Cum să răspunzi la cea mai incomodă întrebare la interviul de angajare: Vorbește-mi despre tine

19 Ian. 2022, 09:39
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
19 Ian. 2022, 09:39 // Oameni şi Idei //  MD Bani

„Vorbește-mi despre tine” este o expresie pe care majoritatea intervievatorilor o pot folosi în cadrul unui interviu de angajare. Dar întrebarea nu este folosită pentru a sparge gheața, răspunsul tău are o importanță mai mare decât îți imaginezi.

Problema este că nu toți candidații la un loc de muncă profită de această ocazie pentru a evidenția ceea ce consideră că este cel mai relevant în ceea ce privește experiența lor profesională și competențele personale.

Pentru unii, aceasta poate fi o întrebare foarte intimidantă atunci când nu au pregătit un scurt scenariu care să le permită să convingă intervievatorul că se potrivesc profilului pe care îl caută compania.

De aceea, sfătuiesc experții, merită întotdeauna să ai pregătit un scurt discurs despre tine, care poate servi la transformarea oricărei întrebări generale într-o oportunitate.

Deși provocarea constă în a ști ce să spui, trebuie să știi și cum să o spui

Este greu să răspunzi la această întrebare, pentru că necesită o mare abilitate de a ne rezuma viața și cariera în câteva fraze”, spune Melody Wilding, consultant american în domeniul ocupării forței de muncă, pentru BBC Mundo.

Este deosebit de greu pentru persoanele care au avut posturi foarte diferite și ale căror competențe provin din domenii de activitate diferite.

Și este, de asemenea, dificil pentru persoanele care nu au capacitatea de a se concentra asupra celor mai importante aspecte, lăsându-se purtate într-o mare de gânduri și amintiri fără un fir clar care să dea sens poveștii.

Cei 3 pași pe care trebuie să-i urmezi

Potrivit lui Wilding, este recomandabil să începeți prin a mulțumi pentru oportunitatea care vi s-a oferit cu ocazia interviului și să adăugați că sunteți foarte interesat să lucrați în postul respectiv.

Al doilea pas este să rezumați punctele culminante ale carierei dumneavoastră.
De exemplu, „în ultimii cinci ani m-am ocupat de dezvoltarea de proiecte tehnologice în companii precum X și X, a căror capitalizare de piață este mai mare decât X”.

Astfel de fraze oferă punctul de intrare pentru a descrie realizările în aceste poziții.

În acest exemplu, esențial este să clarificați rezultatele acțiunilor dvs. și nu doar să le descrieți. Dar este de asemenea important ca rezultatele să fie cuantificabile.

Nu este suficient să spuneți că ați fost responsabil de îmbunătățirea unui proces. Ceea ce trebuie să spuneți este că munca dvs. a fost atât de eficientă încât s-a obținut un anumit rezultat.

După ce ați terminat de enumerat rezultatele realizărilor dvs., vă puteți referi la competențele dvs. dintr-un punct de vedere mai holistic, explicând ce ați învățat să faceți în anii de experiență.

În mod normal, doar titlurile posturilor nu explică neapărat importanța a ceea ce ați realizat și nici nu arată ce provocări ați reușit să depășiți.

În acest moment, este important să căutați modalități de a vă distinge de ceilalți candidați.

La sfârșit puteți adăuga ceva mai personal sau mai amuzant.

Un client, spune Wilding, „mi-a spus la sfârșitul răspunsului: „Și, ei bine, sunt cel mai prost chitarist din lume.” Aceste lucruri, la momentul potrivit, pot funcționa bine, vă ajută să stabiliți o legătură cu intervievatorul și să menționați un lucru sau două despre hobby-urile dumneavoastră sau despre familie.

Cum ar trebui să NU răspunzi la întrebarea „vorbește-mi despre tine”

„Ceea ce nu ar trebui să faceți niciodată este să faceți răspunsul prea lung”, spune Wilding. Marea provocare, explică el, este de a spune tot ce este important în mai puțin de două minute. Și dacă aveți abilități de sinteză, adaugă ea, „în mod ideal ar trebui să faceți totul într-un minut”.

Unul dintre cele mai proaste moduri de a răspunde la întrebarea „Vorbește-mi despre tine” este să te întorci în timp și să povestești cronologic, de exemplu: „Am intrat la universitate în anul X, apoi mi-am schimbat cariera și primul meu loc de muncă a fost…”.

Un răspuns cronologic, atemporal, este o rețetă pentru a ieși prost din situație.

Pe lângă conținut, modul în care spuneți lucrurile este foarte important. Wilding subliniază că tonul vocii este esențial pentru a demonstra încredere și că merită să repetați ceea ce urmează să spuneți.

Cum să eviți o întrebare prin „Tehnica Podului

Atunci când nu știm cum să răspundem la o întrebare, „tehnica podului” poate fi foarte utilă la un interviu de angajare.

Practic, este vorba de a întoarce conversația în sens invers, într-un mod subtil.

Dacă ești întrebat despre munți și știi cu adevărat despre oceane, atunci trucul este să găsești cea mai ingenioasă modalitate de a face o legătură între două subiecte aparent fără legătură.

A face o legătură între două subiecte pentru a vorbi în cele din urmă despre ceea ce vrei să vorbești, pentru că este un domeniu în care te pricepi.

Întrebarea „Vorbește-mi despre tine” nu este singura care poate fi o provocare, adaugă ea, mai ales atunci când este pusă la începutul conversației.

Alte întrebări pentru care este bine să aveți pregătit un răspuns sunt, de exemplu, unde vă vedeți peste cinci ani, ce vă face unic, de ce ar trebui să vă angajez sau care este cea mai mare slăbiciune a dumneavoastră.

Uneori, spune ea, intervievatorii nu caută neapărat răspunsul corect.

Mai degrabă, încearcă să afle cum vă descurcați cu ceva necunoscut și ce fel de raționament sunteți capabil să faceți pentru a face față la ceva nou.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală