăgătoare pentru Instagram, Diop a achiziționat un abonament Canva pro pentru 120 USD.

Ea și-a menținut costurile de marketing scăzute

Diop a cheltuit aproximativ 450 de dolari pentru a obține echipamentul de care avea nevoie pentru a începe. Apoi a decis să se concentreze pe oferirea de valoare gratuită pentru a-și atrage publicul ideal, ceea ce i-a permis să își mențină costurile de marketing scăzute.

„Am petrecut 45 de zile parcurgând Instagram în fiecare zi, cercetând, urmărind hashtaguri, înainte de a-mi face prima postare”, a spus Diop. „Este important să analizăm cine are succes în domeniu, să analizăm ceea ce fac, care funcționează și să identificăm nevoile pe care nu le îndeplinesc”.

Ea a oferit conținut de calitate gratuit, care i-a atras publicul țintă. Apoi, cu un buget de 150 USD, a plătit pentru postările sponsorizate pe paginile care au atins publicul ei țintă, un cost de aproximativ 25 USD pe post.

Odată ce a început să-și construiască un public, Diop și-a dezvoltat primul produs folosind Canva. Nu avea mulți bani de cheltuit pentru marketing, așa că și-a oferit gratuit cursul și serviciile clienților săi ideali în schimbul unor recenzii.

“De asemenea, am făcut apeluri gratuite de coaching pentru oameni timp de două săptămâni înainte de a lansa apelurile mele de coaching plătite. Așa am primit mărturii la început”, a spus ea.

A apărut în mod constant și autentic

Când Diop a început să-și vândă primul produs, avea să ajungă în fața publicului aproape în fiecare zi prin Instagram Live. A fost o ocazie de a-și comercializa publicul gratuit. Ea continuă să apară în mod constant.

„Fii în fața publicului tău”, a spus ea. „Clienții dvs. trebuie să vă placă, să aibă încredere în voi, astfel încât aceștia să poată reveni în continuare.

Realitatea Live

31 Oct. 2025, 16:58
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
31 Oct. 2025, 16:58 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Giganții globali ai industriei alcoolului traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimele decenii. Valoarea de piață a celor mai mari producători de bere, vin și băuturi spirtoase listați la bursă a scăzut cu 830 de miliarde de dolari în ultimii patru ani, potrivit unei analize realizate de Bloomberg, citată de Agerpres.

Sectorul trece printr-o transformare structurală profundă, alimentată de schimbarea comportamentului consumatorilor, preocupările tot mai mari legate de sănătate și presiunile economice globale.

„Avem o schimbare structurală în desfășurare: oamenii beau mai puțin”, a explicat Sarah Simon, analist la Morgan Stanley, avertizând că marii producători sunt forțați să se adapteze rapid unui model de consum complet diferit.

Acțiunile unor companii precum Diageo (Johnnie Walker, Smirnoff), Pernod Ricard, Rémy Cointreau, Brown-Forman (Jack Daniel’s) și Treasury Wine Estates au coborât în 2025 la minimele ultimului deceniu. În China, titlurile gigantului Kweichow Moutai se tranzacționează cu peste 40% sub vârful atins în 2021.

Criza este alimentată de tarifele comerciale americane, de dobânzile ridicate care reduc cheltuielile de consum, dar și de creșterea prețurilor materiilor prime. În China, restricțiile privind consumul de alcool la evenimente oficiale și scăderea încrederii gospodăriilor au amplificat declinul.

Marile grupuri din industrie se confruntă cu niveluri ridicate ale datoriilor, restructurări și o volatilitate crescută a managementului. În ultimul an, companii precum Diageo, Rémy Cointreau, Campari, Treasury Wine, Molson Coors și Suntory și-au schimbat directorii generali, iar Moutai a pierdut doi președinți în mai puțin de doi ani.

Un sondaj Gallup arată că, în SUA, ponderea adulților care consumă alcool a coborât la cel mai scăzut nivel din 1939, anul în care au început măsurătorile. Organizația Mondială a Sănătății și autoritățile americane promovează reducerea consumului de alcool, accentuând declinul în rândul generațiilor X, Y și Z.

„Impactul asupra consumului de alcool este de patru ori mai mare decât cel al crizei financiare. Nu ne vom întoarce la ritmurile de creștere din trecut”, avertizează Laurence Whyatt, analist la Barclays.

Pentru a compensa pierderile, marii producători lansează băuturi fără alcool și explorează noi segmente de piață. Carlsberg a introdus un cidru non-alcoolic, campari a lansat băutura Crodino în SUA, diageo a cumpărat brandul american Ritual Zero Proof, iar divizia de băuturi a LVMH, Moët Hennessy, a investit în producătorul de spumant fără alcool French Bloom.

Cu toate acestea, perspectivele rămân sumbre. Analista Sarah Simon afirmă că acțiunile companiilor din industria alcoolului primesc acum cele mai multe recomandări negative dintre toate firmele de bunuri de consum din Europa.

„Industria alcoolului începe să semene tot mai mult cu cea a tutunului — o comparație de neimaginat acum cinci ani”, spune Andrew Gowen, director de cercetare la Bell Asset Management, adăugând că declinul vânzărilor va forța companiile să reducă costurile și să lanseze produse mai ieftine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII