Cum o mamă singură de 28 de ani și-a transformat indemnizația de 1.200 $ într-o afacere de 1.300.000 $

25 Mai 2021, 07:24
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
25 Mai 2021, 07:24 // Oameni şi Idei //  MD Bani

După ce a fost concediată din slujba sa în 2019, Ellie Diop a aplicat și a fost respinsă de la peste 50 de locuri de muncă. Atunci a realizat că trebuie să fie mai creativă pentru a-și asigura copiii, fiind mamă singură. Dar, după ce a fost șomeră un an, nu a avut prea multe de investit în costurile de pornire.

Când Diop a primit anul trecut cecul de stimulare de 1.200 de dolari, ea a spus că a văzut ocazia să investească în ea însăși și să-și valorifice experiența de afaceri, management și marketing pentru a începe o companie de coaching.

Odată cu pandemia, a observat că mulți mileniali căutau să înțeleagă cum să înceapă o afacere.

„Am văzut o mulțime de întrebări fără răspuns”, a spus ea. “Atât de mulți antrenori de afaceri erau bărbați sau femei singure fără copii sau femei într-o relație fără copii. Nu am văzut pe nimeni care să-mi poată oferi punctul de vedere, așa că am decis să devin acea persoană”.

Văzând spațiul insuficient deservit de pe piață, ea a lansat Ellie Talks Money în 2020, o afacere de coaching online pentru a ajuta milenialii să înființeze afaceri, să aplice la credite de afaceri și să obțină subvenții.

Zece luni mai târziu, afacerea ei a generat venituri de peste un milion de dolari, potrivit documentelor vizualizate de Business Insider.

Iată cum Diop și-a transformat verificarea stimulului într-o afacere cu șapte cifre.

A folosit o parte din cecul de stimulare pentru a-și finanța costurile de pornire

Diop a căutat o platformă de social media care să-i permită să-și ofere produsele și serviciile la un cost redus, odată ce a fost gata să le vândă. După ce a cercetat diferitele opțiuni timp de o lună, ea a spus că a decis să se concentreze pe Instagram. În rolul său corporativ anterior, ea a gestionat Instagram-ul companiei sale și a învățat cum să creeze o pagină atrăgătoare din punct de vedere vizual la un cost relativ scăzut.

„Mi-am folosit experiența în lumea corporațiilor pentru a începe”, a spus ea. „Știam că voi avea nevoie de o iluminare bună, de un site web și de un instrument pentru a-mi edita imaginile și a crea primul meu produs.”

Diop a cheltuit 170 de dolari pe două lumini inelare pentru a se asigura că ar putea crea fotografii atrăgătoare din punct de vedere vizual. Cu fonduri limitate disponibile, ea a decis să-și construiască propriul site web. A cheltuit 145 USD pentru a cumpăra numele domeniului, a construi site-ul web și a plăti pentru primul an de găzduire.

După ce a cercetat un instrument accesibil pentru a-și edita fotografiile și a crea imagini atrăgătoare pentru Instagram, Diop a achiziționat un abonament Canva pro pentru 120 USD.

Ea și-a menținut costurile de marketing scăzute

Diop a cheltuit aproximativ 450 de dolari pentru a obține echipamentul de care avea nevoie pentru a începe. Apoi a decis să se concentreze pe oferirea de valoare gratuită pentru a-și atrage publicul ideal, ceea ce i-a permis să își mențină costurile de marketing scăzute.

„Am petrecut 45 de zile parcurgând Instagram în fiecare zi, cercetând, urmărind hashtaguri, înainte de a-mi face prima postare”, a spus Diop. „Este important să analizăm cine are succes în domeniu, să analizăm ceea ce fac, care funcționează și să identificăm nevoile pe care nu le îndeplinesc”.

Ea a oferit conținut de calitate gratuit, care i-a atras publicul țintă. Apoi, cu un buget de 150 USD, a plătit pentru postările sponsorizate pe paginile care au atins publicul ei țintă, un cost de aproximativ 25 USD pe post.

Odată ce a început să-și construiască un public, Diop și-a dezvoltat primul produs folosind Canva. Nu avea mulți bani de cheltuit pentru marketing, așa că și-a oferit gratuit cursul și serviciile clienților săi ideali în schimbul unor recenzii.

“De asemenea, am făcut apeluri gratuite de coaching pentru oameni timp de două săptămâni înainte de a lansa apelurile mele de coaching plătite. Așa am primit mărturii la început”, a spus ea.

A apărut în mod constant și autentic

Când Diop a început să-și vândă primul produs, avea să ajungă în fața publicului aproape în fiecare zi prin Instagram Live. A fost o ocazie de a-și comercializa publicul gratuit. Ea continuă să apară în mod constant.

„Fii în fața publicului tău”, a spus ea. „Clienții dvs. trebuie să vă placă, să aibă încredere în voi, astfel încât aceștia să poată reveni în continuare.

Realitatea Live

13 Nov. 2025, 17:35
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
13 Nov. 2025, 17:35 // Actual //  bani.md

Pe 4 noiembrie 2025, la Bruxelles, a avut loc cea de-a VII-a ediție a Parlamentului European al Întreprinderilor (EPE) – cel mai mare exercițiu de democrație economică din Europa, care a reunit peste 700 de antreprenori din statele membre ale UE și din țările partenere.

Republica Moldova a participat cu o delegație oficială a Camerei de Comerț și Industrie, condusă de președintele Sergiu Harea, care a reprezentat mediul de afaceri moldovenesc în dezbaterile economice la nivel european.

În cadrul evenimentului, antreprenorii au preluat, simbolic, rolul eurodeputaților pentru o zi: au discutat teme economice de actualitate, au interacționat direct cu factorii de decizie ai Uniunii Europene și au votat propuneri esențiale pentru îmbunătățirea competitivității și rezilienței mediului de afaceri.

La finalul reuniunii, președintele Eurochambres, Vladimír Dlouhý, a transmis un mesaj oficial către șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, prezentând concluziile-cheie ale sesiunii: 93% dintre antreprenori se confruntă cu blocaje suplimentare în lanțurile de aprovizionare din cauza tensiunilor geopolitice, 57% resimt impact negativ din cauza tarifelor impuse de SUA, 91% solicită Comisiei Europene crearea funcției de Reprezentant UE pentru IMM-uri, un mediator oficial între afaceri și instituții, 86% consideră că raportarea de sustenabilitate, în forma actuală, nu crește competitivitatea companiilor.

Participarea Republicii Moldova la EPE 2025 confirmă implicarea tot mai activă a mediului de afaceri național în dialogul economic european și angajamentul pentru o integrare economică durabilă, competitivă și aliniată standardelor UE.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII